MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pain of Salvation in Amsterdam!

zoeken in:
Op 2 maart 2007 treedt Pain of Salvation op In Paradiso in Amsterdam (op haar Scarsick-tour). Ik heb nu al ongelovelijk veel zin in

Kasperbert schreef:
Op 2 maart 2007 treedt Pain of Salvation op In Paradiso in Amsterdam (op haar Scarsick-tour). Ik heb nu al ongelovelijk veel zin in

Bedankt voor de tip!!

Inderdaad, bedankt voor de tip! Moet nu dan toch maar eens Remedy Lane aan een grondige luisterbeurt onderwerpen.

Weet je trouwens ook of ze nog ergens anders in Nederland komen? Op hun officiele site kan ik er niks over vinden.

Nightrider schreef:
Weet je trouwens ook of ze nog ergens anders in Nederland komen? Op hun officiele site kan ik er niks over vinden.

De tourdates staan of de site van hun label, insideout. De link is: http://www.insideout.de/indexx.php?arg=AQ8=
Amsterdam is de enige (tot nu toe bekende) Nederlandse datum. Wel treeden ze in Belgie op in Vosselaar en in het Duitse Bochum.

... ik zag ook nog dat het mij geliefde Aurora Project in het voorprogramma staat.... zouden er ook alleen kaartjes zijn voor het voorprogramma

Goed nieuws André

Nou nou, Pain of Salvation kan er ook wel wat van hoor! Hoewel het natuurlijk maar de vraag is hoe hun nieuwe release Scarsick gaat klinken. Maar twee goede bands achter elkaar is natuurlijk nooit mis

Gister was het eindelijk zover: Pain of Salvation in Paradiso . Het was zonder twijfel een van de vetste concerten die ik ooit mee heb mogen maken. Met het voorprogramma, The Aurora Project, werd het publiek al in de sfeer gebracht. 40 minuten lang speelde deze band zeer voortreffelijke muziek (die ik helaas nog niet goed genoeg kende om te herkennen).
20 minuten na The Aurora Project was het eindelijk zover: de lichten gingen uit, en niet eerst Pain of Salvation, maar een Zweedse meid hopste het podium op, om eventjes mede te delen dat het geheel op DVD kwam te staan. Het publiek raakte hierdoor nog aanzienlijk beter in de stemming dan het al was na het geweldige voorprogramma.
Toen kwamen de vijf bandleden het podium op, zonder ook maar enig intromuziekje. Een doodse stilte heerste, totdat voorman Gildenlow heel langzaam het rustige Scarsick introotje begon te spelen. 5 seconden later denderde het door de hele hal 'SICK!'. Precies wat de toon zette voor de setlist die de band ging spelen: agressie, agressie en nog eens agressie, en nauwelijks nummers van rustige aard. Geen wonder dat het accent met name op The Perfect Element, Remedy Lane en Scarsick lag, en nauwelijks op Be. Het enige nummer wat daarvan werd gespeeld was trouwens ook meteen het meest agressieve. Gildenlow liet ons in elk geval niet met rust totdat we praktisch dood waren van het op en neer springen En juist dat zorgde voor een bizar geweldige avond.

Setlist (kon wel eens niet voor de volle 100% kloppen):

- SCARSICK (Scarsick)
- AMERICA (Scarsick)
- NIGHTMIST (Entropia)
- FOREWORD (Entropia)
- HANDFUL OF NOTHING (One Hour By the Concrete Lake)
- NEW YEAR'S EVE (One Hour By the Concrete Lake)
- ASHES (The Perfect Element)
- UNDERTOW (Remedy Lane)
- THIS HEART OF MINE (Remedy Lane)
- SONG FOR THE INNOCENT (The Perfect Element)
- CHAIN SLING (Remedy Lane)
- DIFFIDENTIA (Be)
- FLAME TO THE MOTH (Scarsick)
- DISCO QUEEN (Scarsick)

~ Encore ~

- HALLELUJAH (Jeff Buckley cover)
- CRIBCAGED (Scarsick)
- USED (The Perfect Element)

Hoogtepunten: Scarsick, Ashes, Undertow, Song for the Innocent, Disco Queen ( ) en de complete toegift

Al met al een bijzonder geslaagde avond en ik kan niet wachten op de DVD hiervan

Algemeen:
Hey mannen Paradisio kan je dat gemakkelijk bereiken met het openbaar vervoer vanuit België? Stel dat ik nu een trein naar het grote station van A'dam neem welke bus of tram moet ik dan nemen naar Paradisio?

mstb schreef:
Algemeen:
Hey mannen Paradisio kan je dat gemakkelijk bereiken met het openbaar vervoer vanuit België? Stel dat ik nu een trein naar het grote station van A'dam neem welke bus of tram moet ik dan nemen naar Paradisio?

Tram 1,2 of 5 uitstappen bij het Leidse Plein....de trambaan oversteken en dan kun je paradiso al zien....3 minuten lopen ofzo!

Kasperbert schreef:

Setlist (kon wel eens niet voor de volle 100% kloppen):

- SCARSICK (Scarsick)
- AMERICA (Scarsick)
- NIGHTMIST (Entropia)
- FOREWORD (Entropia)
- UNDERTOW (Remedy Lane)
- DIFFIDENTIA (Be)
- DISCO QUEEN (Scarsick)

~ Encore ~

- HALLELUJAH (Jeff Buckley cover)
- CRIBCAGED (Scarsick)
- USED (The Perfect Element)D

Wow! Dat belooft voor vanavond zeg!! Ohlalalalalala.. ik kan niet wachten !

(vanavond: Biebob, Vosselaar)

c-moon schreef:
(quote)

Wow! Dat belooft voor vanavond zeg!! Ohlalalalalala.. ik kan niet wachten !

(vanavond: Biebob, Vosselaar)

Veel plezier Ik hoop dat ze daar ook de sterren van de hemel spelen

Bedankt! Enne ik hoop het ook natuurlijk

Paradiso was absoluut top! Entropia kende ik nog niet dus die nummers deden mij niet zo veel, maar het leek wel alsof het naar het einde toe alleen maar beter werd. Super.

Hoogtepunten voor mij waren Disco Queen en Hallelujah (Leonard Cohen cover ). Dat zijn de momenten van het optreden die me nog lang bij zullen blijven.

En die gitarist is zó cool

Pain of Salvation is echt een goede band. Ik ken ze nog niet zo lang, en ik kwam er pas laat achter dat ze dit weekend in Amsterdam speelden.

Volgende keer dat ze ons land weer platspelen ga ik er zeker heen! En die DVD ga ik ook kopen uiteraard.

Hallujah!
Wat een zalvende pijn !

Pain Of Salvation kwam zag, overwon, verpletterde, imponeerde, .....
Ongeloofelijk goed was het....

Wat een knap staaltje vakmanschap, wat een drive... en wat een stem heeft Gildenlow toch... onvoorstelbaar.... dan zong ie weer heel hoog, dan weer laag van diep in de kelder, en altijd o zo zuiver...
Ik ben er niet uit of het nu de derde of vierde keer was dat ik ze live zag, maar ongetwijfeld de beste keer, maar dat zij ik de vorige keer wellicht ook al wel
Telkenmale slagen de heren erin je te overdonderende met zoveel moois en geniaals...

Eigenlik is het zo goed, dat er amper woorden voor zijn!
Mijn concertjaar begon heel mooi, en ietwat rustig, met Blackfield, en het tweede concert, een ietwat swingender en steviger, was ook al een voltreffer ...
Nog van dat !

Gildenlow was zeer goed in form en maakte nu en dan de nodige tijd om wat flauwe grapjes te maken, en zo kregen we haast bijna "Sweet Home Alamaba", maar uiteindelijk zou het dan toch Disco Queen worden...
Hij grapte ook nog het hele "Be" album te zullen spelen... tussendoor.. en helamaal aan het einde bij de prachtbis: "Used", werd dit als een "ballad" aangekondigd.. Met als nuance: "a pain of salvation ballad".

HET ABSOLUTE HOOGTEPUNT voor mij was toch wel de indrukwekkende versie die PoS bracht van Leonard Cohen's "Hallelijah" !!!
Fenomenaal.. Om het koud van te krijgen.. Shivers down my spine... amai...

De setlist was denk ik dezelfde als die in Paradiso, dus:

- SCARSICK (Scarsick)
- AMERICA (Scarsick)
- NIGHTMIST (Entropia)
- FOREWORD (Entropia)
- UNDERTOW (Remedy Lane)
- DIFFIDENTIA (Be)
- DISCO QUEEN (Scarsick)

~ Encore ~
- HALLELUJAH (Leonard Cohen)*
- CRIBCAGED (Scarsick)
- USED (The Perfect Element)

*"Hallelujah" is niet van de betreurde Jeff Buckley, (zoals in de originele post op staat) die het in 1994 pas opnam, maar wel van Leonard Cohen. En ook John Cale nam er een heel mooie cover van op in 1991. Later zou ook Rufus Wainwright het coveren.

Hoogtepunten, zeer zeker:

- Scarsixk
- New Years Eve
- Ashes !!!
- Undertow
- Diffidentia
- Disco Queen
- Hallelujah !!!!!!!!
- Used !!!

Een concert waar je niet genoeg van kon krijgen, maar u weet: schone liekes duren niet lang (genoeg).

Slaapwel!

mijn fotokes van het fantastische concert in de Biebob: http://jaakgeebelen.spaces.live.com/

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.