MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / John Legend HMH 17-12

zoeken in:
De soullegende in opkomst vereert ons land met een bezoek en optreden in de Heineken Music Hal..

Niemand anders die gaat?

Als ik kaartjes kon aankomen zou ik gaan

jowietje schreef:
Als ik kaartjes kon aankomen zou ik gaan

Het is volgens mij nog niet uitverkocht,

volgens mij wel, maar ik zou ook heel graag gaan, als ik iemand kan vinden die ook mee wil. Niet heel veel van die John Legend fans hier in de buurt.

Ik ga ook

WeSSeL.. schreef:
Ik ga ook

Kleine MuMe-Meeting doen?

Robin Thicke staat in het voorprogramma Super.

Reijersen schreef:
(quote)

Kleine MuMe-Meeting doen?

Graag

Gisteravond was het eindelijk zover. John Legend trad op in de Heineken Music Hall te Amsterdam om een avondje vol prachtige en swingende soulmuziek voor het publiek te verzorgen.

De uitverkochte HMH was nog niet helemaal vol toen het voorprogramma met Robin Thicke begon.
Deze zanger is vooral bekend van zijn hit 'When I Get You Alone', wat dan ook meteen het hoogtepunt was van zijn optreden. Waar het spetterend begon kon de heer Thicke het niet vasthouden tot het einde en kabbelde het een beetje saai weg.

Maar daarna was het dus tijd voor de hoofdartiest. Drums, toetsen/orgel, gitaar, basgitaar, 3 achtergrondmics en een mooie zwarte vleugel werden op het podium gezet. Het was wachten op de entree van John Legend.
Hij knalt het podium op met zijn nieuwste single 'Heaven'. Het akoestiek van de HMH is perfect voor een optreden als dit. John's ietwat rauwe stem komt goed over en hij weet dat het hele concert zo vol te houden. Dat het een classic in spé is blijkt alleen maar meer en meer uit het optreden.
Hij wisselt zijn midtempo nummers goed af met zijn slow songs. En tussendoor komt zangeres Estelle ook nog een stukje meezingen.

De echte hoogtepunten bij het concert zijn toch wel die momenten dat John plaats neemt achter de vleugel en minimaal begeleid door de band zijn nummers speelt en zingt. Zijn stem staat live als een huis en bezorgd je meer dan eens kippenvelmomenten. De manier waarop hij 'Where Did My Baby Go' zingt zorgt er zo ongeveer voor dat de tranen van ontroering je in de ogen schieten. Prachtig. Voor mij het absolute hoogtepunt van het conert.

Zijn bekendste hit 'Ordinary People' blijft vooral live toch ongeëvenaard. En zijn eerste hit 'Used to Love U' remixed hij (net als op de House of Blues DVD) in reggaevorm. 'Show Me' is één van de hoogtepunten op zijn nieuwste album 'Once Again' en was dat gisteravond wederom. Eigenlijk kan ik geen negatief punt vinden.
Hij maakt bijvoorbeeld nog een klein showtje door bij het nummer 'Slow Dance' een (stijve en niet al te appetijtelijke) dame uit het publiek te vragen en samen met hem te dansen.

Het was een concert van swingen, slowen, genieten en intens genieten. Dat swingen bleef bij het publiek een beetje achterwege. Maar dat heb ik vaker meegemaakt bij het Nederlandse publiek: ze schamen zich om uit hun dak te gaan. Jammer.

Na een spetterend einde met nummer 'So High' gingen alle bezoekers zeker verzadigd en zeer tevreden naar huis. Meneer John mag weer terugkomen. En dan wederom in de HMH.

Grotendeels met je eens, alleen voor mij was Ordinary People toch wel het hoogtepunt, de manier waarop iedereen meezingt hij het publiek ook zo ver krijgt om delen alleen te zingen is toch wel goed met zo'n publiek in Nederland.
So High is het perfecte nummer om mee af te sluiten, hoe de band doorgaat en hij gewoon nog nageniet, om dat te zien is heel mooi.
Voor de rest was het een concert van hoog niveau, alleen had ik soms nog wel het idee dat zijn stem niet echt optimaal was deze avond.
Een groot compliment voor John Legend en zijn mannen (en vrouwen), voor het waarmaken van mijn geld

Heb er van genoten! Heerlijk die soul nummers, al mag hij van mij ook wat meer up tempo nummers doen. Mag graag een dansje maken. Waar ik niet helemaal blij van werd waren al die kleffe stelletjes om mij heen, kon ze gewoon niet ontwijken, yak yak yak. Doe dat lekker thuis en niet als ik van John probeer te genieten. Had trouwens best met dat meisje willen ruilen....
Hoorde inderdaad zijn stem een paar keer overslaan, alsof hij even een keer in zijn keel had. Maar dit gebeurde maar 2 of 3 keer. Verder vond ik zijn stem echt geweldig. Soms superhees alsof hij 50 is en al zijn hele leven sigaren rookt, andere keer weer helder.

ninky schreef:
. Waar ik niet helemaal blij van werd waren al die kleffe stelletjes om mij heen, kon ze gewoon niet ontwijken, yak yak yak.

Was Yak er ook? (met z'n 2 tweelingbroers)

Is Save Room nog langsgekomen? Fantastisch nummer

In de Volkskrant was de recensie niet zo positief. Ze waren wel positief over John zelf, maar de band en antourage vonden ze niet veel.

Maar ik hecht meer waarde aan jullie mening zal ik eerlijk zeggen hoor

luc011190 schreef:
In de Volkskrant was de recensie niet zo positief. Ze waren wel positief over John zelf, maar de band en antourage vonden ze niet veel.

Maar ik hecht meer waarde aan jullie mening zal ik eerlijk zeggen hoor

Reijersen gaat meteen op zoek naar de recensie. (weet uit ervaring dat de Volkskrant weinig enthousiast schrijft over Black Music)

Leuk was het moment waarop een meisje uit het publiek door Legend ten dans werd gevraagd. In Slow Dance rukte ze Legend zijn shirt van het lijf en zo stond de zanger letterlijk in zijn hemd

Dit staat in de recensie van de Volkskrant. Dat shirt deed meneer Legend gewoon zelf uit. Beter kijken dus, waardige mensen van de Volkskrant.

Where Did My Baby Go en het oudere Ordinary People lieten Legend op zijn best horen.

Dit staat als een paal boven water. Zie reacties van WeSSeL en mijn eigen persoontje.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.