MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Built To Spill in Paradiso 6 mei 2007

zoeken in:
Omdat er hier nogal wat fans rondlopen: 6 mei 2007 speelt Buit To Spill dan eindelijk in Paradiso (in de grote zaal). Bij mijn weten hebben ze nog nooit, of in elk geval al heel lang niet, in Nederland gespeeld.

Ik ben erbij.

Yak
Deze band staat hoog op mijn wannasee-lijstje!

Voorverkoop is al gestart!
(beetje vreemd dat je 6 maanden van tevoren al een kaartje kan kopen...)

Yak schreef:
Deze band staat hoog op mijn wannasee-lijstje!

Bij mij helemaal bovenaan!

Yak
itchy schreef:
Bij mijn weten hebben ze nog nooit, of in elk geval al heel lang niet, in Nederland gespeeld.

Eén keer met Modest Mouse, ik geloof in de Paradiso in 1999 of zo. Ik kon toen niet

JonnieBrasco
En voor de Noorderlingen: twee dagen voor ze in Paradiso staan, zijn ze in Vera, 4 mei dus.

JonnieBrasco schreef:
En voor de Noorderlingen: twee dagen voor ze in Paradiso staan, zijn ze in Vera, 4 mei dus.

En voor de Zuiderlingen?

JonnieBrasco
Nightrider schreef:
(quote)

En voor de Zuiderlingen?

Trix Club, Antwerpen, 25 mei 2007

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Trix Club, Antwerpen, 25 mei 2007

Het was meer een retorische vraag, maar evengoed bedankt . Antwerpen is toch nog wel een eindje rijden voor me... Dan is Paradiso een betere optie.

hier wil ik echt graag bij zijn!! nu nog iemand in mijn vriendenkring die ook wil... kan niemand die Built to Spill ook kent

Ze spelen ook nog in Rotown, 5 mei. Ik ga maar even kijken of dit muziek voor mij is na alle euforische reacties hier.

Het enige wat ik van Built to Spill ken is een 20 minuten durende versie van Cortez the Killer, en die klinkt niet verkeerd met dat gitaargeweld...

Probeer Perfect from now on eens als je de band wilt leren kennen.

Ik vond het concert in Rotown gisteravond tegenvallen. Er werd degelijk gespeeld, maar er stond een band op het podium (5 mannen type brompot) die er niet echt zin in leek te hebben. Er was nauwelijks contact met het publiek, er was geen vonk, het vlamde niet.

Helaas, ik had me er toch wel meer van voorgesteld. De setlist was wel zwaar in orde, met materiaal van alle platen en enkele persoonlijke favorieten (Carry the Zero!).

Ik ben benieuwd wat te Paradiso-gangers er van gaan vinden!

Ik vond het ontieglijk jammer dat ik niemand heb weten mee te krijgen naar dit concert, aangezien het heel erg dichtbij is, maar zo te lezen heb ik geen memorabele gebeurtenis gemist.

Yak
Tegengevallen, ai ai! Da's wel jammer.
Ik ben benieuwd hoe ze het vanavond in de Paradiso doen.

Ja het concert in Rotown viel inderdaad tegen. Nu kende ik de band niet heel goed moet ik eerlijk zeggen, maar ze hebben ook zeker geen indruk op me weten te maken met dit live optreden. Het was tam en slaapverwekkend.

Jammer.

Yak
Ik weet niet wat er gisteren aan de band mankeerde, en het is jammer dat het zo tegenviel voor de mensen die er waren. Maar vanavond in de Paradiso gaf Built To Spill echt een gran-di-oos optreden; nee, contact met het publiek was er naast wat thankyou's verder niet, maar ze speelden een zeer strakke set en zowaar was er af en toe bij Doug Martsch een glimlach te bespeuren. De nummers putten ze uit zo'n beetje elk album wat ze tot dusver hebben gemaakt, met als persoonlijke hoogtepunten 'Car' ( I wanne see-hee mooovies of my dreams ), het geweldig minutenlang voortjakkerende 'Going Against Your Mind', het dak eraf bij 'Conventional Wisdom' en als klapper 'Joyride', een bezopen BtS-knaller die ik nooit had verwacht ooit live te horen (je vindt 'm op 'The Normal Years', een album met slechts één stem.. namelijk die van mij ).

Duizendmaal hail hail ohmygod hail voor Doug Martsch die terwijl iedereen z'n spullen aan het opruimen was de hele tijd voor aan het podium aan het leuteren was met de overgebleven fans... hell, hij was zelfs niet te beroerd om zijn naam nog even op mijn concertkaartje te schrijven!

Superleuke avond, één van de leukste optredens tot dusver dit jaar.

Zou het feit een rol kunnen spelen, dat zelfs de grootste heikneuter die een gitaar hanteert, zelfs die afkomstig uit Boise Idaho, wel van de Paradisi*o heeft gehoord?

Als je met muzikanten spreekt is het spelen in de Paradiso toch het bereiken van een soort 'mijlpaal'.

(afbeelding)
Boise Idaho

*Vraag me overigens al jaren verbaasd af waar die tweede - i - bij veel van die amerikanen toch vandaan komt.

Had overigens maar wat graag mijn comfortabele bureaustoel verruild voor een staplaats vooraan bij het podium vanavond.

Yak schreef:
Superleuke avond, één van de leukste optredens tot dusver dit jaar.

En zo is het.

Ik dacht op een gegeven moment dat Doug eindelijk wat leven in de brouwerij probeerde te krijgen, met de opmerking: 'Can anyone please tell us when to stop?' Waarop het publiek een luid gejuich liet horen. Wat bleek: ze wisten werkelijk niet tot hoe laat ze permissie hadden door te spelen, en vroegen zich echt af tot hoe laat ze door konden blijven musiceren...

Maar behalve de slechte performance van de mannen, was het optreden helemaal top. En wat een geweldig gitaarspel.

Ik vond het eigenlijk jammer dat er zo weinig fans waren gister, want Built To Spill verdiende veel meer... Ik werd wel heel erg kriebelig van "thankyou" (en dan met een heel klein stemmetjes), MAAR het was verder echt goed, sympathieke heren inderdaad!

-renemeijer- schreef:
Ik werd wel heel erg kriebelig van "thankyou" (en dan met een heel klein stemmetjes)

Sterker nog, het was alleen 'thanks' met een heel klein stemmetje

Sterker nog, het was alleen 'thanks' met een heel klein stemmetje [/quote]

Oja, en één keer schrok ik wakker van een heuse "thankyou"

Nee nee, het was zelfs een "Thank you very much". Ik vond het een uitstekend optreden, 't zal me aan mijn reet roesten dat ze er als een stelletje zoutzakken bijstonden. Ze lieten hun instrumenten het woord voeren, en hoe! Verder ben ik er ook nog eens aan herinnerd dat naast Perfect from now on, waar ik eigenlijk uit gemakzucht altijd naar grijp, ook hun andere albums erg smakelijk zijn. Die gaan binnenkort ook weer regelmatig hun weg door mijn speakers vinden. Ontzettend jammer dat ze moesten stoppen overigens, volgens mij wilden ze nog wel even doorgaan. En wat was Martsch ontzettend vriendelijk en wat nam hij de tijd voor de fans naderhand! Mag ook wel na 8 jaar, maar goed.

anathema
Vond het optreden 'ok' (kon niet goed door de zoutzak-houding heen prikken), maar ben het volledig met je eens dat hun albums allemaal erg sterk zijn en door dit optreden ben ik You in Reverse ook erg gaan waarderen, hetgeen ik aanvankelijk als matig gekwalificeerd had.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:26 uur

geplaatst: vandaag om 21:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.