MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Beastie Boys

zoeken in:
bij Beastie Boys - To The 5 Boroughs (2004):

Net live gezien, iedereen vond het geweldig naar wat ik heb gehoord en opmerkte, maar mij stelde het wat teleur...voor de Beastie Boys dan.

Wel redelijk speciale set-list t.o.v. hun andere optredens. Het band gebeuren is ook leuk vormgegeven---->plaatje

Het geluid was slecht en zacht, het betrok me niet. Misschien kwam dit doordat ik vooraan stond, maar dat betwijvel ik. Het publiek was 'dom', een groot deel kende veel nummers niet en het springen/dansen werd door stom gedrag onmogelijk gemaakt. Dat was bij het Prodigy-feest 3 weken geleden wel beter, dat hele optreden was vele malen beter. De Beastie Boys vonden het publiek ook niet leuk volgens mij, dat maakte ik vooral op aan het eind van het concert aan de blikken van MCA en Mix Master Mike. Die blikken kunnen ook komen doordat ze vele elementen uit de show al te vaak gedaan hebben, maar uit live clips waar ik er veel van heb gezien kreeg ik andere signalen van de drie MC's en de éne DJ.

Maar dit is een persoonlijke ervaring die niet wordt gedeeld door (veel) anderen.

John Doe schreef:
verhaaltje

Hier kan ik het dus absoluut niet met je eens zijn John Doe:) Ook ik was hier aanwezig en vanuit mijn positie (midden van de zaal ongeveer) was het geluid echt perfect. Dit laatste had ik dus niet verwacht aangezien het altijd nog altijd rapmuziek betreft (klinkt over het algemeen beter in kleinere zalen). Talib Kweli kwam dan ook niet helemaal uit de verf.

Hun optreden op lowlands (98 was het volgens mij) had mij diep teleurgesteld en ik was ook sceptisch toen een vriend van me vroeg of ik mee wou. Maar mijn vertrouwen in de Beasties is weer wat hersteld. Lekker rustige instrumentale nummers tussendoor vond ik ook prima, anders had ik helemaal last van mijn kuiten gehad daarna:)

Ik en velen met mij verlieten de zaal dan ook met een dikke smile!

Maar ok, iedereen ervaart zoiets anders......al ben jij denk ik één van de weinige;)

Ja dit wist ik dus al van anderen. Alleen ik heb nog niemand positief gehoord over het geluid (niemand die eruit zichzelf commentaar op had ook.

Mijn gevoelssituatie t.o.v. de Beastie Boys was vooraf dat hun de meest geweldige hiphop muziek maken voor mij (ook op dit moment met hun nieuwe album dat ik met 5 sterren beloon) en een ongekend trio vormen samen met één vd beste Cut-up DJ 's. En ik vind het allemaal humoristische karakters die zeer creatief bezig zijn met de muziek die ze maken. Op het podium zijn ze altijd energiek bezig en hier sijpelen ook hun karakters door in bepaalde mate (cabaret achtige taferelen soms). Na een aantal optredens van de laatste tijd bekeken te hebben via internet/tv en een paar live shows te hebben beluisterd verwachtte ik gewoon méér van dit eerste optreden van de Beasties voor mij.

Ik heb weinig aan te merken op hun performance in deze show, naast dat mijn beleving bij hun nummers niet gerechtvaardigd werd. Ik was dus wél fanatiek en probeerde ervan te genieten. Maar dit lukte niet in de mate die ik verwacht had. Ik heb nog meer genoten van bepaalde nummers met de koptelefoon op toen ik het wel zeer duidelijk hoorde. Het visuele aspect van het optreden hefte dit niet in alle gevallen op.

Misschien had ik wel in het midden moeten staan en dan beter geluid ondervonden, want de verticale rijen boxen die aan beide zijden in de lucht hangen stuwen iig een groot deel vd geluidgolven ver langs de voorste linie. Ik heb wel genoten van het optreden, als ik het zal waarderen met een cijfer zou ik het een 7 geven waar ik een 9 of een 9,5 voorspeld zou hebben.

ElMeroMero
Mjah, uit jouw verhaal kan ik opmaken dat die lange pauze tussen "Hello Nasty"en "To the 5 Boroughs" hen op het showgeven-vlak toch wel heeft opgebroken. In 1995 heb ik ze gezien in de Statenhallen, en dat was zwaar ok(zeker met UDS in het voorprogramma), maar toen ik hoorde van hun nieuwe tour, dacht ik niet meteen van "daar moet ik nou persé bij zijn".

En dat is toch wel de eerste vereiste als je 30 Euro plus wil gaan ophoesten voor een kaartje.

@John Doe

Laat antwoord, zie namelijk nu pas dat er geantwoord was op mijn berichtje en dat hij verplaatst was.

Maar ik denk dat het verschil bij ons lag op het gebied van verwachting. Ik verwachtte niet al teveel naar aanleiding van mijn eerdere concert en jij verwachtte veel.......en dan nog het aspect van mening/smaak.

Maar het kan best zijn dat voorin het geluid wat minder was, maar om mij heen hoorde ik ook zeker veel positieve geluiden, betreffende het geluid. Alles viel luid en duidelijk te horen, vanuit mijn positie in de zaal dan, kan idd te maken hebben met die speakerzuilen aan het plafond. Ik ben meestal iemand die naar een concert gaat en vrij rustig de boel bekijkt, met beetje alcohol wil ik nog wel eens springen, meezingen etc........maar aangezien ik de BOB was en van ver kwam....geen alcohol voor mij. Maar toch de volgende dag: pijn in mijn kuiten en last van mijn strot:)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:03 uur

geplaatst: vandaag om 17:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.