MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / The Fratellis (Melkweg)

zoeken in:
Afgelopen maandag ben ik naar het concert geweest die The Fratellis gaven in De Melkweg. In een oververhitte zaal ben ik getuige geweest van een vrij kortdurend concert. Ik had van The Fratellis nog niet veel gehoord, Chelsea Dagger heb ik natuurlijk wel gehoord, daar word je tegenwoordig mee doodgegooid. Ik kan dat nummer dan ook niet meer horen, een übervrolijk inhoudsloos nummer zonder maar één moment te boeien. De andere nummers die ze ten gehore brachten waren wat beter te pruimen, maar echt, het is niets meer dan een leuk feestbandje waarbij je niet makkelijk op stil blijft staan op de vloer. Omdat ze met hun nietszeggende deuntjes toch in staat zijn een zaal te vermaken geef ik de heren 3 sterren.

Ik ben zelf naar het concert geweest in de parto in haarlem.
Had cd al meerdere keren beluisterd voor ik naar het concert ging, en wist dus wel wat mij te wachten stond.
Ja het is een "feestbandje" en chelsea dagger is een beetje uitgekauwd, maar dat houd in mijn ogen niet in dat het geen lekker nummer blijft.

ik weet niet wat jij als voorprogramma had maar wij hadden "about" een of ander niets zeggende ... band uit mokum.
daar werd ik niet blij van.
bak nietszeggende herrie, niet echt mijn ding.

concert van de mannen heb ik ervaren als zeer tof.
tempo zat er lekker in, performance was erg tof, en het stond als een huis.
nummers klonken beter live dan op cd, ik had iig een geslaagde avond.

recensie is hier te lezen 3voor12 noord holland

Heb About dit jaar op de Popronde gezien en was wel aangenaam verrast door dit bandje. Maar kan voorstellen dat als je naar The Fratellis gaat je dit niet als voorprogramma verwacht. De Electro/Samplebeat met gitaar van About ligt niet echt in de lijn van onze Schotse vrienden. Concert van The Fratellis in Nijmegen was iig super!!!

Ook in De Melkweg werd het voorprogramma verzorgd door About, een neurotische sampleband waar ik me behoorlijk aan ergerde. Heel jammer dat ze die band het podium opstuurden voor het voorprogramma.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.