MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Blackfield live

zoeken in:
Amai... Wat een avond.. wat een prachtige sfeervolle avond.. zulke bloedmooie muziek.. Steven Wilson is God... nu ja, toch bijna...

Heerlijk optreden van BLACKFIELD....

Setlist, zoals ik die opgekribbeld heb, behoudens vergissingen dus:

1. ONCE
2. MISS U
3. BLACKFIELD
4. CHRISTENINGS
5. THE HOLE IN ME
6. 1000 PEOPLE
7. PAIN
8. GLOW
9. THANK YOU (Alanais Morrisette)
10. EPIDEMIC
11. SOME DAY/ THIS KLLER
12. OPEN MIND
13. MY GIFT OF SILENCE
14. WHERE IS MY LOVE?
15. END OF THE WORLD
===
Bis
===
16. HELLO
17. ONCE
18. CLOUDY NOW

Fantastisch was het!!!!

Groetjes
Mark

Hey de cover van Alanis?!? Net zo ingetogen als op de cd-single??

Kijken of het binnenkort ook zo fantastisch is in Z'meer!!

Hoe was het voorprogramma? Daar heb ik ook al het nodige goeds over gehoord...

Ja, het was de cover van Alanis: prachtig gebracht !

Voorprogramma: PURE REASON REVOLUTION
Werden omschreven als een soort van ILONA meets PINK FLOYD. Dat hoorde ik er niet in, maar knap was het wel... lekker swingend, goede zang, met knappe gitaarpartijen...

Cygnus schreef:

volgens de overlevering hebben ze invloeden van Paatos, The Gathering en inderdaad de namen die C-moon noemt. al zal hij wel Iona bedoelen denk ik

vigil schreef:
al zal hij wel Iona bedoelen denk ik

denk het ook, want zover ik weet heeft Ilona nooit een ontmoeting gehad met Pink Floyd

charlezzz schreef:
(quote)

denk het ook, want zover ik weet heeft Ilona nooit een ontmoeting gehad met Pink Floyd

Eh ja... Iona dan

Omayyad
Cygnus schreef:

Op plaat mijns inziens stukken beter dan Blackfield, maar dat kwam er in Plato niet helemaal uit.

c-moon schreef:
(quote)

Eh ja... Iona dan

daar doe ik geen uitspraken over

charlezzz schreef:
(quote)

daar doe ik geen uitspraken over

Ben naar de Biebob getrokken om PRR eens aan het werk te zien. En inderdaad deze band is live ontzettend goed.
IK heb van de dynamiek van deze band veel meer genoten dan van Blackfield.
Mijn fotokes vind je op: http://jaakgeebelen.spaces.live.com/

Leuke foto's Jaak

Ik schreef dan weer een reviewtje (van Blackfield):
http://www.markec.be

Net terug van een spetterend optreden in de Boerderij te Zoetermeer. Na een ietwat aarzelend begin kwam de heren Wilson en Geffen plus ondersteuning behoorlijk op gang. Zelfde setlist als hierboven reeds vermeld.

Hoogtepunten voor mij waren Epidemic, Pain en Where is my love. Maar eigenlijk vond ik alles gewoon goed.

Voorprogramma was PRR en dat was goed aan te horen, nummers bleven niet allemaal hangen, maar aantal lagen lekker in het gehoor, met als hoogtepunt het slotnummer inclusief drummer van Blackfield.

Blij dat je ook genoten hebt, Vince !
De heren zijn toch goed he zeg!

Zekers, ik vind ook zeker dat ze elkaar goed aanvullen.

Ik kijk ook uit naar het nieuwe album van Porcupine Tree en de daarop volgende tournee. Want wat ik ervan hoorde afgelopen september in Paradiso moet dat een wel heel goed album zijn.

En na PT afgelopen jaar twee keer gezien te hebben en nu Blackfield heb ik nog steeds geen genoeg van de heer Wilson en co.

Heb weer wat gemist zie ik! Ik baal ervan maar ik raad mezelf aan nooit doordeweeks te gaan. Anders was ik ook gegaan.

@Vince: hier nog zo'n ongeduldige ivm Porcupine Tree, de nieuwe tracks klonken live idd. lichtjes fantastisch !!!! Ohlalalaa

Wilson rules

Het was een mooi concert, al vond ik dat het pas op gang kwam na de Morrisette-cover... Daarna speelden ze wat hardere nummers en daar gaat mijn voorkeur toch naar uit... En weer een gezellige mini-meeting achter de rug met Vince Vega, Bonothecat en Omayyad...

Rond zes uur vanuit Amsterdam vertrokken richting Zoetermeer. Want je hebt natuurlijk standaard een dikke file bij Leiden....niet dus, en zo stond ik om zeven uur keurig geparkeerd op het parkeerterrein bij de boerderij, omringt door een aantal vrachtauto's. Half acht ging de zaal open, en om kwart voor 8 begon de mini meeting. Ik had Vince Vega gevonden. Gezellig met hem staan keuvelen over van alles en nog nix, en dat we het spijtig vonden dat LinS met migraine op bed lag. Daarna begon het voorprogramma vrij vlot. Ik had goede verwachtingen van Pure Reason Revolution. Maar net zoals op de laatste plaat van hun, wist het me toch niet echt te pakken. Vond het geluid ook niet al te goed, wat te veel bas-achtige geluiden, en de zang kwam daardoor niet altijd even goed naar voren.
In de rust om het zo te noemen, kwamen Cygnus, Ommayad en een vriend van Cygnus langs. Het vervolg van de meeting kon beginnen. Weer lekker staan keuvelen. En toen kwam Blackfield op. Ik vond ze persoonlijk een beetje tam openen (kwam ook door de nummers), maar langszaam maar zeker kwamen ze opdreef. En na de cover van Morissette gingen de mannen echt los....en met hun bonothecat (en volgens mij ook de musicmeters om mij heen). Prachtig optreden met als absolute hoogtepunten Epidemic en Cloudy Now. Het laatste nummer met vooral het krachtige "We are a fucked-up generation", wat een lekkere afsluiter.
Daarna worstelden we ons als lemmings door de smalle uitgang van de boerderij, en ging ieder zijn weg weer door heel Nederland.
In de auto gestapt....en rijden maar....bij schiphol dacht ik vervolgens wat maakt mijn auto een gek geluid, rammel rammel.....mij zelf op de negeerstand gezet, volume van de radio harder.... en bij het inparkeren voor huis....einde oefening, rammel rammel, puf puf.....en de auto zei doe het zelf maar...zucht!

Al met al een hele leuke avond gehad, een prachtige band gezien, met leuke mensen gesproken.....en een auto met panne. Dus hoe ik zaterdag in den Bosch kom is nog even de vraag. En nu naar soulseek om mij te gaan verdiepen in Porcupine Tree.

Nou Andre, jij bent tenminste nog weggekomen uit Zoetermeer. Toen we de Boerderij uitliepen zagen we een auto die vast zat in de modder. Die lui waren maar aan het duwen en het duwen . Maar wat een mazzel dat ie het precies tot voor je huis volhoudt (alhoewel, mazzel dat je auto kapotgaat?)...

Ik had na het beluisteren van The Dark Third hoge verwachtingen van PRR, maar live vond ik het minder dan op plaat. Het laatste nummer van PRR vond ik toch het hoogtepunt.

(afbeelding)

Blackfield in Zoetermeer

Omayyad
Alles was geregeld... Cygnus zou gisteravond eerst mij ophalen, vervolgens heer Konijn en dan snel naar de Boerderij in Zoetermeer. Edoch... tot mijn grote schrik en dito verbazing zag ik dat het concert uitverkocht was en aangezien ik vrijwel nooit vantevoren een kaartje koop, was er toch sprake van enige paniek.

Omdat ik evenwel van Lin vernomen had dat ze met hoofdpijn thuis zou blijven, achtereenvolgens snel contact opgenomen met Bonothecat en Vince Vega, maar Lin had haar kaartje nog thuis. Dat ging dus helaas niet door...
Dus op goed geluk naar Zoetermeer gereden, en gelukkig alsnog een kaartje weten te bemachtigen.

Het concert van Blackfield zelf vond ik behoorlijk goed, maar ik vond het voorprogramma Pure Reason Revolution (waarvan ik de muziek op plaat beter vind dan Blackfield) in Helmond beter op dreef. De mini-meeting was natuurlijk het hoogtepunt op de avond, want het blijft altijd leuk om de gezichten achter de namen te leren kennen. Aangezien ik niet van grote mensenmassa's houd en de Boerderij dus flink vol stond, heb ik evenwel snel een ander heenkomen gezocht, maar dat had vooral te maken met het feit dat ik zowel Bono als Vince zaterdag opnieuw zal treffen in Den Bosch.

Al met al een zeer geslaagde avond...

Omayyad
[kleine hint]Overigens mag de naam van dit topic mijns inziens best veranderd worden in Blackfield Live o.i.d. [/kleine hint]

Omayyad
Omayyad schreef:
[kleine hint]Overigens mag de naam van dit topic mijns inziens best veranderd worden in Blackfield Live o.i.d. [/kleine hint]

Dank u!

Omayyad schreef:
(quote)

Dank u!

Ik dacht al: een nieuw Blackfield topic?

Omayyad
Cygnus schreef:
Ik dacht al: een nieuw Blackfield topic?

Laat het denken maar aan mij over

Omayyad schreef:
(quote)

Laat het denken maar aan mij over

Anders was je nu nog niet terug in O.

Lin
blij dat jullie t leuk hebben gehad jongens...en omayyad, hoorde je voicemail pas laat op de avond, vandaar niet meer gebeld want dacht wel dat jullie al volop aan t genieten zouden zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 19:21 uur

geplaatst: vandaag om 19:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.