MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / THE WATERBOYS - 130307, AB (B) !!! (verslagje)

zoeken in:
Het vierde concert van 2007 was weerom geslaagd. 2007 blijkt een goed concertjaar te zijn - of ik pik er gewoon de goei concertjes uit

Vanavond een goed op dreef zijnde WATERBOYS gezien in de AB.. Bluesy Folk Rock, of Folky Blues Rock of gewoon Folk 'n Roll.. Noem het hoe je wil.. Het was enorm goed!
TWEE UUR LANG alsjeblief!! Dankuwel Mike Scott (mooie naam voor een SCHOT) & Co!

De combinatie van akoestische en elektrische gitaar, bas, drum, keyboard en (elektrische) viool alsook soms dwarsfluit en de prima stem en dito teksten van Scott maken een zeer goede mix van kwaliteit...
Sterke songs, sterk gebracht..

Véél aandacht voor het nieuwe album "Book Of Lightning" (verschijnt over 2 weken), en dat belooft !!!!!
Opnieuw meer de rock-tour op gaat het met dit album...

20 songs, ietsje meer dan twee uur ..
Met o.m. (heb enkel de nummers opgelijst - wel in volgorde- waar ik zeker van de titel van ben:)
IT'S GONNA RAIN (van "Book of Lightning")
LOVE WILL SHOOT YOU DOWN (van "Book of Lightning")
OLD ENGLAND
NOBODY'S BABY ANYMORE (van "Book of Lightning")
GLASTONBURRY SONG
PEACE OF IONA
THE CRASH OF ANGEL WINGS (van "Book of Lightning")
DUMBING DOWN THE WORLD
Trad. The Flower Of Sweet Strabane (?)
SUSTAIN (van "Book of Lightning")
SHE TRIED TO HOLD ME (van "Book of Lightning")
STOLEN CHILD
RED ARMY BLUES
THE PAN WITHIN
FISHERMAN'S BLUES
Traditional: met alle bandleden gemaskerd .. zeer de moeite

Hoogetpunten, zeer zeker:
- OLD ENGLAND
- PEACE OF IONA
- GLASTONBURY BLUES
- RED ARMY BLUES
- THE PAN WHITHIN - lekker lang uitgesponnen met zalige Mike Scott gitaarsolo !

"Nobody"s Baby Anymore" werd aan Britney Spears opgedragen

Wat klinken die nieuwe nummers klinken dus erg goed !!

Later volgt misschien nog wel een verslag (op www.markec.be) en een correcte - complete (!) Setlist..

Nu : dodo !

Ik vind hun album This Is The Sea echt meesterlijk geniaal prachtig mooi, maar ik ken verder weinig van hun en heb ook altijd het idee dat de rest toch minder mijn smaak is. Speelden ze echt maar 2 nummers van This Is The Sea? Nog tips voor me als ik This Is The Sea een geweldig album vind, welke Waterboys albums zou ik dan verder nog goed kunnen vinden? Sta open voor suggesties
Wil ze ook nog altijd live zien, maar dat werd nu weer net ff te veel 1 dag na And You Will Know Us By The Trail of Dead waar ik al kaartjes voor had gekocht (was trouwens ook een heerlijk concert).

titan (crew)
In Den Haag (11 maart) speelden ze ook nog Medicine bow en When ye go away. Ook toen duurde het concert (net geen) twee uur en speelden ze (inclusief toegift) 18 nummers in totaal.

reptile71 schreef:
als ik This Is The Sea een geweldig album vind, welke Waterboys albums zou ik dan verder nog goed kunnen vinden?
A Pagan Place zeker en allicht Dream harder en het debuut. Zou mijn pick zijn, maar ken niet alle platen.

titan schreef:
In Den Haag (11 maart) speelden ze ook nog Medicine bow en When ye go away. Ook toen duurde het concert (net geen) twee uur en speelden ze (inclusief toegift) 18 nummers in totaal.

Ja die waren er ook bij denk ik!
Ik kom aan 20 songs in totaal.
Maar zoals ik zei: heb enkel de songs opgelijst vanwelke ik zeker was

Bedankt!

Ik less dat het weer goed was...

Dat laatste nummer (met gemaskerde bandleden) heet The Kings of Kerry, btw. In Geleen speelden ze het niet, maar in Tilburg wel.

En hebben ze Everybody takes a Tumble niet gespeeld? Dat vind ik tot nu toe het mooiste nummer van het nieuwe album.

Sheplays
reptile71 schreef:
Ik vind hun album This Is The Sea echt meesterlijk geniaal prachtig mooi, maar ik ken verder weinig van hun en heb ook altijd het idee dat de rest toch minder mijn smaak is. Speelden ze echt maar 2 nummers van This Is The Sea? Nog tips voor me als ik This Is The Sea een geweldig album vind, welke Waterboys albums zou ik dan verder nog goed kunnen vinden? Sta open voor suggesties

Buiten This is the Sea vind ik de allereerste, "The Waterboys", nog altijd steengoed met, natuurlijk, "A girl called Johnny", "December" en "Gala". Op nummer drie staat bij mij "A Pagan Place" met "Church Not Made With Hands", "The Big Music" en "Red Army Blues". Ik weet alleen niet of dit nu wel jouw smaak is Reptile71!

Ik ben al jaren Waterboys fan. Voor mij persoonlijk is "Too Close To Heaven" het beste album, maar voor iemand die "This Is The Sea" geweldig vindt zou ik toch "Pagan Place" aanraden. Deze ligt qua sound en sfeer het dichtst bij This Is The Sea, persoonlijk vind ik Pagan Place zelfs beter.

Heb het nog eens wat verder uitgezocht... en "Medicine Bow" en "When You Go Away" werden wel degelijk gespeeld.
En met "Everybody Takes A Tumble" werd geopend...

Het zou dan zo geweest zijn:
EVERYBODY TAKES A TUMBLE
IT'S GONNA RAIN (van "Book of Lightning")
LOVE WILL SHOOT YOU DOWN (van "Book of Lightning")
OLD ENGLAND
NOBODY'S BABY ANYMORE (van "Book of Lightning")
GLASTONBURRY SONG
PEACE OF IONA
THE CRASH OF ANGEL WINGS (van "Book of Lightning")
DUMBING DOWN THE WORLD
WHEN YOU GO AWAY
Trad. The Flower Of Sweet Strabane
SUSTAIN (van "Book of Lightning")
SHE TRIED TO HOLD ME (van "Book of Lightning")
STOLEN CHILD
RED ARMY BLUES
MEDICINE BOW
THE PAN WITHIN
# Bis
CLOUDS BETWEEN YOU AND I
FISHERMAN'S BLUES
#Bis 2
THE KINGS OF KERRY

titan (crew)
Dezelfde set als in Den Haag dus, al speelde ze daar maar 1 toegift.

When ye go away moet waarschijnlijk Killing my Heart zijn, Mark. De nummers lijken op elkaar, maar Killing my heart heeft een andere tekst en is sneller...

Cygnus schreef:
When ye go away moet waarschijnlijk Killing my Heart zijn, Mark. De nummers lijken op elkaar, maar Killing my heart heeft een andere tekst en is sneller...

Ah??

Bedankt !!!!

c-moon schreef:
(quote)

Ah??

Bedankt !!!!

Het zou ook When ye go away kunnen zijn, maar in Tilburg en in Geleen speelden ze Killing my Heart. Staat op de bonusdisc van de Collector's Edition van Fisherman's Blues, by the way.

c-moon schreef:
Heb het nog eens wat verder uitgezocht... en "Medicine Bow" en "When You Go Away" werden wel degelijk gespeeld.
En met "Everybody Takes A Tumble" werd geopend...

Klopt, het was inderdaad een zeer goed concert, in dezelfde lijn als vorig jaar. In het midden toch een klein dipje (She tried to hold me, nogal Springsteenachtig), maar vanaf The pan within warens ze weer zeer sterk bezig. Ze gaan al jaren mee, maar als je ze live ziet dan zie je dat er heel veel huidige bands hier een puntje aan kunnen zuigen.

Beetje late reactie, maar bedankt aan de mensen die mijn vraag hebben beantwoord. Ik ga in elk geval Pagan Place maar eens luisteren.

Sheplays
reptile71 schreef:
Beetje late reactie, maar bedankt aan de mensen die mijn vraag hebben beantwoord. Ik ga in elk geval Pagan Place maar eens luisteren.

Beter laat etc.....

Sheplays schreef:
(quote)

Beter laat etc.....
Wat ik trouwens een goed album vind!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.