MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / ROCKET SCIENTISTS + LANA LANE in de Biebob! (verslag)

zoeken in:
Hallo Allen,

Nog niet lang thuis van Vosselaar/ Antwerpen (laatste trein)....

Paasmaandag in de Biebob werd doorgebracht met DIAL (met Kristoffer Gildenlow) en Erik Norlander ROCKET SCIENTISTS + LANA LANE
Was het goed?
Jazeker....
Behalve: aan de sound schorde een en ander.. soms kwamen bepaalde instrumenten er amper door, dan weer de zang.. tijdens een rustig nummer werd de zang van Mark McCrite en de Keys van Erik Norlander volledig overstemd JAMMER!

EN.. erh.. WAAR WAS HET VOLK ?
Nog nooit zo weinig volk in de Biebob gezien....
Nu ja, het was ook wel Paasmaandag...

Er waren meer fotografen en muzikanten dan publiek.... ;-o

Ja, plaats genoeg voor zij die er waren, dat wel...

Enfin..
Los van de tegenvallende geluidsmix - en voor mij de support act/ Dial - was het een bijzonder fijne avond... En weerom een heel aangemane concertavond..
Heb er in 2007 en met name in de Biebob totnogtoe géén negatieve ervaren

Support Act DIAL was toch niet echt mijn ding, en viel mij dus tegen, had zo het gevoel dat de nummers niet "af" waren, het ging "nergens heen", en het leek ook alsmaar te kabbelen en nooit op gang te komen...
Maar: Kristoffer Gildenlow toonde zich een begenadigd zanger, en zijn stem lijkt wel erg op die van zijn broer Daniel...
Maar de chanteuse/. bassiste van DIAL viel me énorm tegen, ze leek niet echt toon te kunnen houden, en een echt overtuigend/ aangenaam stemgeluid had ze wat mij betreft ook niet echt...
Op de set nummers met namen zoals "Wounded", "Sadness" en "Syncrhonised"...

We waren gekomen voor ROCKET SCIENTISTS/ ERIK NORLANDER/ en... LANA LANE natuurlijk .....
Zelfs toen zij rond 20.30 aan hun set(s!) begonnen was er nog bitter weinig volk in de Biebob. Het zou helaas zo bleven.
Maar niet getreurd: verwend worden op prachtige muziek: dàt zouden we!!!

ROCKET SCIENTISTS brachten veel werk van het nieuwe album '"Revolution Road" , mooi gemend met nummers uit de eerste twee albums....
En ja, ook DON SCHIFF was van de partij en ook deze keer mocht hij zijn trukje met de Chapman/ Emmet Stick demonstreren

Van ROCKET SCIENTISTS kende ik vooralsnog weinig nummers (van Norlander solo enkele, van Lana Lane ken ik een heel pak meer), maar deze live-kennismaking was prima....
Erik Norlanders is nog steeds een geniale keyboard-wizzard en ik was ook erg aangenaam verrast door de lead gitarist en ook door gitarist Mark McCrite die op de vocalen ook erg goed zijn mannetje stond!

SETLIST (a peu près) van ROCKET SCIENTISTS:

1. Intro
2. MEDLEY
3. THE SKY IS FALLING
4. BETTER VIEW
5. SAVIOUR EVERY MOMENT (niet zeker!)
6. MURDER
7. instrumental met Don Schiff
8. een nummer door enkel McCrite en Norlander: volledig overstemd, dus ongenietbaar, danku meneer de geluidsman !
9. instrumental
= Lana Lane wordt geïntroduceerd, dan met Lana Lan:
10. OBLIVON DAYS
11. REVOLUTION ROAD
== break =

In de tweede set, toen was het ondertussen 22.10 zouden alle muzikanten - behalve Schiff - terug op het podium verschijnen voor een volledige LANA LANE set. En we werden getrakteerd op het volledige LADY MACBETH album....
Amai... wat klinken die nummers fantastisch Live

12. THE DREAM THAT NEVER ENDS
13. SOMEONE TO BELIEVE
14. OUR TIME NOW
15. SUMMON THE DEVIL
16. NO TOMORROW
17. SHINE ON GOLDEN SUN
18. instrumental: Norlander/ Rocket Scientists
19. KEEPER OF THE FLAME
20. WE HAD THE WORLD
21. DUNSINANE WALLS
+
22. WHITE RABBIT (Jefferson Airplane !)

Hoogtepunten voor mij:
- bij ROCKET SCIENTISTS "The Sky is Falling", "Murder", "Oblivion Days" en "Revolution Road"...
- LANA LANE: "The Dream Never Ends" - wat een superkrachtige powerversie !!!, "Summon Devil" - zelfde opmerking (!), "No Tomorrow" - zoo moooi...., "Keeper of the Flame" en "Dunsinane Walls"..
Ah jaa.. en die leuke stevige "White Rabbit" versie...

ERIK NORLANDER is nog steeds een meesterlijk muzikant/ keyboard genie... Lana Lane nog altijd een grote dame, The Queen of Prog ... Wat een stem!

Hoge kwaliteit voor ocharme € 15 !

Een schande dat er zo weinig volk was !!!

Slaapwel !

Gast
geplaatst: vandaag om 16:34 uur

geplaatst: vandaag om 16:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.