Gisteren was Boudewijn De Groot in het Antwerpse Sportpaleis de centrale gast van de Nekka-nacht. Voor de pauze was ik een beetje ontgoocheld: weinig Boudewijn, veel gasten, die ook wat tegenvielen. Komil Foo verkrachtte 'De reiziger' en meteen de hoop dat Boudewijn zelf dat nummer zou brengen. Ook Peter Koelewijn was er, maar in 'Kom van dat dak af' te horen had ik niet veel zin. Nu, op die manier werd het talent van de centrale man nog eens extra in de verf gezet. Het programma na de pauze was schitterend. Enige minpuntje voor deel 2: het openingsnummer 'Testament' kwam niet echt uit de verf. Maar wat volgde, was om van te smullen. 'Verdronken vlinder' bracht hij heel alleen, staande ovatie. De gasten hier (Eva De Roovere en Jasmine) waren heel goed. Vooral Eva stal weer eens mijn hart, ze deed het ook al tijdens een vorige editie met Herman Van Veen. En in de finale, die gelukkig lang duurde, stond Boudewijn met zijn band alleen centraal, en dat verkies ik toch. Schitterende kippenvelmomenten bij 'Vondeling van Ameland' en 'Op weg naar mijn lief'. Mooi hoor.