MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Vraag over concert

zoeken in:
Nou.. eigenlijk 2 vragen.

14 Mei ga ik naar Interpol in Amsterdam, Paradiso. Ik ben één keer eerder naar een concert geweest. Maar wat is nou een goede tijd om aan te komen, zodat ik een goed plaatsje heb? De deuren gaan om 19:00 uur open. En Interpol staat zeg maar ingeroosterd van 20:30 tot 22:00 uur. (???support act???)

De kaarten werden verkocht alszijnde 1 ring. Er is geen onderscheidt tussen meerdere ringen of staan/zit plaatsen. Maar ik heb ook iets gehoord van een balkon in Paradiso. Ik kan me voorstellen dat het geluid op het balkon misschien slechter is, dat je last hebt van echo. Wat is nou een goede plaats om te 'zitten'? Vooraan staan lijkt mij het mooist...

Bvd voor jullie reacties

Mijn ervaring is dat wanneer je voorraan wilt staan in kleinere zalen dat je gewoon schijt moet hebben en gewoon naar voren moet lopen, je kunt dan misschien niet helemaal tegen het podium staan maar je staad wel goed vooraan op een meter of twee van het podium. wil je echt strak tegen de dranghekken staan dan zul je echt moeten zorgen dat je bij de eerste dertig man hoort die de zaal in komen. oftewel geen jas naar de garderobe brengen, ruim op tijd voor de deur staan en zodra je binne bent gelijk de zaal in stormen en vooraan gaan staan en daar oon niet meer weg gaan.

Echter mijn ervaring in paradiso is wel dat je voor een beetje fatsoenlijk geluid beter wat meer in het midden kan staan dan helemaal strak vooraan.

Gewoon naar voren lopen .En als iemand er wat van zegt, als je staat te dringen ,zeg dat je net naar de wc was geweest en dat je zoon/dochter vooraan staat te wachten. werkt altijd. Wel is dit af te raden als je onder de 25 bent

rusty nail schreef:
Gewoon naar voren lopen .En als iemand er wat van zegt, als je staat te dringen ,zeg dat je net naar de wc was geweest en dat je zoon/dochter vooraan staat te wachten. werkt altijd. Wel is dit af te raden als je onder de 25 bent

ghehe 19

Yak
Bij de Paradiso kun je inderdaad het beste vooraan staan, een leukere belevenis en minder last van leuterende mensen om je heen. Al vind ik het geluid op de balkons nog niet eens zo'n ramp. Maar vanaf het balkon zie je meestal niet veel, omdat er maar twee rijen stoelen zijn en de anderen daarachter moeten staan; en die stoelen zijn meestal snel bezet.

Meestal ben je nog wel op tijd wanneer het voorprogramma begint, al kan ik bij Interpol geen support act vinden. Vaak kun je tijdens het voorprogramma al helemaal naar voren lopen en daar wachten op het hoofdprogramma. Of dit voor Interpol ook geldt weet ik niet, want ik ga bijna nooit naar grote acts. Als het uitverkocht raakt, kun je een volle zaal verwachten en moet je er misschien iets eerder zijn om een goede plek te kunnen bemachtigen. Maar probeer in elk geval te achterhalen of er een voorprogramma is.

Als je nog geen abonnement hebt van de Paradiso (die koop je bij de kassa voor drie euro meen ik), moet je in de rij wachten, dat kan soms lang duren. Het is dus misschien handig om eerder een maandabonnement te halen.

Hope it helps.

Bij Nine Inch Nails was het al bomvol toen het voorprogramma begon. Maar over het algemeen is het inderdaad niet zo erg. Als je heel zeker wilt zijn van een goede plek kun je idd. het beste de garderobe overslaan en Yak's tip aangaande het abonnement opvolgen.

Yak
Garderobe overslaan, een gouden tip inderdaad.

Of als je echt heel nodig je jas/tas/whatever kwijt moet, de kleine garderobe boven opzoeken. Daar staat eigenlijk nooit een rij.

Ook handig is om als je tickets bestelt via de Ticketbox meteen het lidmaatschap van Paradiso mee te nemen. Bespaart je lang wachten aan de deur. Iedereen moet in de rij staan om zijn lidmaatschap aan te vragen is slechts een maand geldig.

P.

Sietse
om eens een dood topic weer eens leven in te blazen...

hahahaha

Gast
geplaatst: vandaag om 20:08 uur

geplaatst: vandaag om 20:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.