MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Great Lake Swimmers

zoeken in:
DonDijk
Iemand ze al live gezien?ik wil ze graag donderdag zien,wanneer ze in Groningen komen.

Ik ga er donderdag heen, net als wat andere MuMe-ers, ook was ik van plan er morgen *in Zwolle waar ik woon* heen te gaan. Kaartje voor Groningen had ik al, dus 2x

DonDijk
oh ok, dan zie ik jullie wel als ik jullie herken

Ik wil morgen wel graag naar Zwolle gaan, in Het Vliegende Paard, maar ik heb geen maatje om mee te nemen. Eens kijken of er last-minute mensen over te halen zijn via de sms.

Ik heb ze al gezien in de Ekko in utrecht, concert was wel aardig, maar het voorprogramma krakow was beter.

Daar heb ik daarna ook een cdtje van gescoord.

http://www.myspace.com/krakowmusic

erg mooi

't Was best een leuk concert in Zwolle, hele kleine zaal, beetje te 'gezellig' publiek soms. Vooral de toegift was de moeite waard. Tony Dekker heeft een prachtige stem, ook live.
Achteraf een cd'tje gekocht en met 'm gepraat, wat blijkt, hij is een grote Joanna Newsom fan.

Mooi hoor, fijn optreden in Groningen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nu de solo nummers beter vond of juist de nummers met band. Hoogtepunten waren voor mij "This Is Not Like Home" (solo) en "When It Flows" (band, inclusief weigerende gitaar...).

Het optreden van Whip vond ik echter nog net iets specialer, wat Jelle al zei, juist die kleine details van belletjes en vreemdsoortige percussie. Maar voor mij persoonlijk toch ook vooral vanwege dat heerlijke gejank van de pedal steel, wat een heerlijk geluid is dat toch!

Ook leuk om weer eens wat MuMe'ers te ontmoeten. En DonDijk, waar was je toch man?

Helaas vanwege wat treinperikelen maar 3 nummers van de zwemmers kunnen zien, die alledrie erg goed waren.

Whip, wat ervoor zat, heeft me wel heel erg overtuigd. Wat een leuke instrumenten allemaal, en toch blijft het lekker intiem, en heeft die figuur een heel mooie stem.

Weer dik de moeite waard, ondanks dat ik vroeg (23.10) weg moest.

Gelukkig was ik niet voor niets naar Groningen afgereisd om de Great Lake Swimmers, maar vooral ook Whip live in actie te zien. Ik kan eigenlijk alleen maar beamen wat er door mijn voorgangers gezegd is. Ook naar mijn mening was Whip (anders) beter dan de GLS. De frontman heeft een erg fragiele, ijle stem die beter tot zijn recht komt op CD dan live. Dat neemt niet weg dat ze een zeer goede show weggaven. Whip klonk daarentegen live beter dan op CD, maar dat kan ook aan het feit gelegen hebben dat mijn auto nogal wat lawaai maakte.

Dit moet ik echter niet wekelijks gaan doen (580 km).

Soms heb je van die momenten waarop je denkt: "laat ik eens iets geks doen". Deze momenten zijn bij mij niet echt zeldzaam meer en afgelopen week was er weer zo één:

Great Lake Swimmers zouden optreden en in het "ik ga naar een concert en ben in... blablabla" topic prijkte een lijstje met gezellige users. Ik had eigenlijk nog nooit van de band gehoord en Groningen ligt nou ook niet bepaald bij de deur (170 kilometer karren) maar iets in me zei dat het wel een geslaagde avond zou worden dus ik overwoog erheen te gaan. Probleem was het vervoer. Met het openbaar vervoer had ik om ongeveer half 23 de trein weer terug moeten pakken dus dat viel af en over een eigen auto/rijbewijs beschik ik niet dus ik moest wat gaan regelen. Wanhopig plaatste ik een berichtje elders op de site en plots was daar Paul (L_T_B) die wel "even" een stukje wilde omrijden. Dit zou helemaal mooi zijn dus dat was snel afgesproken.

Wegens verkeersdrukte word ik iets later opgehaald en dus moesten we maar wat harder door de Flevopolders heendenderen. Hoewel het apparaat rare geluiden maakte wanneer de grens van 130 km/u werd overschreden bracht 'ie het er toch best netjes vanaf. Even na half 22 vertelt onze TomTomTrut dat de bestemming is bereikt maar we kunnen de auto moeilijk voor de deur parkeren in de winkelstraat dus we maken nog een rondje Groningen en vinden een parkeerplaats. We zijn er.

"We staan vooraan" stond er in het smsje dat ik kreeg. "Ja.." dacht ik bij mezelf. Er staan zoveel mensen vooraan. Goed, waar moest ik naar zoeken? Een meisje in het roze die we voor de gein Nathalie (Nevyn) noemen en een lange genaamd Jelle (The_Scientsit). Wel, ik zag wat langs, dus ik spurtte erop af en warempel; daar stonden ze. Ik groette de mensen maar veel kletsen was er niet bij omdat Whip al begonnen was. Paul was ik halverwege de zaal verloren (maar die zouden we terugvinden ).

Goed... Whip, ook nog nooit van gehoord. Ik werd zwaar verrast door de frisse klanken van een hele berg instrumenten. De xylofoon die er regelmatig doorheen pingelde was mooi en ze maakten er een mooi optreden van. Lekker knus op elkaar. Híer moest ik meer van horen.

Na Whip was het tijd voor was bijpraatsels en de twee treinreizigers onder ons raakten al vrij in paniek want veel tijd was er niet meer. Na een poosje waren ze daar dan toch. Zanger Tony Dekker opende met een "goedenavond" en dat zou het zeker zijn. Na drie nummers moesten Nathalie en Jelle al op weg naar hun trein. Na een kort afscheid ging het concert gewoon door en ze brachten een mooi geluid voort. Het gebruik van dev contrabas verblijdde me en ik ben erachter dat ik bijzonder veel plezier beleef aan het geluid van een banjo. De uiterst fragiele zang had ook wel wat. Tony oogde de hele avond wat timide en liet zich tussen de nummers door wat afleiden door geroezemoes uit het publiek maar ik vond het wel wat hebben. (Ik zou het waarschijnlijk niet beter doen ). Twee nummers speelde hij solo ("This is not like home" en "Where in the world are you") en dat mocht er zeker wezen. Verder hoorden we nog "Backstage with the modern dancers", There is a light" en nog veel nummers waar ik even geen idee meer heb welke titel erbij hoort.

Al met al een mooi bandje, niet echt heel bijzonder maar dat is niet belangrijk. Achteraf nog even staan kletsen met Bob (Bubbachups) en nog de nieuwste plaat van Whip gekocht. Om ongeveer half een reden we Groningen weer uit en we konden goed doorrijden. Om 2:15 uur was ik thuis, ik bedankte Paul en ging met een fijn gevoel slapen. Geslaagde avond was het zeker en ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar gezelligheid en in het bijzonder Paul: Bedankt!

DonDijk
bubbachups schreef:

Ook leuk om weer eens wat MuMe'ers te ontmoeten. En DonDijk, waar was je toch man?

ja..

ik zou met mn vriendin heen gaan maar dat ging niet door (lang verhaal )..en toen heeft een vriend van me mij overgehaald om een nachtje te gaan vissen...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.