MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Slint@AB Brussel.... !!!

zoeken in:
Net terug van Brussel, nog aan het bekomen van veel te kort maar o zo mooie Slint-pracht !

Het voorprgogramma luisterde naar de naam "Die! Die! Die!" en dat klonk veelbelovend. De Nieuw-Zeelanders, naar eigen zeggen trots in het voorprogramma van SLINT te spelen, hadden er zin in. Goed voor hen. Ondergetekende besloot het na 1,5 nummer voor bekeken te houden en richting bar te trekken. Deed het trio het dan zo slecht, nee, niet echt, maar de dertien in een dozijn neo-punk die ze brachten heb ik nu al weel meer en een weinig beter beleefd...

21.00 zou SLINT aan de set beginnen, 21.00 werd 21.06 en daar waren ze.. Haast onopgemerkt en weinig spraakzaam, alsook voor de rest van het concert, stonden ze daar ineens.

De trip, die heel intens en strak was, en o zo mooi, kon beginnen....
Van de eerste noot van "BREADCRUMB TRAIL" tot en met de laatste noot van "KING'S APPROACH" zou het anderhalf uur genieten worden... en hoe !!!

SLINT live. Hoe lang had ik er niet naar uigekeken? Hoe benieuwd was ik niet.. Hoe zou dit wel niet klinken ???

Het antwoord?
Fantastisch.... heel erg strak en intens..... je was als het ware in een trance.....

Net zoals - naar wat ik gelezen heb - in Amsterdam was er nagenoeg geen publieksinteractie, behoudens de vage "thank you's" en na de Spiderland set het "we gonna play a couple more songs"....
Maar...
Het weerhield de heren er niet van een o zo prachtige, glasheldere sound neer te zetten.... wat een streling voor het oor zeg....
Ja.. ik word haast lyrisch! Zoo goed.....

Persoonlijke hoogtepunten annex kippenvel momenten waren zonder enige twijfel "GOODMORNING CAPTAIN" - hét nummer, toen op de fantastische soundtrack van de schokkende film "KIDS" (ook Sebadoh, Folk Implosion!), waarmee ik ze leerde kennen - "WASHER" en "DAN, AMAN" en ook het voor mij vooralsnog onbekende "KINGS APPROACH" was lichtjes fantastisch!!!!

SETLIJST:

1. BREADCRUMB TRAIL
2. NOSFERATU MAN
3. DON, AMAN
4. WASHER
5. FOR DINNER ...
6. GOOD MORNING, CAPTAIN
=
7. GLENN
8. RHODA
9. KINGS APPROACH

Een heel compacte, maar o zo perfecte set... Na "Kings Approach" meteen de zaallichten aan, en niemand die protesteerde dat er niet gebist werd, maar elkeen stond wellicht nog in absolute verbazing en adoratie voor zoveel moos.....

Kings Approach is - vermoed ik - een nieuw nummer.. wie weet komt er van de heren ook wel nieuw werk??
Ik..

HOOP het !!!!

Dezelfde setlist als in Paradiso dus.
Hier meer info over al dan niet nieuw Slint-werk. Er is dus nog helemaal niets zeker!

Het was dus weer goed!

Het was idd. Héél goed

Ik was er ook en eveneens serieus onder de indruk!
Prachtig gewoonweg...

Hoe zit het nu met Kings Approach.

Ik zoek al een tijdje naar bootlegs, vooralsnog zonder succes.

Alle hulp is welkom

Iemand beweerde trouwens dat dat nummer werd aangekondigd als komende van hun nieuwe album 'East'. Wat is hiervan waar?

Niets, want ze weten nog niet eens of ze een nieuw album uit gaan brengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:32 uur

geplaatst: vandaag om 19:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.