MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Peter Gabriel live 2007

zoeken in:
Op de site van Peter Gabriel kan je, als je ingeschreven bent, een top 10 samenstellen voor zijn komende toer. Het mogen alleen geen nummers zijn die gespeeld zijn tijdens de vorige toer.

De setlist van afgelopen week in Duitsland:

1. The Rhythm Of The Heat
2. On The Air
3. Intruder
4. D.I.Y.
5. Blood Of Eden
6. I Don't Remember
7. No Self-Control
8. Lovetown
9. Family Snapshot (German)
10. Steam
11. Mother Of Violence
12. Humdrum
13. Big Time
14. Lay Your Hands On Me
15. Solsbury Hill
16. Biko
17. Sledgehammer
18. In Your Eyes

Het leuke is dat van mijn ingezonden top 10 er maar liefst 9 gespeeld werden. Nu hier nog...

Heb hem maar even verplaatst:

Running On Empty schreef:
(quote)

Hier is al een topic van, maar uiteraard ben ik er bij. Sinds Vredenburg 1980 geen tour van Gabriel gemist. Artistiek gezien is het misschien wat interessanter al schijnt Gabriel moddervet over het podium te waggelen. Bij Genesis kun je wat meer spektakel verwachten, Collins heeft zich zeer goed op deze tour voorbereid gelet op zijn stem en conditie.

Hopelijk blijft het een beetje droog.

Ha, Vredenburg was ik ook. Mooi concert was dat. Het weer wordt morgen regen. Paraplu's zijn verboden, regenkleding wordt aangeraden.

Kunnen ze het niet beter verplaatsen naar de Heineken hal. In Duitsland hebben ze ook een concert naar binnen verplaatst vanwege het slechte weer.

Kunnen ze het niet beter verplaatsen naar de Heineken hal. In Duitsland hebben ze ook een concert naar binnen verplaatst vanwege het slechte weer.

Vrees van niet. Je kunt ter plekke poncho's kopen, en die moeten ze ook nog kwijt.

Jammer. Dat ellendige weer neemt een hoop plezier weg.

Jammer. Dat ellendige weer neemt een hoop plezier weg.

(afbeelding)
Gaat ook nog hard waaien

En onweren !!!!!!

En onweren !!!!!!

De poncho's liggen hier al klaar !!!!
Echt jammer hoor, dat het weer zo kl*te is. De gein is er snel af als je 2 uur in de zeikregen staat. Maar wie weet hebben we geluk en blijft het droog.

badlands schreef:
(quote)

De poncho's liggen hier al klaar !!!!
Echt jammer hoor, dat het weer zo kl*te is. De gein is er snel af als je 2 uur in de zeikregen staat. Maar wie weet hebben we geluk en blijft het droog.

jij bent toch tougher dan de rest dus dat moet geen probleem zijn!

je moet maar denken: dan glimt tony nog een beetje extra.

charlezzz schreef:
[

jij bent toch tougher dan de rest dus dat moet geen probleem zijn!

.

Das ook weer zo
Heb inmiddels dan ook mijn luchtig zomer outfitje omgeruild voor stevige jeans en mijn degelijke wandelboots.
Lijkt intussen meer op een survival expeditie dan een popconcert

Uit het PPT topic:

vigil schreef:
Hij zal de komende periode nog wel meer verkouder gaan klinken gezien zijn bezoek van vanavond in een kletsnat en redelijk koud en winderig Amsterdam's park alwaar hij Gabriel gaat bekijken.

Zou Steven Wilson een VIP-poncho krijgen?

Die setlist uit Duitsland vind ik trouwens wel oké

divart schreef:

Zou Steven Wilson een VIP-poncho krijgen?

ze rijden de toerbus het terrein op en gooien de ramen open

badlands schreef:
(quote)

Das ook weer zo
Heb inmiddels dan ook mijn luchtig zomer outfitje omgeruild voor stevige jeans en mijn degelijke wandelboots.
Lijkt intussen meer op een survival expeditie dan een popconcert

vergeet vooral de foto's niet

Sheplays
Het is nu 21.37 uur in Amsterdam. Het spettert een beetje, het waait een beetje, de zon schijnt een beetje, kortom het valt gelukkig nogal mee!

Ben net terug van Peter Gabriel. Het weer viel reuze mee. 1 klein buitje en verder droog. Wel 2 ontzettend mooie regenbogen.
Het concert was goed. Ik heb genoten. Gabriel is inmiddels wat ouder ( en dikker) maar heel goed bij stem. De band was geweldig en het geluid was goed. Niet al te hard en zuiver. Prima setlist.
Heb ook nog Joep (Running on Empty) ontmoet. Heel leuk.
Het voorprogramma is mij geheel ontgaan. Was al bezig toen wij aankwamen en de band (?) stond achter doeken die het podium tegen de regen moesten beschermen.

Grappig! ik heb wel 3 regenbogen tegelijkertijd gezien. Als je dat voor elkaar krijgt als artiest ben je geen kleintje naturlijk!
Ik moet zeggen dat ik opgetogen was vanwege de setlist. Heerlijk om een groot aantal oude nummers weer eens te horen of zelfs voor het eerst (mother of violence) Spijtig was dan weer wel dat dt peters dochter dat zong en ik moet zeggen dat was dan ook de minste uitvoeriing van de nummers die gehoord heb.
Maar lay your hands on me, family snapshot en dergelijke, geweldig. Ook een hele mooie uitvoering van lovetown, lekker dat gitaartje van david rhodes. Kortom ik heb genoten.

Wat ik dan weer wel schandalig vind is dat je 11,25 euro moet betalen voor 5 munten. wordt het niet eens tijd dat de consument weigerd om nog langer op en dergelijke manier uitgemolken te worden?

indana schreef:
zelfs voor het eerst (mother of violence) Spijtig was dan weer wel dat dt peters dochter dat zong en ik moet zeggen dat was dan ook de minste uitvoeriing van de nummers die gehoord heb.
?

Wat was dat verschrikkelijk zeg !!! Vond daar nou werkelijk helemaal niets aan.

Don't Quit Your Day Job zeggen ze dan....

indana schreef:
Don't Quit Your Day Job zeggen ze dan....

wellicht: get a day job!

badlands schreef:
Ben net terug van Peter Gabriel. Het weer viel reuze mee. 1 klein buitje en verder droog. Wel 2 ontzettend mooie regenbogen.
Het concert was goed. Ik heb genoten. Gabriel is inmiddels wat ouder ( en dikker) maar heel goed bij stem. De band was geweldig en het geluid was goed. Niet al te hard en zuiver. Prima setlist.
Heb ook nog Joep (Running on Empty) ontmoet. Heel leuk.
Het voorprogramma is mij geheel ontgaan. Was al bezig toen wij aankwamen en de band (?) stond achter doeken die het podium tegen de regen moesten beschermen.

Agnes was leuk jullie een keer te ontmoeten !

Het was een goed concert. De magie van eerdere Gabriel concerten ontbrak wel een beetje, ik heb Gabriel beter gezien. En dan de dochter die een nummer zong... Nou ja laat maar.

Het geluid had harder gemogen. Je hoorde vaak mensen praten tijdens rustige stukken en met name aan de zijkanten (toen wij terugliepen tijdens de laatste toegift) was het echt veel te zacht.

Ik vind het een matige ongezellge locatie en het weer was niet extreem nat maar wel te doen.

Kortom altijd wel wat te zeiken maar het was een goed concert met lekker veel oud werk. Naast mij stond een blond meisje en die hoorde ik zeggen: "jeetje ik vind er iets aan, hij speelt alleen maar nieuwe nummers".

[die hoorde ik zeggen: "jeetje ik vind er iets aan, hij speelt alleen maar nieuwe nummers".

Heb ik zeker iets gemist

Het was een lekker concert. Uitstekende setlist met voor mij persoonlijk de uitschieters Secret World, In Your Eyes, Signal to Noise en natuurlijk Biko als hekkensluiter. Net naast de lichttoren vond ik het geluid prima. Niet té hard en voor een openluchtconcert prima gelijkmatig verdeeld.

De band speelde lekker strak en Peter was behoorlijk bij stem. Het was duidelijk dat hij zich af en toe spaarde in de hogere regionen. Niet vreemd als je op het forum van zijn site leest dat ze al een paar keer in regenweer hebben gespeeld. Dat is toch een aanslag op de stembanden. Zeker als je niet meer een van de jongsten bent
Gelukkig bleef het in Amsterdam -op een paar minuten na- tijdens het concert droog. De soms prachtige luchten én de regenboog waren zeker sfeerverhogend.

Een paar jaar geleden zag ik hem nog in Ahoy. Dit keer geen visuele stunts en gadgets. Hoewel dat toen een extra dimensie gaf aan het concert, heb ik die dingen gisteren absoluut niet gemist.

Er staat al het een en ander, maar nog maar even een verslagje van gisteravond, met alle plussen en minnen.
De locatie: Vanuit station Sloterdijk rijden er pendelbussen (€ 3,-) naar het Westerpark. Op zich goed geregeld, ze rijden af en aan. Vreemd genoeg stoppen ze niet bij de ingang van het park, maar zo ongeveer aan de andere kant van A'dam. Vervolgens moet je dus nog een flink eind lopen. Volgens mij ben je er eerder als je direct vanaf het station gaat lopen, want dit slaat helemaal nergens op.
Het terrein vond ik wel ok. Het weer zat natuurlijk niet mee, maar als het droog is dan is het best wel te doen. Het gras was afgedekt met platen, dus natte voeten heb je er zoiezo niet zo snel.
Vanwege de verkeerd invallende regen was het podium afgedekt met een gigantisch doek van het Classic Arrow Rock Festival. Met als bijverschijnsel dat het voorprogramma achter het doek moest spelen. Zo af en toe stak er iemand zijn hoofd tussen het doek en zwaaide even naar het verbijsterde publiek, en na vier nummers was het afgelopen. Dit heb ik allemaal van horen zeggen want ze waren ook een kwartier te vroeg begonnen dus toen we aankwamen was het net afgelopen. Jammer, want de folkrock van Charlie Winston klinkt toch heel aardig, en ik had ze eigenlijk wel even live willen zien/horen.
De zichtlijnen naar het podium zijn ongelooflijk beroerd, het podium had minstens een meter hoger gemoeten. Je zou denken dat die jongens van Mojo daar zo langzamerhand wel wat ervaring in zouden moeten hebben.
Na een half uur gepiel om het Arrowdoek los te krijgen begon ook Gabriel een kwartier te vroeg, en hij was nauwelijks dikker dan met zijn vorige toer dus dat viel me mee.
Ook dochter Melanie was weer van de partij en die was hard nodig. Alle hoge noten waren voor haar, want die haalt Gabriel echt niet meer. Ze mocht nu niet alleen de background doen, maar kreeg ook een eigen nummer. Mijn all-time Gabriel favouriet Mother of Violence werd door dochterlief grondig verkracht. Leuk voor de achtergrond, maar ze kan verder absoluut niet zingen. (waar zijn toch de tijden van Paula Cole).
Ondanks de fantastische setlist wilde de sfeer er maar niet goed inkomen wat vooral werd veroorzaakt door het veel te lage volume. (de buurtbewonders hadden op voorhand al geklaagd). De mooie breekbare nummers van de eerste platen kwamen hierdoor niet goed uit de verf, en er werd flink doorheen geouwehoerd door het merendeels redelijk bejaarde publiek (aanwezig met heel veel kinderen van tussen de 10 en 15 jaar). Jammer, jammer jammer.
Op het eind ging het allemaal wat beter, want nummers als Steam, Sledgehammer, Lay your hands on me, In Your Eyes en als uitsmijter Biko deden het door hun tempo en beat een stuk beter.
Hoogtepunt voor mij was de bijzonder fraaie uitvoering van Signal to Noise, en zo doende speelde Gabriel mijn gehele ingestuurde top 10.
Vind het trouwens wel bewonderenswaardig dat Gabriel met zo'n korte toer elke dag een andere set speelt.
Al met al een fijne avond, maar dat kwam vooral omdat het Gabriel was, en de band had er duidelijk plezier in. Een groot gemis op deze locatie is natuurlijk de geweldige liveshow die Gabriel altijd heeft, al was het licht niet beroerd (maar het werd pas tegen het eind een beeje donker).
Onderussen mijn eerste rollator gezien bij een popconcert, dus ik vrees dat morgen bij Genesis de files rondom Amsterdam verzoorzaakt gaan worden door een meute scootmobielen richting Arena.

divart schreef:
Dit heb ik allemaal van horen zeggen want ze waren ook een kwartier te vroeg begonnen dus toen we aankwamen was het net afgelopen. Jammer, want de folkrock van Charlie Winston klinkt toch heel aardig, en ik had ze eigenlijk wel even live willen zien/horen.

Oh was het folkrock. Samen met het optreden van dochterlief voor mij de dieptepunten van de avond.

En het geluid had natuurlijk flink harder gemoeten. Overigens wel leuk om Gabriel weer eens volledig muzikaal bezig te zien zonder alle toeters en bellen.

Ben het helemaal met je verslag eens.

divart schreef:

Onderussen mijn eerste rollator gezien bij een popconcert, .

Ik heb Xaviera Hollander ook nog gespot. Allemachtig wat ziet dat mens eruit
Kan bijna niet lopen, zo uitgezakt is ze. Ze hing aan de arm van een man die haar zowat moest voortslepen.

Ik had het voorprogramma niet als folkrock herkend. Vond er sowieso niets aan. Ook niet aan het solo optreden van dochter Gabriel.

Raar dat ze vanwege de buurt het geluid zoveel zachter zetten. Wij gingen bij het laatste nummer van de toegift weg en toen we in de wijk liepen was alles goed te horen, dus het volume 1 tikkie harder had ook niet uitgemaakt.

Al met al was ik tevreden over het optreden, hoewel ik na afloop niet dat euforische gevoel had dat ik 5 juni bij The Who wel had.

badlands schreef:

Raar dat ze vanwege de buurt het geluid zoveel zachter zetten. Wij gingen bij het laatste nummer van de toegift weg en toen we in de wijk liepen was alles goed te horen, dus het volume 1 tikkie harder had ook niet uitgemaakt.

Kreeg vandaag te horen van familie die daar in de buurt woont dat ze alles mee konden zingen en de kinders het bed uit dreunden.
Volgens mij hebben de buurtbewoners daar meer van Gabriel gehoord dan de mensen aan de zijkanten van het veld.

indana schreef:

Wat ik dan weer wel schandalig vind is dat je 11,25 euro moet betalen voor 5 munten. wordt het niet eens tijd dat de consument weigerd om nog langer op en dergelijke manier uitgemolken te worden?

€ 11,25 voor 5 munten is € 2,25 voor een biertje. Duur, maar voor conccerten absoluut niet extreem. Grappig is wel dat als je 10 lege bekertjes weer inleverd een munt terug krijgt. Ik kwam een jongetje tegen die zo meer dan dan € 40,- had verdiend.

Nou ik vind Fl 5,- voor een biertje nogal aan de prijs (het schijnt dat Neelie Smit Kroes dat ook vind trouwens) en zeker als je verplicht bent om 5 munten af te nemen....overigens zag ik ook weer nergens dat je de overgebleven munten na afloop gewoon in kan leveren en je je geld terug krijgt. (maar misschien heb ik dat gemist?)

Het is gewoon pure uitmelkerij op festivals en openlucht concerten tegenwoordig. In de Arena worden de Arena's die je moet kopen om iets te kunnen drinken na verloop van tijd ongeldig als je overhoudt. Dat is echt pure diefstal

kun je in de Euroborg Euro's gebruiken?

charlezzz schreef:
kun je in de Euroborg Euro's gebruiken?

Nee ik denk dat je die eerst moet kopen

indana schreef:
Nou ik vind Fl 5,- voor een biertje nogal aan de prijs (het schijnt dat Neelie Smit Kroes dat ook vind trouwens) en zeker als je verplicht bent om 5 munten af te nemen....overigens zag ik ook weer nergens dat je de overgebleven munten na afloop gewoon in kan leveren en je je geld terug krijgt. (maar misschien heb ik dat gemist?)

Vind ik ook. Maar in de kroeg betaal je meestal ook een € 2,- voor een biertje tegenwoordig. (bij de Arena koste gister een (groot)biertje € 3,75.)
Bij ons werd bij aankoop gezegd dat de munten na afloop weer ingewisseld konden worden. Ze betalen zelfs halve munten uit. Ook in de Arena kan je na afloop je Arenapas laten cashen (zeer aan te bevelen, want die passen zijn hooguit anderhalf jaar geldig).

Gast
geplaatst: vandaag om 14:31 uur

geplaatst: vandaag om 14:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.