MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Editors

zoeken in:
Wie gaan er nog meer naar Editors woensdag?

Ace
Ik en mijn broertje Jornaquin.

de editors ook op Lowlands dit jaar! Het maakt het tot een super editie

Ghans schreef:
Wie gaan er nog meer naar Editors woensdag?

Ikke! Zin in!

Goed concert...was bijna vergeten hoe goed hun eerste album was, zoveel goeie nummers zeg

was zeker een goed concert, de eerste en tweede cd matchen goed samen live

eerlijk gezegd ben ik er nog voor om alle langzame nummers te skippen en alleen de intense snelle nummers te brengen, niks geen rustiog moment om bij te komen

maar vooruit, i wanted to see this for myself

nicolas
Ze komen op 28 oktober naar belgie, dan ben ik toch wel in londen zeker (o ironie, waar ze waarschijnlijk 200 concerten op een jaar spelen...).

Bij Editors - In This Light and on This Evening (2009):

In plaats van te discusiëren tussen 19:23 uur en 21:14 uur hadden jullie beter naar de Melkweg kunnen gaan, alwaar the Editors een sterk optreden weg gaven, waarbij dit album centraal stond.

(verwijderd)
Haha gelukkig stond ook ik in de Melkweg.. Mijn beschrijving van deze avond.. Ronduit meesterlijk! Wat is die Smith een heerlijke zanger om naar te luisteren en wat gaat hij op in z'n muziek!

woensdag ben ik aan de beurt in 013 ,verheug me er al weken op

(verwijderd) schreef:
Wat is die Smith een heerlijke zanger om naar te luisteren en wat gaat hij op in z'n muziek!

Dat kan je wel zeggen ja. Ik vond trouwens de bassist ook een gigant. Soms klonk 'ie zelfs wat jaren '70 funky.

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik had ook graag de reguliere afsluiter geruild voor bijvoorbeeld This House Is Full of Noise of One for the Money, maar het is nog maar de vraag of die wel aansluiten bij de rest van het album, nietwaar? Mijn vermoeden is dan ook dat de nummers van Cuttings 2 niet qua sfeer aansluiten bij de gewone cd.

De reguliere afsluiter was werkelijk fenomenaal... Geen betere afsluit mogelijk dan Fingers in the Factories! Alle voorste rijen gingen compleet op dat nummer los! Papillon als afsluiter was ook niet een slechte keuze geweest.
De nummers van ITLAOTE klonken live vele malen beter dan op het album. Op het album klinken de sounds een beetje blikkerig, live echter werden de sounds warmer en melancholiser! Toch jammer dat deze sound niet is gebruikt voor het album!!

geert88 schreef:
(quote)

De nummers van ITLAOTE klonken live vele malen beter dan op het album. Op het album klinken de sounds een beetje blikkerig, live echter werden de sounds warmer en melancholiser! Toch jammer dat deze sound niet is gebruikt voor het album!!

Iedereen schrijft dat nu op: OOR, de Volkskrant en nu zelfs Geert88! Eerst een beetje negatief doen over dit album en er vervolgens live achterkomen dat het allemaal zo slecht nog niet is...
Zo'n groot verschil in sound is en was er niet tussen het optreden en het album. Het geheim is als volgt: het zijn gewoon erg goede nummers. Dit is een erg goed album.

Wat wel waar was, is dat het door elkaar spelen van de nummers van dit album en van de eerste 2 albums voor een erg fijne afwisseling en setlist zorgden.

Gisteren in 013 best wel genoten, geluid was super.
De nummers van ITLAOTE komen live goed over en zijn een aangename afwisseling tussen het oudere materiaal.
Maar de show op zich was te groot voor deze kleine zaal.
Waar ik ze 2 jaar geleden nog simpel (lees: met weinig opsmuk) in Paradiso zag als zeer goed gitaarbandje kreeg ik gisteren de indruk dat ik naar Coldplay aan het kijken was.
Een (te) groot led scherm, (te) veel geluids trukjes zoals echo's en af een toe een uitstapje naar dance.
Straks in de HMH en later in de stadions zal deze show vast wel goed tot zijn recht komen maar gisteren in zo'n intieme zaal als 013 was het allemaal een beetje "te veel".

Wel kaartjes gekocht voor het concert op 1 mei. Ik hoop dat ze de meeste nummers van dit album dan links laten liggen.

Maar misschien raak ik na de live experience toch nog in extase..

(verwijderd)
ja ze brengen een nieuw album uit maar gaan er bijna niets van spelen in een liveconcert.. jammer denk dat je dan van een koude kermis thuiskomt.. Ik had het geluk dat dit album mij wel erg goed ligt en dat het daarom dubbel genieten was afgelopen zondag in de Melkweg, want juist live komen deze nummers zeer goed tot zijn recht en blijkt het materiaal echt op en top Editors te zijn.. Bereikt denk ik nog wel de volle 5 sterren

De Editors wekten bij mij de aandacht indertijd bij de eerste cd, door overeenkomsten met Joy Division, de aandacht. die cd beviel me meteen hel goed; en inderdaad herkenning was er zeker. Lang, lang geleden een live-concert gezien van Joy Division (in de Effenaar in Eindhoven)..en toen greep de muziek me bij de keel.
op de een of andere manier neem je dat dan toch mee in de verdere muziekbeleving. De tweede cd van de eiditors maakte bij mij veel minder los; nu bij de derde cd is er toch een andere weg ingeslagen..een weg die me zeker ook bevalt. Een geheel van nummers dat meer en meer bij je binnendringt en waarvan ikzelf meer en meer echt kan genieten. Gisteren het concert gezien in Tilburg.
Een geweldig concert met een aantal hoogtepunten; zeker ook vanuit de nummers op de nieuwe cd. Brick en Mortar, toch voor mij een van de mooiste nummers werd live nog intenser gebracht; geweldig.
Na afloop schalde na enkele minuten 'Shadowplay' van Joy Division door de zaal. Een teken? In elk geval voor mij weer een bevestiging dat die muziek, inmiddelsvan een kwart eeuw geleden , niet snel geevenaard zal worden, maar dat 'In This Light and on This Evening' een verzameling nummers in zich heeft waar de Editors trots op mogen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.