MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Live Earth

zoeken in:
Live aid hadden we al in 1985 (met oa Ozzy, black sabbath, judas priest, queen, ...) maar tegenwoordig bestaat er iets als LIVE EARTH.

BEASTIE BOYS
BLACK EYED PEAS
BLOC PARTY
CORINNE BAILEY RAE
DAMIEN RICE
DAVID GRAY
DURAN DURAN
FOO FIGHTERS
GENESIS
JAMES BLUNT
JOHN LEGEND
KASABIAN
KEANE
MADONNA
METALLICA
PAOLO NUTINI
PUSSYCAT DOLLS
RAZORLIGHT
RED HOT CHILI PEPPERS
SNOW PATROL
SPINAL TAP
TERRA NAOMI

Dat zijn de bands die die dag wat nummers spelen. Allen daarheen zou ik zeggen.
Waarheen? ==> Londen, vernieuwt Wembley Stadium.
Wanneer? ==> 7/7/07

Lars Ulrich (drummer Metallica):
"I love my sons. I want them to "inherit the Earth" FOR REAL! We keep waiting for future generations to solve the problems; to invent cleaner technology; to pay the costs...that's the same as passing the buck. I want the buck to stop here, now. I want lawmakers and laws to impose change. Nothing else will keep this world safe for my sons."
Toeval wil dat ie net terug vader geworden is (is z'n 3 kind) op 24 Mei.

Meer info

fastpulseboy
wat een rampzalig programma.......
als die artiesten er nou eens uit eigen portemonaie wat aan doen (kunnen ze makkelijk) dan hoeft er niet zo'n vreselijk vervuilend schijnheilig event aan vast te hangen.
en die lars ulrich moet zelf eens wat doen en niet zo fout amerikaans de "lawmakers" verantwoordelijk te stellen.......die hebben ze zelf namelijk gekozen. En dat daar niet te veel bij nagedacht wordt is vanzelfsprekend.

fastpulseboy schreef:
als die artiesten er nou eens uit eigen portemonaie wat aan doen (kunnen ze makkelijk) dan hoeft er niet zo'n vreselijk vervuilend schijnheilig event aan vast te hangen.

Het gaat over de opwarming van het klimaat!
Het is geen masale geld-inzameling zoals live aid indertijd.

ik gok op een herhaling van Live8 met nu niet een reunie van Pink Floyd maar die van BZN met Anny 'kep dur spajt vaan' Schilder

Sietse
en toch heeft fastpulseboy gelijk...

Heb een kaartje voor dit gebeuren omdat ik toch in Londen zit. Gelukkig begint Genesis om 14 uur als eerste dan kan ik daarna meteen lekker gaan shoppen.

Waar zitten leuke CD zaakjes in Londen?

Running On Empty schreef:
Heb een kaartje voor dit gebeuren omdat ik toch in Londen zit. Gelukkig begint Genesis om 14 uur als eerste dan kan ik daarna meteen lekker gaan shoppen.

Waar zitten leuke CD zaakjes in Londen?

1. Berwick Street

foto:
(afbeelding)

2. Notting Hill

3. Portobello Road (meer vinyl)

4. Camden High Street

meer red ik op een dag meestal niet (qua tijd / gewicht )

Het gaat over de opwarming van het klimaat!

Nobel streven weer; gaan ze dan ook allemaal acoustisch zonder versterking spelen dan?

Zeer matige programmering overigens

Goeie genade wat een line-up. Ze hadden het beter Hell On Earth kunnen noemen.

Wel grappig inderdaad dat het hele gebeuren over de opwarming van het klimaat gaat terwijl ze artiesten van over de hele wereld laten overvliegen. Dan ben je lekker bezig.

In Amsterdam spelen Jeckyll & Hyde, Fedde Le Grand en Ali B.

fastpulseboy schreef:
en die lars ulrich moet zelf eens wat doen en niet zo fout amerikaans de "lawmakers" verantwoordelijk te stellen.......die hebben ze zelf namelijk gekozen. En dat daar niet te veel bij nagedacht wordt is vanzelfsprekend.

Stel je niet zo aan, zeg. Omdat het commerciële artiesten zijn, moeten ze van hun eigen bankrekening het milieu steunen, ipv. aan een concert voor het goede doel mee te doen.
Heeft ook alles met instelling te maken. Ik denk bij een goededoel-festival met commerciele artiesten: 'dit is wat de massa wil, dus komen er veel mensen en komt er veel geld binnen.'
Anderen lijken bij commercialiteit te denken: 'rampzalig, slecht...'

fastpulseboy
Sietse schreef:
en toch heeft fastpulseboy gelijk...

Er valt niet meer naast te kijken vandaag.

Het optreden in Londen is volgens mij zonet begonnen en nen dikzak is even wat boel aant overlopen enzo.

Je moest het publiek zien wild worden op de namen: Madonna, Metallica, Ret Hot Chili peppers.

Idd, Genisis is op dit moment van typen begonnen met spelen.

Live Earth concerten waren niet alleen in London en er waren dus veel meer artiesten over de hele wereld aan het optreden. Ik wilde er eigenlijk niets van missen - vooral om later even al snelspoelend er doorheen te gaan. Uiteindelijk heb ik de BBC verkozen boven Nederland 3. Ik vraag me af of ze allemaal hetzelfde uitzenden? Volgens mij niet namelijk. Hoogtepunt was voor mij van wat ik gezien heb absoluut Keith Urban en Alicia Keys die Gimme Shelter zongen. Kippenvel! *Als iemand de video kan vinden, please laat het me weten

Justinx, helemaal eens wat betreft die Gimme Shelter-uitvoering van Keith Urban en Alicia Keys!

Kijk hier maar eens!

Foo Fighters vond ik, van wat ik gezien heb, de beste act. Hier zat tenminste nog wat 'power' in.

Kos
Wolfmother was ook wel lekker rammelend.

Jord schreef:
Justinx, helemaal eens wat betreft die Gimme Shelter-uitvoering van Keith Urban en Alicia Keys!

Kijk hier maar eens!

Geweldig! Ik ga er zeker nog een paar keer goed van genieten!

Kos
Damn wat is Alicia toch goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:31 uur

geplaatst: vandaag om 14:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.