MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pearl Jam in de Goffert (28 juni 2007)

zoeken in:
Bij Pearl Jam:

Jaja, jongens, wie is er vanavond nog meer bij???

Ga ze weer zien. Vorig jaar was fantastisch, dus ik ben wel benieuwd naar de setlist van vanavond!

Ik vertrek over een uurtje, was er vorig jaar weer bij en dat was genieten. Ik hoop dat ze niet teveel Ten-nummers gaan spelen want dat hebben ze de vorige keer al gedaan (natuurlijk mogen ze Black nu wel spelen).

Kos
Van een afstandje klinken ze wel goed. .

Opvallend dat ze nog steds zoveel nummers van Ten spelen. Zonde.

Nou, ik vond dat ze nu ook veel nummers van albums als Yield en Vitalogy speelden. En de band leek er ook meer zin in te hebben deze keer. De setlist was langer en er was ook een primeur in de vorm van een anti-oorlogsnummer, geschreven door Eddie samen met een vriend die in Irak gedient had. Daarvan zou hij ook een clip laten maken die de wereld rond zou gaan en (tevergeefs natuurlijk) de politici op andere gedachten zou gaan brengen.

Setlist:

Release,
Go,
Hail Hail,
World Wide Suicide,
Whipping,
Do The Evolution,
Given To Fly,
Not For You,
Wishlist,
Even Flow,
Insignificance,
Unemployable,
Jeremy,
Nothingman,
Better Man/Save it for Later,
Corduroy,
Why Go

Encore 1:

Comatose,
Daughter/Another Brick In The Wall/War,
Leash,
Rearviewmirror

Encore 2:

No More,
Blood,
Alive,
Rockin' In The Free World,
Yellow Ledbetter

Helaas 17 nummers die ze ook in Arnhem hebben gespeeld, dat is 1 van de weinige kritiekpunten die ik heb.

sxesven
Kos schreef:
Opvallend dat ze nog steds zoveel nummers van Ten spelen. Zonde.

Onbegrijpelijk inderdaad.

Overigens gisteren dus (weer) live gezien; ik heb he-le-maal niks met Pearl Jam (mijn companen wel) maar 't is en blijft gewoon een verrekt goede liveband wat mij betreft. Doen ze toch iets goed.

Wie is er gister ook bij dit fantastiche concert geweest???

Wat een geweldige show ,niet te geloven!Mooi weer,stomende band,goeie sfeer,goeie setlist,en niet te vergeten.....een geinspireerde Eddie Vedder,wat ging die kerel los man,ik ben nog helemaal blij.....

De voorprogramma's waren ook hartstikke leuk,vooral Incubus vond ik zelf heel erg goed,Kings of Leon bij mij niet echt over (maar dat kwam waarschijnlijk omdat de zanger niet op stem was)en Perry farrel(samen met nuno bettencourt)knalde op de vroege namiddag langzamer hand iedereen wakker!

Al met al een geweldige dag...en voor de mensen die Pearl jam nog gaan zien op Werchter..........enjoy!!!!!

Ik was d'r ook bij. 't Was erg goed, fraaie setlist inderdaad. Behalve dat saaie anti-Bushnummer en Yellow ledbetter natuurlijk, waar ze ieder concert mee denken te moeten afsluiten, wat een chronisch kutnummer.

Ik dacht, ik maak een paar kiekjes...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ben nu bezig met 't uploaden van een paar clips.

Yak
Even alle berichten naar dit centrale topic verplaatst.

Idd een geweldig concert. Ik vond zelf Kings of Leon (instrumentaal) beter en interessanter dan ik verwacht had en vond Incubus maar 'zo zo'.

Maar alle voorprogramma's vielen in het niet bij de 2,25 uur durende Pearl Jam show; goede plek (toch een afgezet gedeelte voor Tenclub leden, ondanks de melding dat dit niet zou gebeuren), goede setlist, perfect geluid en een geinspireerde band.

Als laatst mijn complimenten aan de hogere machten; geen druppel regen gevallen!!

Het was een prachtig concert, en met 5 Vitalogy nummers ben ik natuurlijk behoorlijk tevreden (al had men wel Immortality mogen spelen i.p.v. No More War). Hoogtepunten waren Release, WWS, Do The Evolution, Given To Fly, Better Man, Rearviewmirror en Rocking In The Free World. Jammer dat men er weer voor gekozen heeft om in Nederland Even Flow en Alive te spelen, ik had dit keer toch liever Black of Animal gehoord. Zeker omdat dit het 2e optreden binnen een jaar was in Nederland en dan ook nog 17 gelijke nummers spelen.

Met dit prachtige weer en een uitstekende locatie ga ik verder niet de bromsnor uithangen, maar ga ik genieten van dit prachtige concert in mijn achterhoofd.

Klumpie schreef:
Jammer dat men er weer voor gekozen heeft om in Nederland Even Flow en Alive te spelen.

Tsja, daar krijgen ze hier de handen mee op elkaar, terwijl die het minst geïnspireerd klinken. Het zijn 'moetjes'. In plaats daarvan had ik liever wat meer nummers van Binaural, Riot Act of PJ gehoord.

Maar zoals ik al zei: Het vormde gelukkig niet de hoofdmoot.

"Elderly Woman", "Bu$hleaguer" en "State of Love and Trust" stonden ook nog gepland, maar kwamen door tijdsgebrek niet aan de beurt. Om Bu$hleaguer ben ik eigenlijk wel blij dat ik die niet gehoord heb.

kaztor schreef:
Ik dacht, ik maak een paar kiekjes...

Hartstikke bedankt!!!!!!ik had mijn camera thuisgelaten omdat ik niet wist of je mocht fotograferen daar......goeie fotoos!!!!!

sorry voor het verkeerd plaatsen van mijn quote....ik ben nog aan het uitzoeken hoe dit allemaal werkt.....mijn excuses!

Heb em voor je aangepast

rrroady schreef:
(quote)

Hartstikke bedankt!!!!!!ik had mijn camera thuisgelaten omdat ik niet wist of je mocht fotograferen daar......goeie fotoos!!!!!

Ach, daar wordt amper op gecontroleert. Dan kunnen ze net zo goed al die mobieltjes uit de zakken halen.
Dat zijn tegenwoordig ook immers verkapte camera's!

Maar in ieder geval: Leuke reactie

Ik was er ook bij, alleen dan buiten de omheining met een barbeque en bier, erg geslaagde avond.

ErikM schreef:
Ik was er ook bij, alleen dan buiten de omheining met een barbeque en bier, erg geslaagde avond.

ik dacht al wat ruik ik toch? hahahaha
maar ff serieus prachtig concert en wat een goed voorprogramma

teutoon
Had ik wel bij willen zijn. Volgende keer dan maar.

Was erg leuke dag...

Satellite Party niet erg interessant, maar leuke bimbo
Kings of Leon viel me erg tegen...geen uitstraling, geen pit
Incubus was ok
Pearl Jam was simpelweg fantastisch!

teutoon schreef:
Had ik wel bij willen zijn. Volgende keer dan maar.

Gelukkig hebben we de foto's nog.

http://www.kropot.nl/paja/index.htm

Gast
geplaatst: vandaag om 20:55 uur

geplaatst: vandaag om 20:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.