MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Voor de hiphopliefhebbers: Splash Festival

zoeken in:
Verplicht nummer voor hiphopliefhebbers: 27 oktober in de Melkweg

Grand Puba / Canibus / Murs / K-Solo / Sean P / Guilty Simpson / Joell Ortiz / Black Milk / DuvelDuvel / Butta Verse

Splash! krijgt een Nederlands broertje! Het grootste hiphopfestival van Europa vindt elke zomer plaats in Duitsland, maar zal dit jaar ons land gelukkig maken met een wintereditie en volgend jaar met een zomereditie. Op 27 oktober zullen beide zalen van de Amsterdamse Melkweg gevuld worden met een dikke lading hiphopacts, waarbij de meest indrukwekkende artiesten uit de Amerikaanse undergroundwereld zullen aantreden voor de Splash! Wintereditie.

Van ijzersterke emcees als Sean Price (volksheld van de Boot Camp Clik), Canibus (raplegende is terug van weggeweest) en Joell Ortiz (de nieuwste Aftermath-parel van Dr. Dre) tot gerenommeerde veteranen als Grand Puba (Brand Nubian) en K-Solo (Hit Squad). Niemand minder dan Murs (de ondergrondse trots van de westkust) completeert samen met Black Milk en Guilty Simpson (de toekomst van Detroit) en Butta Verses (gelieerd aan De La Soul) de Amerikaanse lineup. Als slagroom op de taart staat er ook nog één hoogwaardige binnenlandse act op de planken: DuvelDuvel.

Het geheel wordt gehost door de komische legende uit New York: Biz Markie. Het eerste Splash! Festival wordt afgesloten middels een fantastische afterparty met deejays Edzon, SP, Lil Vic, Shaft en Biz Markie die nog even blijft hangen!

Artifact
Goeie genade. Dit zou wel eens mijn eerst échte Hiphop party kunnen worden.

Artifact
Maar zo weinig interesse, jullie moesten je schamen!

Kos
Nee hoor, ik ga er misschien heen.

rico-bballer
Vet, nu hopen dat er iemand is die mee wil zodat ik kan gaan.

Echt dikke line-up. Mooi dat zoiets wordt georganiseerd.

Ik ga er ook heen. Ik heb van de week een kaartje gehaald.

Ik heb mijn kaartje ook. Wie weet kom ik iemand van jullie tegen zonder dat ik het weet dat ik je op mume spreek

Was een dope avond, maar echt kut dat Murs en Grand Puba er niet waren. Ik kwam vooral voor Murs.
Butta Verses was verrassend goed. Grappige dude
Sean P was echt dope. Dopeste van de avond wat mij betreft. Wat een kerel. Hele (kleine) zaal ging los. Ik vond het in de kleine zaal ook toffer dan in de grote.
Canibus en K-Solo vond ik weinig aan, niet echt goed. Maar het publiek was toen ook erg 'dood'.

Osiris Apis schreef:
Was een dope avond, maar echt kut dat Murs en Grand Puba er niet waren. Ik kwam vooral voor Murs.
Butta Verses was verrassend goed. Grappige dude
Sean P was echt dope. Dopeste van de avond wat mij betreft. Wat een kerel. Hele (kleine) zaal ging los. Ik vond het in de kleine zaal ook toffer dan in de grote.
Canibus en K-Solo vond ik weinig aan, niet echt goed. Maar het publiek was toen ook erg 'dood'.

Klopt, K-Solo en Murs stelden mij ook teleur. Vooral Canibus omdat zijn verses gewoon werden afgespeeld en hij een beetje zat mee te rappen.
Sean Price en Joell Ortiz waren de 2 beste mc's in mijn ogen. Sean Price was een geweldig energieke show waar het hele publiek los ging. Ruste Juxx was ook van toegevoegde waarde. Joell Ortiz klonk erg strak, goede interactie met het publiek en duidelijk articulerend met een krachtige stem. Zijn acapella stuk was ook erg sterk.
Verder vond ik Mr. Metaphor ook erg leuk, ook al was hij er maar 25 minuten ofzo. Zijn Brooklyn ode was erg geslaagd en iedereen ging ook los.
Come Clean van Jeru, Bucktown van Smif-N-Wessun, How About Some Hardcore van M.O.P., Twinz van Big Pun, Simon Says van Pharaoh Monch, Shimmy Shimmy Ya van ODB behoorde tot de nummers die langs kwamen. Gewoon 1 verse per track en daarna door naar het volgende nummer.
Buiten ben ik Biz Markie en Ruste Juxx nog tegengekomen in de stad en heb even een praatje met ze gemaakt.
Ondanks dat Murs en Grand Puba er niet waren was het een geslaagd feest. Het voordeel van hun afwezigheid was dat de optredens niet tegelijk in 2 zalen waren maar dat alle artiesten om beurten konden optreden en je alles kon zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.