MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Molly Malone, The Irish Rover... The Dubliners ! (07.10)

zoeken in:
Hoe oud zouden ze al wel niet zijn? Oud alleszins. THE DUBLINERS, ja, Ierland is méér dan U2 en andere Therapy?'s. THE DUBLINERS zijn al jarenlang dé ultieme ambassadeurs van the old land so green...

Geen toeters en bellen, geen indrukwekkende visuals, geen
ingewikkelde songsstructuren, geen gedoe: gewoon tradtionele eerlijke folk, zonder franjes. Gespeeld met nog even veel enthousiasme als zovele jaren terug. Dat was wat we kregen zondagavond (07.10) in de Konigin Elisabethzaal. Niets meer, maar zeker niets minder...

Menig Irish traditional en Dubliners-compositie passeerde de revue,
en ja hoor: het publiek kende meer van de liedjes dan het misschien wel vooraf gedacht had. Dat publiek: oudere heren met baarden, papa's
en mama's met tieners of zelfs nog jonge kinderen, vaders en zonen, moeders en dochters, maar even goed dertigers en veertigers, zelfs hier en daar twintigers... het publiek was divers. Is het gek? Wie geniet nu niet van die folkklassiekers zoals "Molly Malone", "The Irish Rover" of "Dirty Old Town"? Voila.

Dat de heren wat Vlaams geoefend hadden was een aangename extra, maar ook de humor die steevast in de bindteksten aanwezigwas, kon zeer gesmaakt worden door het zeer diverse publiek...

"whisky In The Jar"? Jaja, dat hebben ze natuurlijk ook gespeeld !

Al bij al een dikke twee uur Celtic Spirit! En ze zijn dan misschien
al enige jaartjes ouder, de zogeheten "vibe" en "goesting" zijn er
nog hoor. Volgens mij gaan de heren letterlijk door tot ze erbij
neervallen.

The Dubliners. Of hoe ook gewoon muzikaal vakmanschap, akoestische gitaren, viool, fiddle, banjo en natuurlijk de stemmen, die nog altijd heel warm klonken. Meer mocht dat niet zijn. T was een avondje genieten van Ierse, keltische sfeer en o ja, er werd ook een stevig potje meegezongen !

"t was een avondje om in te lijsten, en het feit dat wij (en we waren
niet alleen, want nog concertgangers hadden we daar gespot) vooraf eerst wat in de Irish Pub hadden vertoefd, droeg alleen maar méér bij tot de ervaring...

The Dubliners, moge ze nog lang het publiek plezieren met de schat aan ierse traditionals en eigen composities.

DutchViking
Leuk zeg, The Dubliners! Ik wist niet dat ze nog optraden, omdat een van de leden (ik meen me te herinneren Ronnie Drew) vorig jaar nog een solo-album heeft uitgebracht.

Ik kan me levending voorstellen dat de sfeer prima was en dat de 'vibe' aanwezig was Ik moet ze ook maar eens gaan bekijken als ze in de buurt zijn

Een van hun beste muzikanten Luke Kelly is al in de jren 80 overleden en daarna toch steeds andere bezettingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.