MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rush: Ahoy Rotterdam 2007

zoeken in:
Hoe hebben jullie Rush ervaren? (Mijn eerste Rush-concert overigens....) In mijn ogen haalt "Snakes and Arrows" niet het niveau van het oudere werk.
Maar jongens, ondanks de leeftijd van de heren lijkt het net een troep jonge honden op dat podium. Wat een geestdrift! Voor mij waren de uitschieters "Natural Science", "Witch Hunt", "Entre nous", "YYZ", "Main Monkey business" en "The way the wind blows".

Ook mijn eerste concert van Rush. Het nieuwe werk is nog niet genoeg ingezakt om me te ontroeren.
Hoogtepunten: "Subdivisions", "Distant Early Warning", "Spirit of Radio" en "Tom Sawyer".

Woensdag 17 oktober naar Rush geweest. Wat een geweldig concert. Ik ben een beetje verdoofd.
Geddy kwam toch zeer hoog met zijn stemgeluid, hoger dan ik had verwacht. Alex speelde zeer strak met prachtige, snerpende solo's. En Neil? Tja, wat moet je nog over de man zeggen? Mijn vriend, die zelf drummer is, zegt dat hij van een andere planeet komt. Ik sluit mij daarbij aan.
De kracht van de heren is onder meer dat ze ontzettend veelzijdig en geestdriftig zijn. De adrenaline spat ervan af.
Het optreden was vergezeld van een goede lichtshow, vuur, een explosie en enkele filmpjes.
Hoogtepunten? Alles? OK, ik doe een poging. Met "Subdivisions" leek Ahoy te exploderen, "Natural Science, Tom Sawyer, The main monkey business, The way the wind blows, Distant early warning, Malignant Narcissism, XYZ, Hope, Between the Wheels, etc.....
Het optreden duurde een kleine 3 uur. Waar voor je geld. Rest mij nog te zeggen dat er van beide Ahoy-optredens een DVD zal worden uitgebracht. Wie zal die nou kopen?

Het waren twee fantastische dagen, om een groot dichter maar eens te citeren!

Hoogtepunten? 1 groot orgasme van drie uur! Natural Science sprong er misschien nog het meeste uit, wat een nummer, wat een tempowisselingen, en wat een energie en plezier bij de heren Lifeson en Lee. Mr. Peart zal het ook wel leuk hebben gevonden, echter er kan nog steeds geen lach af. Maar goed, zolang hij zijn drumwerk goed aflevert moeten we daar maar genoegen mee nemen

En de DVD, misschien ga ik die wel kopen.......................

gisteren geweest, dit was mijn eerste Rush concert (en ook mijn eerste rockconcert zowiezo). Ze overtroffen al mijn verwachtingen! Geddy heeft nog steeds z'n hoge stem onder controle, zoals aan het einde van Free Will, en die basstukjes uit YYZ, wat een talent! Alex zijn solos zijn briljant, en Neil, zoals gewoonlijk, ook geweldig. Alex en Geddy hadden er duidelijk veel plezier in (Neil keek alsof hij op kantoor zat), en dat kon je ook horen! Lekker energiek en het verveelt nooit. Hoogtepunten waren Free Will, Natural Science, Circumstances, Digital Man, The Main Monkey Business, The Spirit Of Radio, Working Them Angels, Tom Sawyer (south park intro was leuk ) en YYZ

Die DVD ga ik btw ook kopen hoor, leuk als aandenken

Casartelli (moderator)
De twee hoogste hoogtepunten waren voor mij Subdivisions en Distant Early Warning. En dan te bedenken dat laatstgenoemde niet eens in de oorspronkelijke setlist zat ten faveure van een cover...

Dieptepunten waren niet aan de orde, maar hier en daar speelde het beruchte Ahoy-geluid wel wat op, waardoor met name The Main Monkey Business, waarvan ik hoge verwachtingen had, voor mij niet helemaal uit de verf kwam.

Evenwel een topconcert dat de voortdurende hegemonie van het Canadese driemanschap alleen maar onderstreept.

Ik ben een beetje aan de late kant, maar ik wil toch nog even laten weten dat ik op woensdag 17 oktober een geweldig concert heb meegemaakt. Mijn hoogtepunten van de avond waren "Subdivisions", "Distant Early Warning" en vooral "Between The Wheels". Dieptepunten zou ik zo niet kunnen benoemen.

Er werden vier nummers van het album "Permanent Waves" gespeeld. Dat album moet ik nodig eens aanschaffen, aangezien de gespeelde nummers mij erg bevielen.

Erg gezellige avond gehad in gezelschap van Casartelli.

En Casper: ik heb mijn trein nog gehaald, al had ik geen tien seconden later moeten komen geloof ik.

Casartelli (moderator)
Sgt. Revolver schreef:
Erg gezellige avond gehad in gezelschap van Casartelli.

En Casper: ik heb mijn trein nog gehaald, al had ik geen tien seconden later moeten komen geloof ik.

Dank u, het genoegen was geheel wederzijds.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:05 uur

geplaatst: vandaag om 20:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.