MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rumor festival

zoeken in:
Gisteren naar dag 1 van het rumor-festival geweest en een leuke avond gehad . Na afgesproken te hebben met Koenr eerst een tijdje naar de Geertekerk gezocht, maar die uiteindelijk gevonden, daar zou het eerste optreden plaatsvinden.

We kwamen binnen in een kerkje waar allemaal krakende houten stoelen stonden met boxen eromheen en een tafeltje met laptop in het midden. We dachten dat er mensen vooraan in de kerk zouden komen spelen, maar er bleek dus dat ze aan die laptop gingen zitten (waar wij dus voor zaten, met onze rug ernaartoe.

Het waren Gottfried Michael Koenig & Kees Tazelaar die een aantal elektronische composities ten gehore brachten. We wisten niet goed wat we moesten verwachten en dit bleek ook heel abstract te zijn. Veel rare ruisgeluiden zonder erg veel structuur. Er zaten stukken in die best mooi leken te worden, maar veel te snel afgekapt werden. Achteraf had ik een beetje wisselvallig gevoel hierover.

Daarna doorgelopen naar het SJU-jazzpodium en daar Scorch Trio gezien, de enige band van de vrijdag die ik kende, en ook erg graag live wilde zien. En ze vielen niet tegen zeg, wat een geweldige geimproviseerde rare muziek. Een drummer die het leuk vindt van allerlei dingen op zijn drums te gooien terwijl hij aan het drummen is en nogal fantiek drumt, om Koenr te quoten
die moet minimaal ADHD hebben

Een bassist die kijkt alsof zijn leven ervanaf hangt en ondertussen geweldig bas speelt. En een gitarist die alles wat zijn medemuzikanten doen erg leuk leek te vinden en ondertussen heel bijhzondere geluiden uit zijn gitaar haalde. Deze jongen waren alles wat ik ervan verwachtte.

Ten slotte in theater Kikker naar Modified Toy Orchestra geweest, waar 5 mannen op een hilarisch manier de vaagste muziek maakten met allerlei speelgoedjes die ze op rommelmarkten gekocht hadden, rare poppen, speelgoed-gitaartjes, en geweldige filmbeelden geprojecteerd op een scherm.... Als je van lachen houdt moet je echt even deze video kijken

voor de duidelijkheid, de drummer was op zoiets aan het drummen:

(afbeelding)

Helaas moest ik vrij vroeg in dit laatste optreden weg om mijn trein te halen, maar ik heb er even goed om kunnen lachen.
Al met al succesvolle avond dus. Ik ga er zelf vanavond niet heen, nog mensen op MuMe die wel gaan?

Had heel graag naar Scorch Trio gegaan, maar had een etentje. Gelukkig was ik nog wel op tijd om Sunburned Hand of the Man in Vera te zien, om de pijn een beetje te verzachten.

Maar verbaast me dus niks dat Scorch Trio zo tof was. Hopelijk komen ze snel weer met een nieuw album!

Sietse
ik zou vanavond wel willen met Wolf Eyes, maar kan niet...

Ik lees eens de Rumor site door en wat ik daar in het archief bij concerten uit het verleden vind valt mijn mond flink van open..

even een korte samenvatting:
GYBE, ASMZ, Fly Pan Am.. zelfs een keer Boris, Sunn O))) en The Thing op een dag... ontzettend veel coole jazz-dingen, Animal Collective.. noem maar op

De komende editie is volgende week woensdag met Corkestra (met o.a. Andy Moor uit the Ex, Wilbert De Joode (goede basssist) en meer redelijk bekende namen. Ook staat er Fuck Buttons, ken het nog niet, maar lijkt me ook wel interessant.

Ik heb naar het verleden kijkende het idee dat ik een vaste klant ga worden daar

Gast
geplaatst: vandaag om 20:26 uur

geplaatst: vandaag om 20:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.