Muziek / MusicMeter Live! / Einstuerzende Neubauten Alles Wieder Offen Tour
zoeken in:
0
Spijtoptant
geplaatst: 2 november 2007, 19:46 uur
Voor de liefhebbers:
Some of the dates are confirmed and go on sale now or very soon. There will be some additional locations that are not yet confirmed, we will add/announce them as soon as they are.
For now, we have:
April 26: Stockholm, venue Berns, tickets at ticnet.se starting Nov. 1st
April 27, Gotenburg, venue TRÄDGÅR`N, tickets at ticnet.se starting Nov. 1st
April 28th: Oslo, venue Sentrum Scene, tickets at sentrumscene.no starting Nov. 3rd
April 30th: Copenhagen, venue Vega, tickets at billetlugen.dk starting Nov. 2nd
May 3rd: Porto, venue CASA DA MÚSICA, tickets at casadamusica.com
May 4th: Lisbon, venue Aula Magna, tickets at ticketline.pt
May 11th: Lyon, Festival Nuit Sonores, tickets at nuits-sonores.com starting on Nov. 15th
May 12th: Paris, venue Bataclan, tickets at francebillet.com
May 13th: Offenbach, venue Capitol, tickets at tpp.de
May 15th: Hamburg, venue Laeiszhalle, tickets kartenhaus.de
May 16th: Leipzig, Haus Auensee, tickets mawi-concert.de
May 17th: München, venue Muffathalle, tickets at kartenhaus.de
May 18th: Köln, venue E-Werk, tickets at concertteam.de
May 20th: Amsterdam, venue Melkweg, tickets at ticketservice.nl
May 21st: Brussels, Ancienne Belgique, tickets at abconcerts.be
May 22nd: London, Forum, tickets at seeticket.com
May 24th: Berlin, Columbiahalle, tickets at koka36.de
Dat wordt weer sparen voor eind mei.
Amsterdam - Brussel - Londen - Berlijn en vervolgens een week uitslapen!
Some of the dates are confirmed and go on sale now or very soon. There will be some additional locations that are not yet confirmed, we will add/announce them as soon as they are.
For now, we have:
April 26: Stockholm, venue Berns, tickets at ticnet.se starting Nov. 1st
April 27, Gotenburg, venue TRÄDGÅR`N, tickets at ticnet.se starting Nov. 1st
April 28th: Oslo, venue Sentrum Scene, tickets at sentrumscene.no starting Nov. 3rd
April 30th: Copenhagen, venue Vega, tickets at billetlugen.dk starting Nov. 2nd
May 3rd: Porto, venue CASA DA MÚSICA, tickets at casadamusica.com
May 4th: Lisbon, venue Aula Magna, tickets at ticketline.pt
May 11th: Lyon, Festival Nuit Sonores, tickets at nuits-sonores.com starting on Nov. 15th
May 12th: Paris, venue Bataclan, tickets at francebillet.com
May 13th: Offenbach, venue Capitol, tickets at tpp.de
May 15th: Hamburg, venue Laeiszhalle, tickets kartenhaus.de
May 16th: Leipzig, Haus Auensee, tickets mawi-concert.de
May 17th: München, venue Muffathalle, tickets at kartenhaus.de
May 18th: Köln, venue E-Werk, tickets at concertteam.de
May 20th: Amsterdam, venue Melkweg, tickets at ticketservice.nl
May 21st: Brussels, Ancienne Belgique, tickets at abconcerts.be
May 22nd: London, Forum, tickets at seeticket.com
May 24th: Berlin, Columbiahalle, tickets at koka36.de
Dat wordt weer sparen voor eind mei.

Amsterdam - Brussel - Londen - Berlijn en vervolgens een week uitslapen!
0
geplaatst: 3 november 2007, 11:37 uur
Waarom staat er nog niets op de site van AB?
Dat ze er maar snel verandering in brengen!
Dat ze er maar snel verandering in brengen!
0
geplaatst: 4 november 2007, 15:45 uur
In de week....ik haat het!
Tenzij die gasten zo vriendelijk zijn om laat te beginnen.
Tenzij die gasten zo vriendelijk zijn om laat te beginnen.
0
Spijtoptant
geplaatst: 4 november 2007, 16:29 uur
Doen ze dat niet elke tour?
Ik ben blij dat ze in Amsterdam eens niet in Paradiso spelen, maar in de Melkweg.
0
geplaatst: 5 november 2007, 23:11 uur
Spijtoptant schreef:
Ik ben blij dat ze in Amsterdam eens niet in Paradiso spelen, maar in de Melkweg.
(quote)
ja toch wel

Gelukkig is het niet op een maandag (dan geef ik avondles). Thurston Moore lapt met dat al wel.. De schurk !

0
Spijtoptant
geplaatst: 6 november 2007, 02:08 uur
Mooie zaal overigens, die van AB.
De laatste keer dat ik ze daar zag, in 2004, de Perpetuum Mobile Tour, was er een voorprogramma van een mevrouw die, ik kan me het niet helemaal meer goed herinneren, hele rare muziek maakte.
Was jij daar ook bij, C-moon, en weet jij wat of wie die mevrouw was?
De laatste keer dat ik ze daar zag, in 2004, de Perpetuum Mobile Tour, was er een voorprogramma van een mevrouw die, ik kan me het niet helemaal meer goed herinneren, hele rare muziek maakte.
0
geplaatst: 8 november 2007, 14:30 uur
Spijtoptant schreef:
Ja, ik was er toen ook ! Fantastische show was dat !
Alsook hun shows daarvoor die ik in de AB zag

Die mevrouw.. hm.. daarvoor ga ik even in mijn archieven duiken (gelukkig voor mij schrijf ik meestal verslagjes, dus wie weet vind ik het daar wel in)...
Keep you posted

0
geplaatst: 9 november 2007, 11:39 uur
Ik heb men kaartje besteld, ze moeten ma dan maar verlof geven of desnoods begin ik 2 uur vroeger zodat ik mijn trein heb om 18.30 ben ik ook optijd.
0
Spijtoptant
geplaatst: 9 november 2007, 12:19 uur
Ook maar vast kaartje besteld voor De Melkweg, 20 mei.
Da's nog een eind weg zeg.
Da's nog een eind weg zeg.
0
Spijtoptant
geplaatst: 13 november 2007, 19:38 uur
En kaartje binnen. Nog precies 27 weken aftellen! 

0
geplaatst: 10 mei 2008, 21:10 uur
Ik heb afgelopen dinsdag een kaartje gekocht. Slechts een paar weken een liefhebber, maar deze buitenkans kan ik niet laten liggen. Ik heb er zin in!
0
Spijtoptant
geplaatst: 10 mei 2008, 22:06 uur
Ga ervan genieten, Wickerman !
(Brussel of Amsterdam ?)
(Brussel of Amsterdam ?)
0
geplaatst: 22 mei 2008, 00:26 uur
De heren waren weer in form vanavond in de AB....
De nummers van "Alles Wieder Offen" vallen me Live dubbel zo goed mee dan hun albumversies, en ook goed te zien dat de setlist vooral rond het nieuwe album gebouwd was, aangevuld met voornamelijk werk uit "Silence is Sexy" en "Perpetuum Mobile"
Het was weerom goed uitkijken naar het instrumentarium en het was weerom een loepzuivere sound en perforrmances waren uitstekend.... Blixa goed, nee uitstekend bij stem...
Toch vond ik het van hun AB-doortochten de minste, maar an sich nog wel heel goed natuurlijk...
De mooiste herinneringen heb ik aan de "Silence is Sexy" tour in de AB, en op de tweede plaats komt dan de 25th anniversary tour...
Voor wie zoals ik de live-cd kocht, meteen na het optreden, vàn het optreden, heeft 16 van de 19 gespeelde nummers
Setlist van vanavond - al kan Spijtoptant wellicht helpen de "gaps" in te vullen ..
1. DIE WELLEN
2. NAGORNY KARABACH
3. DEAD FRIENDS (AROUND THE CORNER)
4. LET'S DO IT A DADA
5. WEIL WEIL WEIL
6. UNVOLLSTÄNDIGKEIT
7. TAGENLANG WEISS
8. RAMPE ?
9. HALBER MENSCH/ VON WEGEN
10. DIE BEFINDLICHKEIT DES LANDES
11. SABRINA (I WISH THIS WOULD BE YOUR COLOUR)
12. SUSEJ
13. ICH WARTE
===
# bis 1
===
14. EIN LEICHTES LEISES SÄUSELN
15. HEAVEN IS OF HONEY
16. ?
* band introduction
17. ALLES
===
# bis 2
===
18 ?
19. ICH HATTE EIN WORT
Had nog stilletjes op "Redukt", "Hirnlego", "Haus Der Leuge" of "Seele Brennt" of waarom niet "ZNS" en "Dei Interimsliebenden" of "Yu Gung" gehoopt, maar een mens kan niet alles hebben, en ik was al heel blij dat bvb. wel "DIE BEFINDIGKEIT DES LANDES" erbij zat !
Over drie dagen kan ik op de neubauten.org site checken of mijn setlist wel klopt ...
De nummers van "Alles Wieder Offen" vallen me Live dubbel zo goed mee dan hun albumversies, en ook goed te zien dat de setlist vooral rond het nieuwe album gebouwd was, aangevuld met voornamelijk werk uit "Silence is Sexy" en "Perpetuum Mobile"
Het was weerom goed uitkijken naar het instrumentarium en het was weerom een loepzuivere sound en perforrmances waren uitstekend.... Blixa goed, nee uitstekend bij stem...
Toch vond ik het van hun AB-doortochten de minste, maar an sich nog wel heel goed natuurlijk...

De mooiste herinneringen heb ik aan de "Silence is Sexy" tour in de AB, en op de tweede plaats komt dan de 25th anniversary tour...
Voor wie zoals ik de live-cd kocht, meteen na het optreden, vàn het optreden, heeft 16 van de 19 gespeelde nummers

Setlist van vanavond - al kan Spijtoptant wellicht helpen de "gaps" in te vullen ..
1. DIE WELLEN
2. NAGORNY KARABACH
3. DEAD FRIENDS (AROUND THE CORNER)
4. LET'S DO IT A DADA
5. WEIL WEIL WEIL
6. UNVOLLSTÄNDIGKEIT
7. TAGENLANG WEISS
8. RAMPE ?
9. HALBER MENSCH/ VON WEGEN
10. DIE BEFINDLICHKEIT DES LANDES
11. SABRINA (I WISH THIS WOULD BE YOUR COLOUR)
12. SUSEJ
13. ICH WARTE
===
# bis 1
===
14. EIN LEICHTES LEISES SÄUSELN
15. HEAVEN IS OF HONEY
16. ?
* band introduction
17. ALLES
===
# bis 2
===
18 ?
19. ICH HATTE EIN WORT
Had nog stilletjes op "Redukt", "Hirnlego", "Haus Der Leuge" of "Seele Brennt" of waarom niet "ZNS" en "Dei Interimsliebenden" of "Yu Gung" gehoopt, maar een mens kan niet alles hebben, en ik was al heel blij dat bvb. wel "DIE BEFINDIGKEIT DES LANDES" erbij zat !
Over drie dagen kan ik op de neubauten.org site checken of mijn setlist wel klopt ...
0
Jeremie
geplaatst: 22 mei 2008, 20:21 uur
Ik ben ook naar de Neubauten in Brussel gegaan.
Ik vond het een zeer goed optreden. Eerst stond ik er wat sceptisch tegenover omdat ik amper iets van Einstürzende Neubauten hun later werk ken en wat ik ervan ken helemaal niet zo goed vind als hun vroeger werk, en ik had gelezen in een interview met Blixa Bargeld dat ze alleen maar dat later werk gingen spelen op de komende optredens, maar ik was echt aangenaam verrast.
Ik wist ook niet dat Blixa zo grappig kon zijn.
Ik vond het een zeer goed optreden. Eerst stond ik er wat sceptisch tegenover omdat ik amper iets van Einstürzende Neubauten hun later werk ken en wat ik ervan ken helemaal niet zo goed vind als hun vroeger werk, en ik had gelezen in een interview met Blixa Bargeld dat ze alleen maar dat later werk gingen spelen op de komende optredens, maar ik was echt aangenaam verrast.
Ik wist ook niet dat Blixa zo grappig kon zijn.
0
geplaatst: 10 juni 2008, 18:43 uur
In Amsterdam werd vrijwel dezelfde setlist gespeeld. Veel nieuw werk, mooie uitvoeringen ook. Hoewel ik Nagorny Karabach en Die Wellen op de plaat net iets beter vond, maar in Amsterdam waren er ook wat probelemen met het geluid als ik Blixa's boosheid mocht geloven. Gelukkig veel nieuw werk, ik ken het oude vrijwel niet en aangezien ik pas dit jaar liefhebber van de band ben geworden kende ik alles wel.
Prachtig concert, goede band. Lekker experimenteel.
Prachtig concert, goede band. Lekker experimenteel.
* denotes required fields.