MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Beirut, 15 november in Paradiso

zoeken in:
Bij Beirut - The Flying Club Cup (2007):

Concert in Paradiso was gister prachtig! Een dikke 5* voor dat concert!!! Waren er meer mensen aanwezig én heeft er iemand een playlist?

Sietse
-renemeijer- schreef:
Waren er meer mensen aanwezig én heeft
Een stuk of 1000, of heb je ze niet gezien daar?

maar serieus, ja ik was er ook en ik heb Nevyn, KoenR (+zooitje ongeregeld), LTB (+vriendin) en sq (+vrouw) gezien.
Concert was leuk, sfeer was goed. Jammer dat hij niet echt goed bij stem was en op den duur toch ook wel erg bezopen.
Erg leuk ook dat ze wat covers deden, totaal onverwacht eigenlijk om Jacques Brel te horen bijv.
Op de Sietse's concert-o-meter een 7/10.

sxesven
Sietse schreef:
Erg leuk ook dat ze wat covers deden, totaal onverwacht eigenlijk om Jacques Brel te horen bijv.

Ah, Le Moribond toevallig? Staat ook op de Elephant Gun 7", erg leuke uitvoering.

Setlist Paradiso

1. Nantes
2. Brandenburg
3. A Sunday Smile
4. Scenic World
5. Mount Wroclai
6. In The Mausoleum
7. La Fete
8. Elephant Gun
9. Postcards From Italy
10. Carousels
11. The Penalty
12. After The Curtain
13. Le Moribond *
14. Closing Song
15. Cherbourg
16. Gulag Orkestar
17. Siki Siki Ba Ba **

* Le Moribond is nadat ik hem als verzoekje had aangevraagd, eerder gespeeld. Maar blijkbaar zou hij die avond toch gespeeld worden.

** Stond niet op de Setlist.

Ik vond het werkelijk fan-tas-tisch. Een van de beste concerten die ik heb meegemaakt, kippevel all the way through. En ongeacht dat ie ziekjes was vond ik m prima bij stem.

Ik was er ook bij en ik vond het een erg goed concert. Zijn stem viel me inderdaad ook erg mee als je bedenkt dat hij ziek was. Ik vind het optreden wel erg kort. Voor iemand die zich volgens mij nog wel moet bewijzen in Nederland vind ik een kleine anderhalf uur spelen wel erg aan de korte kant. Maar ik herinner me vooral een erg goed optreden!

Sietse
peterb schreef:
j nog wel moet bewijzen in Nederland vind ik een kleine anderhalf uur spelen wel erg aan de korte kant

Sorry, maar dit vind ik echt gigantisch grote onzin.

1) hoe zo bewijzen?
2) 1 1/2 uur kort? Het had niet langer moeten duren
3) Het is geen band met een repertoire van 20 jaar waar uit kan worden geput.

1) hoe zo bewijzen?
3) Het is geen band met een repertoire van 20 jaar waar uit kan worden geput.[/quote]

1) Ze hebben naar mijn weten niet echt een livereputatie in Nederland. Bandjes die relatief weinig (of nog nooit) in Nederland hebben gespeeld moeten het publiek zien te overtuigen, zodat ze volgende keer weer komen (en hun vrienden meebrengen)
2) Ik vind 1 1/2 uur (eigenlijk was het 1 1/4) nogal kort inderdaad. Ik bezoek meestal concerten van wat kleinere bandjes, dus misschien ben ik wat dat betreft verwend. Maar volgens mij is de tijd die beirut heeft gespeeld de minimale tijdsduur waar je als eigenaar van een concertkaartje 'recht' op hebt. En wat goed is smaakt altijd naar meer, toch? Want ik vond het bovenal erg goed hoor, volgens mij zijn we het daar over eens.
3) Dat heb ik ook meegekregen inderdaad. Maar er zijn nummers die ze niet hebben gespeeld, dus dat zal niet de reden zijn van hun (wat mij betreft) korte optreden.

Bovenal: het was 1 1/4 uur genieten donderdag!

Sietse
peterb schreef:
1) hoe zo bewijzen?
3) Het is geen band met een repertoire van 20 jaar waar uit kan worden geput.

1) Ze hebben naar mijn weten niet echt een livereputatie in Nederland. Bandjes die relatief weinig (of nog nooit) in Nederland hebben gespeeld moeten het publiek zien te overtuigen, zodat ze volgende keer weer komen (en hun vrienden meebrengen) [/quote]
Volgens mij hebben ze dat toch echt wel bewezen. Verder vind ik het niet vreemd dat ze die live reputatie nog niet hebben...eerste tour op het Europese vaste land.
Vreemd heh...

Tevens was het uitverkocht, dus niemand had nog vrienden mee kunnen nemen.

2) Ik vind 1 1/2 uur (eigenlijk was het 1 1/4) nogal kort inderdaad. Ik bezoek meestal concerten van wat kleinere bandjes, dus misschien ben ik wat dat betreft verwend. Maar volgens mij is de tijd die beirut heeft gespeeld de minimale tijdsduur waar je als eigenaar van een concertkaartje 'recht' op hebt. En wat goed is smaakt altijd naar meer, toch? Want ik vond het bovenal erg goed hoor, volgens mij zijn we het daar over eens.

Hmm, ik ga vrijwel alleen maar naar concerten in de paradiso bovenzaal en de kleine bandjes die ik daar meestal zie spelen, spelen vrijwel nooit langer dan zo'n 50 minuten (incl. toegift als ze die al doen)

Vraag me af wat voor kleine bandjes jij dan bezoekt die zoveel langer spelen.

Recht hebben op meer vind ik echt gelul. Je mag blij zijn dat ze voor je daar op het podium staan.

3) Dat heb ik ook meegekregen inderdaad. Maar er zijn nummers die ze niet hebben gespeeld, dus dat zal niet de reden zijn van hun (wat mij betreft) korte optreden.

Dus beirut had hun hele repertoire moeten spelen...sorry maar dat vind ik serieus onzin.

Bovenal: het was 1 1/4 uur genieten donderdag!

Kan ik alleen maar beamen. Het was heel erg leuk.

Verder vind ik het niet vreemd dat ze die live reputatie nog niet hebben...eerste tour op het Europese vaste land.
Vreemd heh...

Dat is dus precies wat ik bedoel!
Tevens was het uitverkocht, dus niemand had nog vrienden mee kunnen nemen.

Ik bedoel eigenlijk bij het volgende optreden dat beirut in Nederland zal doen. Nu hebben ze denk ik wel wat hulp gehad van NRC en NRC next waarin de dag voordat het concert was uitverkocht zeer lovende kritieken stonden.
Vraag me af wat voor kleine bandjes jij dan bezoekt die zoveel langer spelen.

Was gister bijvoorbeeld bij fanfare ciocarlia die er ruim twee uur een enorm feest van maakten.
Recht hebben op meer vind ik echt gelul. Je mag blij zijn dat ze voor je daar op het podium staan.

Daar was ik ook blij om, het was nogal een anticlimax geweest als ik een kaartje had gekocht om naar een leeg podium te kijken.
Dus beirut had hun hele repertoire moeten spelen...sorry maar dat vind ik serieus onzin.

Dat vind ik ook, maar dat zei ik meer naar aanleiding van jou opmerking over een ouvre van 20 jaar. Een gebrek aan nummers is niet de reden dat ze van het podium stapten, wil ik daar maar mee zeggen.
Volgens mij zijn we het over veel dingen niet eens, behalve over het belangrijkste
recensie van het concert

Sietse
tsja, zoals ik al zei ga ik vrijwel alleen maar naar concerten in de bovenzaal van paradiso (of buiten in Utrecht in Theater Kikker). Ik kan me maar heel weinig artiesten herinneren die echt ruim langer speelden dan 1 uur.
Enige echte uitschieters zijn voor mij denk Motorpsycho (3 uur ), Godspeed You Black Emperor en Sunn O))). Verder vrijwel alles rond de 1 uur of minder (Explosions in the sky (bovenzaal paradiso), Six Organs of Admittance, Jason Molina, Raccoo-oo-oon enz.).

Iig hoop ik dat meneer weer snel beter is geworden en wellicht als ze nog eens langskomen weer een bezoekje brengen (als het nog betaalbaar is) want het was gewoon echt gezellig.

sq
Beirut heeft de rest van z n tournee, althans het Duitse gedeelte ervan, uitgesteld, omdat Zach Condon zijn stem verloren heeft.

Ik vond het eerst nog spijtig dat hij in Paradiso slecht bij stem /uit vorm was, maar we hebben dus eigenlijk wel geluk gehad.

Sietse
ja dan hebben we zeker geluk gehad

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.