MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Boudewijn's ode aan de Lage Landen, hulde aan Boudewijn (verslag, 0112)

zoeken in:
Het verslagje volgt nog. Hier alvast de setlist van een zeer geslaagd optreden:

1. WAAR IK WOON (Waar ik woon en wie ik ben, 1975)
2. LAGE LANDEN (Lage Landen, 2007)
3. HOGEDUIN (Lage Landen, 2007)
4. ACHTER DE HEMELPOORT (Lage Landen, 2007)
5. HOOGTEVREES IN BABYLON (Lage Landen, 2007)
6. SONNET IV (Lage Landen, 2007)
7. ZELDEN KUNNEN PRATEN (Lage Landen, 2007)
8. OP WEG NAAR MIJN LIEF (Het Eiland in de Verte, 2004)
9. SPELENDE MEISJES (Lage Landen, 2007)
*
10. STRAND (Strand, EP, 1964)
11. CANZONE 4711 (Picknick, 1967)
12. GRIJZE DAME (Lage Landen, 2007)
13. PARADIJS - Door Marcel de Groot (De Liefde, de Wals, de Kater, 2001)
14. TANTE JULIA (Hoe sterk is de eenzame fietser, 1973)
15. ALTIJD SAMEN (Lage Landen, 2007)
16. AVOND (Een nieuwe Herfst, 1996)
17. TEGENLAND (Picknick, 1967)
18. CINDERELLA (Picknick, 1967)
19. JIMMY (Hoe sterk is de eenzame fietser, 1973)
BIS
20. DE VONDELING VAN AMELAND (Het Eiland in de Verte, 2004)
21. BALLADE VAN WAT BETER IS (Picknick, 1967)
22. BALLADE VAN DE ONSTERFELIJKHEID (Het Eiland in de Verte, 2004)

Geen best of setlist (gelukkig!). Een hele sterke met veel nieuw werk, en zoals verhoopt komen de nieuwe nummers live heel goed uit de verf...

Ja schitterend was het he? Ik ben in Utreg geweest, begin november. Heb ook meteen de live versie van Lage Landen gekocht, prima plaat, live zijn juist díe nummers beter.

Ik vond echt dat hij veel meer 'goed in zijn vel' leek tijdens deze concertreeks, anders dan op het podium tijdens de vorige Greatest Hits tournee met 'Eeuwige Jeugd'. Hij vindt het denk ik toch leuker om nieuwe nummers te spelen, geen maas en waal gebeuren.
Overigens is hij niet de meest vriendelijke artiest om na de show een handtekening op te pikken hoor, erg koel allemaal...

Casartelli (moderator)
De nieuwe nummers kwamen heel behoorlijk uit de verf, maar de tweede helft vond ik toch het meest briljant. Wellicht te danken aan het feit dat Picknick dit jaar zijn achtste lustrum viert... een live vertolking van Cinderella, wie had daarvan kunnen dromen!?

Stond nog anderhalve meter van hem af toen hij aan het signeren was na afloop. Ik geloofde het verder zo wel... maar er kon toch best een glimlach af en hij maakte er hier en daar een heel verhaal van.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.