Muziek / MusicMeter Live! / Pinkpop Classic
zoeken in:
0
MetalDex
geplaatst: 18 maart 2007, 14:48 uur
Pinkpop-directeur Jan Smeets begint een nieuw festival in Landgraaf. Op het Megaland-terrein vindt zaterdag 11 augustus de eerste editie van Pinkpop Classic plaats. Op het eendaagse festival gaan bands spelen die in het verleden ook al eens opgetreden hebben op Pinkpop. De beoogde hoofdact is de Britse rockband Status Quo. Smeets heeft ook al Stee Harley en de Jansse Bagge Bend gecontracteerd. In totaal treden zeven bands op.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 15:50 uur
Volgens mij begint Jan Smeets niks,maar lepelt hij braaf op wat Mojo doorfaxt.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 20:58 uur
Grote bands die in het verleden ook al eens opgetreden hebben op Pinkpop:
Rush
The Police
Uriah Heep
Journey
ZZ Top
Y&T
Gary Moore
Marillion
The Cure
The Waterboys
Lou Reed
Van Morrison
Pearl Jam
ff wat suggesties...
Rush
The Police
Uriah Heep
Journey
ZZ Top
Y&T
Gary Moore
Marillion
The Cure
The Waterboys
Lou Reed
Van Morrison
Pearl Jam
ff wat suggesties...

0
MetalDex
geplaatst: 24 april 2007, 11:37 uur
Marillion en Wishbone Ash (
) zijn ook gecontracteerd:
Volledig programma:
STATUS QUO
MARILLION
WILLY DeVILLE & BAND
STEVE HARLEY & COCKNEY REBEL
RAYMOND VAN HET GROENEWOUD & BAND
WISHBONE ASH
JANSE BAGGE BEND
) zijn ook gecontracteerd:Volledig programma:
STATUS QUO
MARILLION
WILLY DeVILLE & BAND
STEVE HARLEY & COCKNEY REBEL
RAYMOND VAN HET GROENEWOUD & BAND
WISHBONE ASH
JANSE BAGGE BEND
0
fastpulseboy
geplaatst: 24 april 2007, 12:22 uur
ik snap niet dat een land als nederland nog steeds aandacht besteed aan een overjarige blije limburger die ergens in de 60's een festivalletje is begonnen en dat op de dag van vandaag voortzet en denkt nog een beetje hip te zijn.
Dit initiatief past dus we beter bij hem....maar daar is toch het sky radio feest "arrow-rock" toch al voor???
Dit initiatief past dus we beter bij hem....maar daar is toch het sky radio feest "arrow-rock" toch al voor???
0
geplaatst: 28 april 2007, 15:53 uur
ik ga weer lekker turven hoe vaak opa jan het woord 'kids' gebruikt
0
geplaatst: 17 december 2007, 20:32 uur
jan kennende zal ie ook nog wel wat voor de 'kids' in de aanbieding hebben. hij zal zelf geen idee hebben wat daarmee bedoelt wordt maar zolang je het lijstje van mojo goed kunt voorlezen is dat geen probleem!
0
geplaatst: 17 december 2007, 21:18 uur
Het programma op PP is al meer dan 20 jaar bagger .
PP classic en Bospop zijn betere festivals.
PP classic en Bospop zijn betere festivals.
0
geplaatst: 17 december 2007, 21:32 uur
Twintig jaar geleden stonden toch op Pinkpop de bands die nu op Bospop en Pinkpop classic staan?
0
geplaatst: 17 december 2007, 21:39 uur
het moet allemaal niet gekker worden: nog even we krijgen een classic variant van arrow!
0
geplaatst: 17 december 2007, 21:41 uur
Zeg maar na ong 1988 staat PP in het teken van Zo min mogelijk uitgeven voor de bands en Zoveel mogelijk geld binnen halen.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 18:18 uur
Foo fighters vind ik een teelballenband, Metallica is een stel omhoog gevallen, arrogante eikels en Rage vind ik eigenlijk wel leuk.
Maar nu Flogging molly en Counting crows door de Metro bevestigd zijn denk ik er heel hard over om voor het eerst in 4 jaar weer een kaartje te kopen. En hopen dat de Counting crows nog ergens een concert geven, want daar moet ik dan ook naar toe en ik ben nieuwsgierig naar het nieuwe album, wat volgens mij begin maart zou moeten verschijnen.
Maar nu Flogging molly en Counting crows door de Metro bevestigd zijn denk ik er heel hard over om voor het eerst in 4 jaar weer een kaartje te kopen. En hopen dat de Counting crows nog ergens een concert geven, want daar moet ik dan ook naar toe en ik ben nieuwsgierig naar het nieuwe album, wat volgens mij begin maart zou moeten verschijnen.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 10:08 uur
Dit jaar komen o.a.: Golden Earring, UB40, Fish en Janse Bagge Bend
0
geplaatst: 23 januari 2008, 10:15 uur
Omdat het altijd gezellige feestjes zijn en het zo lekker dichtbij is moet Jan Smeets wel met een heel slecht programma op de proppen komen, wil hij mij weghouden, maar dat jaar is het hem gelukt.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 16:26 uur
Mijn lijstje was overigens niet compleet: Y&T komt ook nog en een band waarvan ik de naam alweer van ben vergeten 

0
fastpulseboy
geplaatst: 23 januari 2008, 16:42 uur
wouter8 schreef:
wat een ramp, daar wil je nog niet dood gevonden worden.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 16:51 uur
0
geplaatst: 14 augustus 2010, 19:59 uur
Opkomst Pinkpop Classic valt tegen
LANDGRAAF - Op het Pinkpopterrein in Landgraaf heeft zaterdag de vierde editie plaats van het muziekevenement Pinkpop Classic. Het festival richt zich op een ouder rockpubliek en draait om artiesten die eerder op 'grote broer' Pinkpop stonden.De opkomst valt dit jaar met 6.000 verkochte kaarten tegen. Er werd gerekend op 15.000 bezoekers.
"Ik heb altijd al gezegd dat Classic geen lang leven beschoren is. De babyboomgeneratie is straks fysiek te oud en artiesten gaan met pensioen. Het houdt een keer op", zo laat festivaldirecteur Jan Smeets weten aan de NOS.
Smeets wijt de lage opkomst aan een overkill aan festivals in Nederland. "We vissen allemaal in dezelfde vijver. Mensen denken dat het uitverkocht is, maar dat komt doordat ik het terrein verkleind heb." De Janse Bagge Bend, huisband van het festival, bijt om 11.30 uur het spits af met als speciale gast Peter Koelewijn en zijn Rockets.
Iggy & The Stooges
Verder staan onder meer Therapy?, The Presidents of the USA, Kid Creole & The Coconuts, de Fun Lovin' Criminals, Gary Moore en The Cult op het programma. Iggy & The Stooges sluiten het festival tussen 21.30 en 22.30 uur af. Na afloop kunnen festivalgangers naar de openluchtbioscoop op het terrein voor de vertoning van de muzikale film Anvil. Vorig jaar bezochten elfduizend mensen Pinkpop Classic.
© ANP/NU.nl
LANDGRAAF - Op het Pinkpopterrein in Landgraaf heeft zaterdag de vierde editie plaats van het muziekevenement Pinkpop Classic. Het festival richt zich op een ouder rockpubliek en draait om artiesten die eerder op 'grote broer' Pinkpop stonden.De opkomst valt dit jaar met 6.000 verkochte kaarten tegen. Er werd gerekend op 15.000 bezoekers.
"Ik heb altijd al gezegd dat Classic geen lang leven beschoren is. De babyboomgeneratie is straks fysiek te oud en artiesten gaan met pensioen. Het houdt een keer op", zo laat festivaldirecteur Jan Smeets weten aan de NOS.
Smeets wijt de lage opkomst aan een overkill aan festivals in Nederland. "We vissen allemaal in dezelfde vijver. Mensen denken dat het uitverkocht is, maar dat komt doordat ik het terrein verkleind heb." De Janse Bagge Bend, huisband van het festival, bijt om 11.30 uur het spits af met als speciale gast Peter Koelewijn en zijn Rockets.
Iggy & The Stooges
Verder staan onder meer Therapy?, The Presidents of the USA, Kid Creole & The Coconuts, de Fun Lovin' Criminals, Gary Moore en The Cult op het programma. Iggy & The Stooges sluiten het festival tussen 21.30 en 22.30 uur af. Na afloop kunnen festivalgangers naar de openluchtbioscoop op het terrein voor de vertoning van de muzikale film Anvil. Vorig jaar bezochten elfduizend mensen Pinkpop Classic.
© ANP/NU.nl
* denotes required fields.