MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Zjef Vanuytsel: Ouwe Makkers & Nieuwe Vrienden Live! (22.02.08 - verslag)

zoeken in:
Stadsschouwburg - Mechelen

Het was een heel fijne avond met Zjef. De man vond, een perfecte balans tussen nieuw en oud werk, en met een uitstekende begeleidingsband, met knappe hedendaagse uitvoeringen van 'ouwe makkers' en een fijne live-kennismaking met de 'nieuwe vrienden'. Een prachtige setlist en een Zjef die er duidelijk zin en had. En het publiek? Dat genoot met volle teugen.

Aan aanvang stond - vond ik - de zang iets te luid, en er waren nog enkele mankementjes, maar dat euvel werd snel verholpen, en weerhield niemand ervan een fijne avond te beleven. Zjef niet in het minst!

Hij was ook zichtbaar aangedaan door de warme ontvangst en dankt zijn publiek uitvoerig. Nee, Zjef: Jij bedankt !

Op één liedje na (7) dat ik niet kan thuisbrengen, moet dit de setlijst geweest zijn:

1. LIEF EN LEED
2. HET EVENWICHT
3. DE ZOTTE MORGEN
4. HOUTEN KOP
5. ZAL JE DAN NOG VOOR ME ZORGEN
6. TEDERHEID
7.
8. STIL IN DE KEMPEN
9. BELGIE
10. SCHONE SCHIJN
*
11. IK WEET WEL MIJN LIEF
12. ALS JE ZOMAAR WEG ZOU GAAN
13. ALS JE DENKT DAT IK JE MIS
14. GEVOELIGE JONGEN
15. MIJN TWEEDE IK
16. OUWE MAKKERS
17. DE VLINDERTJES VAN DE NACHT
18. HOP MARLENE
19. TUSSEN ANTWERPEN EN ROTTERDAM
20. LAAT ALLEEN MIJN GOEDE VRIENDEN OVER
21. IN DE STERREN
22. MASSA
23. SPOKEN IN JE HOOFD

Hoogtepunten voor mij waren zeer zeker "Tussen Antwerpen en Rotterdam", "Zal je dan nog voor me zorgen", "De vlindertjes van de Nacht" en "Laat Alleen Mijn Goede Vrienden Over". "Zotte Morgen" en "Houten Kop" waren natuurlijk ook fantastisch, maar had het liever zoals op de LP in mekaar horen overvloeien: méér effect!

Ook "Massa" en nieuwe songs zoals "Gevoelige Jongen", "Schone Schijn" en "Lief en Leed" kon ik zeer smaken!

Ik had ook graag nog "Je Kunt Niet Zonder De Anderen", "Wie zijn ze", "Sociaal Zijn", "High Society" en "De Stilte van het land" gehoord, maar een mens kan niet alles hebben, nietwaar?

Was het nu bij "Massa" of bij "Hop Marlène", dat wil ik kwijt zijn, maar Zjef & Co slaagden er in in dat nummer op korte tijd zowat verschillende versies ervan te brengen: reggae, jazz, blues, rock... top!

Na afloop in de foyer nog met een meer dan tevreden en geëmotioneerde Zjef Vanuytsel gesproken... Hij had er zelf duidelijk ook enorm van genoten. En de man zit al terug boordevol ideeën.. hij is ook weer volop aan het schrijven zei ie. Dus misschien... dra weer een album? Hij gaat alleszins nog even verder met optredens, want zoals ie zelf vertelde: hij heeft de smaak weer helemaal te pakken!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:50 uur

geplaatst: vandaag om 15:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.