MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Simple Minds Celebrate 30 Years Live TOUR 2008

zoeken in:
Simple Minds bestaan dit jaar 30 jaar en vieren dat in Engeland en Schotland met een tour. Geruchten spreken over een eenmalig gastoptreden van de oerleden Mick MacNeil, Derek Forbes en Brian McGee in Glasgow!!!!

Thursday 27th November Manchester MEN Arena
Friday 28th November Birmingham NEC
Saturday 29th November Wembley Arena
Monday 1st December Sheffield Arena
Tuesday 2nd December Cardiff Arena
Thursday 4th December Glasgow SECC

... geruchten inderdaad

Maar de tour daarentegen: dat zijn geen geruchten... ik wacht nog heel even af.... er komen vast ook nog europese tourdata aan!

Kaattje voor Wembley besteld )

Ze gaan NEW GOLD DREAM integraal brengen

** het bericht op hun website**

New Gold Dream 2008

Simple Minds will perform for the first time the entirety of their 1982 album ‘New Gold Dream’ featuring the hits ‘Promised You a Miracle’, ‘Glittering Prize’, and ‘Someone, Somewhere (In Summertime)’.

The second half of the concert will see the band perform some of their best known songs from their classic albums staring off with ‘Life in a Day’ (1979), ‘Reel To Reel Cacophony’ (1979), ‘Empires & Dance (1980), right up to their groundbreaking first album with Virgin, ‘Sons & Fascination (1980) featuring the hit ‘Love Song’ .

The band will also highlight songs from the album ‘Sparkle in the Rain’ (1984) that includes the hits ‘Waterfront’ and ‘Up On The Catwalk’, as well as the U.S. No.1 hit single ‘Don’t You Forget About Me’ (1985), plus the benchmark album ‘Once Upon A Time’ (1985) featuring the massive global anthem ‘Alive and Kicking’.

But that’s not all. The band will also perform songs like ‘Belfast Child’ from 1989’s ‘Street Fighting Years’ right up to 2005’s return-to-form album ‘Black & White 050505’ featuring the songs ‘Home’ and ‘Stranger’.

jpp
Yep, de Minds zijn nog maar eens "big" these days...

Mooie carriere hebben de Boys from Glasgow, spijtig dat ze het niet hebben neer gepend (zonder kritisch te zijn), dat de lage landen hen steeds op fluwelen handjes heeft gedragen!?

We zullen of weer dat rotkanaal moeten overzwemmen of genoegen nemen met de "Proms" en dan krijg ik die akelige Lalalala's niet meer uit mijn kop.

Fijn, maar een derde keer mijn keel droog roepen op Alive And Kicking is er toch ééntje teveel, al heeft mijn Visa en het is geen GOLD al weer 49,10 eurokes mogen ophoesten, ...SUKKELAAR! Goed dat mijn Madame naar behoren wordt betaald!

Fan zijn, het kan het bloed van onder je nagels halen...

Van de Scottish Housingscheme tot de grand luxe in Taromina!

Simple Minds hebben het parcours naar behoren afgelegd en dit met alle obstakels die het met zich mee heeft gebracht. New Gold Dream, ik was een héél klein (braaf) baaske toen mijn oudere broers die LP door onze Denon versterker jaagde. Vanaf de eerste noot was ik verkocht, als een shot hetzelfde aanvoelt, dan was dit mijn eerste, er volgden er nog velen...

Toen was ik nog onbekend in Mindsland, ik had nog niet geproefd van SIMPLE MADNESS, het bestaat en hondsdol werd ik toen ik als kleine jp naar het meer duistere (early years) werk van de Minds begon te luisteren. Mr Kerr en Co weten waarschijnlijk niet dat zij hun kudde hebben gebrandmerkt en dat we de littekens nog tot de dag van vandaag met ons meedragen? Over brandmerken gesproken, ik heb zo'n vermoeden dat veel van dat vee nog steeds hetzelfde is als toen, een tikkeltje grijzer, sommige een beetje wijzer, anderen véél rijker, maar nog steeds snakkend naar een persoonlijke absolutie van de heer Kerr himself!

Als kleine dingen ons gelukkig kunnen maken, vergeet je graag voor één avond al de ellende die om ons heen gebeurt. Mij hoor je niet klagen, al vele jaren brengen ze me geluk en ongeluk. Wie weet mogen Jim en Charlie met "Don't You" nog eens uit de boxen knallen als ik in een mooie eiken kist lig!?

In ieder geval oude knarren, op mijn support kan je rekenen, yep, ook als je zelf de micro niet meer kunt dragen! Maar doe ons één plezier, doe er alstublief geen 30 jaar meer boven op..

jpp

Hum...

Ze komen vast wel naar Nederland, Vlaanderen, Duitsland, Frankrijk, ....

En ze weten maar al te goed dat de lage landen hen groot gemaakt hebben hoor !!!

Afijn, nog eens dertig jaar hoeft voor mij ook niet hoor...
Misschien nog één album maken tijdens of na de tour en dan er mee ophouden....

Enfin: we"ll see what happens ...

eiooft
Bericht van de site:

SIMPLE MINDS - ORIGINAL LINE UP SET TO RECORD ONCE AGAIN

The original members of Simple Minds are due to work together for the first time in 27 years when they enter a recording studio in the middle of June '08. In an event that many never thought would happen again, Brian McGee, Derek Forbes, Mick McNeil, Jim Kerr and Charlie Burchill, have set their aim on producing at least two new tracks that could be released later this year. Regarded by both Jim and Charlie as a 'nice experiment', particularly as it falls within their 30 year anniversary, the week-long reformation is being viewed as one of many 'let's see what happens' ideas that they look forward to working on over the course of the next year.

Jim Kerr said 'Of course I am excited with the prospect of working with the original line - up once more. I had always believed that the day would come when we would get the opportunity to do so. The last time we worked together was on our Sons and Fascination/Sister Feelings Call album, featuring songs like The American, Themes for Great Cities, Love Song etc, and it is still considered by many as among our best ever work. We have a lot to live up to, but we intend to have some fun attempting to do just that.'

You can find out more news regarding the session in June here at simpleminds.com

Weet iemand hier al iets meer over? De sessie zou ondertussen al geweest moeten zijn, toch?

Sheplays

c-moon schreef:

Ze komen vast wel naar Nederland
Ja bij the Night of the Proms. Gezellig

VanDeGriend schreef:
(quote)
Ja bij the Night of the Proms. Gezellig
Jippie. Hopelijk komt John Miles dan ook weer zingen dat Music zijn First Love was.

Nee John Miles komt niet. Die is met Tina Turner op tournee.Wordt vervangen door Midge Ure. Verder Sinead O Connor en Live. Ik verwacht geen grootse artistieke prestaties maar wel gewoon een lekker uitje met mn vrouw. Taxi terug. Komt goed

handsome_devil
Premonition schreef:
Geruchten spreken over een eenmalig gastoptreden van de oerleden Mick MacNeil, Derek Forbes en Brian McGee in Glasgow!!!!

ik las serieus overleden en dacht toen hetzelfde als c-moon ("geruchten inderdaad")

lowriderluuk
Ik zit zaterdag 6 december in the Odyssey Arena in Belfast voor
het allerlaatste concert van de SM in verband met het 30 jarig bestaan van de band.
Ben heel nieuwsgierig naar de sfeer en kijk er geweldig naar uit.

Het was geweldig gisteren !

Setlist:

1. WATERFRONT
2. SPEED YOUR LOVE TO ME
3. MANDELA DAY
4. LOVE SONG
5. THE AMERICAN
6. SEE THE LIGHTS
7. CHELSEA GIRL
8. HYPNOTISED
9. SOMEONE SOMEWHERE IN SUMMERTIME
10. COLOURS FLY AND CATHERINE WHEEL
11. PROMISED YOU A MIRACLE
12. BIG SLEEP
13. SOMEBODY UP THERE LIKES YOU
14. NEW GOLD DREAM (81 82 83 84)
15. HUNTER AND THE HUNTED
16. GLITTERING PRIZE
17. KING IS WHITE AND IN THE CROWD
18. UP ON THE CATWALK
19. DON'T YOU FORGET ABOUT ME
20. BELFAST CHILD

# encores:
21. SHE'S A RIVER
22. SANCTIFY YOURSELF
23. ALIVE AND KICKING

Enkele foto's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

lowriderluuk
Gave setlist C-moon !!
Ze spelen dus inderdaad geheel NGD.
Wat een binnenkomer met "waterfront".
Ik kan niet wachten tot Belfast.
Voor zover ik het op de foto's kan bekijken spelen ze in hun gebruikelijke bezetting als in de laatste jaren.
Gaaf T-shirt heeft Jim aan, waar kun je die kopen, het shirt in hun eigen shop
ziet er net even anders uit?

Ja, het was geweldig
Die t-shirt die Jim draagt is al uitverkocht...

Jullie hebben nog een verslagje van me te goed:

Simple Minds' Glittering Prizes Up on the Wembley Catwalk...

Anno 2008 viert, één van 's werelds beste live bands, die voor menig dertiger en veertiger de soundtrack van hun leven 'schreef', en ook bij jongelingen nog bijval kan rekenen (jawel!), hun dertigste verjaardag.

Jawel, Simple Minds zijn alweer 30 jaar bezig! De band viert dit met een mini-verjaardagstournee doorheen de UK, met uiteraard ook inbegrip van de bands heimat: Glasgow...

Zaterdag 29 november kon er gevierd worden in de 'Wembley Arena', in Brent (London). Dat mocht ik absoluut niet missen! En zo was ik getuige van een okselfrisse Simple Minds die uitpakten met, zoals beloofd de integrale uitvoering van het klassealbum "New Gold Dream ('81 '82 '83 '84)" én nog véél meer moois. Een zeer sterke setlist was het.

Voor een uitverkocht Wembley Arena speelde de band een wel zeer energieke en geïnspireerde set. Het publiek, uw dienaar incluis, genoot met volle teugen en zong mee uit volle borst.

Kerr & Co wachtten nog heel even met 'New Gold Dream" en besloten van er met een knaller in te vliegen: "WATERFRONT"!!!!... op het zelfde elan ging het verder met die andere 'Sparkle In The Rain'-kraker: "SPEED YOUR LOVE TO ME"... Even uitrusten met de bloedmooie versie van "MANDELA DAY" en dan weer full speed ahead met "LOVE SONG" en "THE AMERICAN".

Het eerste hoogtepunt van de avond was zeker "CHELSEA GIRL" waarbij drummer MEL GAYNOR met Jim mocht komen meezingen. Hij had het erg naar zijn zin: "Oh yeah!". Ook "SEE THE LIGHTS" was nu weer erg goed gebracht, en weerom viel me op hoezeer Jim Kerr's stem erop vooruitgegaan is de laatste jaren...

Na een overtuigend "HYPNOTISED" kwam dan de beloofde tractatie: inderdaad het "NEW GOLD DREAM"-album. Waarbij echt élke song met verve gespeeld werd, maar toch moet gezegd dat vooral "COLOURS FLY AND CATHERINE WHEEL", "HUNTER AND THE HUNTED" en "KING IS WHITE AND IN THE CROWD" me kippenvel bezorgden! De ge-update versie (thanks, Andy!) van "SOMEBODY UP THERE" was ook enorm goed en het was best grappig toen er met "SOMEONE SOMEWHERE IN SUMMERTIME' een valse start was, want Charlie had zijn gitaar nog niet, dus begonnen de heren gewoon opnieuw ...

Meteen na "KING IS WHITE..." (de laatste track van het New Gold Dream-album) knalde "UP ON THE CATWALK" door de zaal ... Wooow!

Daarna volgde het obligate en onvermijdelijke (had écht niet gehoeven hoor jongens) "DON'T YOU FORGET ABOUT ME" en werd er in stijl afgesloten met "BELFAST CHILD". Kippenvel. Jawel...

Als encores kregen we "SHE'S A RIVER", "SANCTIFY YOURSELF" en "ALIVE AND KICKING". En méér kwam er helaas niet, maar dat kan ook met de "curfew" van de zaal te maken hebben...

SETLIST::

1. WATERFRONT (Sparkle In The Rain)
2. SPEED YOUR LOVE TO ME (Sparkle In The Rain)
3. MANDELA DAY (Street Fighting Years)
4. LOVE SONG (Sons And Fascinations)
5. THE AMERICAN (Sons And Fascinations)
6. SEE THE LIGHTS (Real Life)
7. CHELSEA GIRL (Life In A Day)
8. HYPNOTISED (Good News For The Next World)

NEW GOLD DREAM (81 82 83 84)
9. SOMEONE SOMEWHERE IN SUMMERTIME
10. COLOURS FLY AND CATHERINE WHEEL
11. PROMISED YOU A MIRACLE
12. BIG SLEEP
13. SOMEBODY UP THERE LIKES YOU
14. NEW GOLD DREAM (81 82 83 84)
15. HUNTER AND THE HUNTED
16. GLITTERING PRIZE
17. KING IS WHITE AND IN THE CROWD

18. UP ON THE CATWALK (Sparkle In The Rain)
19. DON'T YOU FORGET ABOUT ME (The Breakfast Club - OST)
20. BELFAST CHILD (Street Fighting Years)

# encores:
21. SHE'S A RIVER (Good News For The Next World)
22. SANCTIFY YOURSELF (Once Upon A Time)
23. ALIVE AND KICKING (Once Upon A Time)

Simple Minds' verjaardagsfeestje was meer dan geslaagd, en "ouwe rotten", een overblijvenden van de "New Gold Dream-line-up", Jim Kerr, Charlie Burchil, Mel Gaynor alsook toestenist Andy Gillespie en killing Bassmachine Eddy Duffy (bij de band sinds 1999) staan erg scherp... dat vraagt gewoon om méér tourdata! En kijk, er wordt al luidop gefluisterd over een Europese tour....

Daartegen is hopelijk ook het langverwachtte nieuwe album uit, maar een Simple Mindsfan weet dat hij/zij soms wat geduld moet uitoefenen..

Greetzz

Ik hoop egt dat ze naar NL komen, ik heb ze nog nooit gezien, maar wil dit al zo lang. En als ze New Gold Dream compleet gaan uitvoeren, wow daar moet ik dus egt bij zijn dan!

lowriderluuk
Ik heb er zaterdagavond 6 december samen met mijn vrouw in Belfast in de odyssey arena bij mogen zijn, Jim droeg ook hier zijn shirt met het gladdagh teken.
Gelukkig kon ik in een stand nog dit T-shirt bemachtigen, heb er gelijk maar 2 gekocht, het is een machtig mooi shirt, wel wat krap voor me, want de "M" is de grootst leverbare maat, maar goed, ik heb 'm en zal hem dragen, dan maar als stretch-shirt of onder een jack zoals Jim hem ook draagt, maar goed, Jim is niet de langste, hem past het shirt prima.

Wat me meteen opviel is dat het voorprogramma hier in Nederland vaak wordt uitgejoeld terwijl in Belfast het voorprogramma Deacon Blue volop door de menigte werd meegezongen en gewaardeerd, heel gaaf.
Deacon Blue is niet mijn muziek maar ze brachten het mooi en vol overgave.
Gaaf figuur, die zanger, hij heeft wat qua stijl wat weg van Herman Brood.

Het was 1 groot feest en 1 deinende en meezingende massa, zeer indrukwekkend om samen met zoveel fans het 30 jarig bestaan van de band te mogen vieren in Belfast.
Jim refereerde met een paar grappen halverwege het concert aan hun 30 jarige carriere.
Het spelen van alle NGD nummers inclusief mijn favorieten Colours Fly and Catherine Wheel, Big Sleep + het fraaie instrumentale Somebody up there likes you waren voor mij ook hoogtepunten.
Heel speciaal vond ik ook het meezingen van Mel tijdens Chelsea Girl.
Voor mij is Mel zowiezo van totaal onmisbare waarde en de drager van de band, geweldige drummer met een onmetelijk gevoel voor ritme.
De bassist Eddy Duffy vind ik ook uitstekend spelen en van toegevoegde waarde
voor de band.
Sorry fans, maar voor mij is toetsenist Andy Gillespie de mindere live-god in de band, op die positie mag wel iemand komen te zitten met meer gevoel voor de roots van de band plus hij moet over betere kwaliteiten beschikken.

Mijn vrouw en ik dragen altijd de Gladdagh ring, kort gezegd een Schots teken dat staat voor loyaliteit en is het logo van de Simple Minds, ooit speciaal laten maken in Schotland.

Fans, het was weer een keigaaf en verslavend live-concert van de heren,
dus tot 18 juli 2009 in het kasteel van Edinburgh, daar zien we elkaar weer.

de setlisten zien er prima uit! Lat de heren maar overkomen naar Ahoy of Hmh!!

lowriderluuk
Voor de setlisten van de concerten in verband met het 30 jarig jubileum kun je terrecht op de website van Simon Cornwell http://www.simpleminds.org/home.htm en dan klikken op current tour.
Hij is de aller-aller-grootste fan van de Simple Minds die zich met een onmetelijke inzet bijdraagt aan informatie-verschaffing betreffende deze band.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.