MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Joe Jackson Trio overtuigt nokvolle AB !

zoeken in:
Joe Jackson, Graham Maby en Dave Houghton
AB, Brussel - 05.03.08

Van de verschillende keren dat ik Joe Jackson live zag, was dit niet de beste keer, noch de energiekste, maar wel 'gewoon' erg goed ! En dat is dan nog een understatement....

Piano, Bas, Drum en de stem van Jackson. Meer instrumenten waren er niet. Net zoals op het album "Rain", dat deze tour wil promoten.

In dezelfde bezetting en een zelfde concept (nieuw werk, oud werk, en hier en daar een cover) was Joe Jackson vorig jaar nog in de Konigin Elizabethzaal in Antwerpen. En nu ik kan vergelijken;
deze bezetting en concept lenen zich toch beter voor een zaal zoals de Kon. Elizabethzaal. Wat niet wil zeggen dat het niet goed was in de rocktempel in Brussel !

Het trio was erg gedreven, Jackson was prima bij stem, ook al beweerde hij een "rough voice" te hebben, de reden waarom ie thee aan het drinken was zei ie.....
Het nieuwe album RAIN werd dus gepromoot, en hoe... zowat alle nummers van dat prima nieuwe album kwamen aan bod. Daar waar we in mei 2007 er al van enkelen mogen proeven hadden...

De nokvolle AB genoot van zowel het oudere als gloednieuwe werk, behalve die paar idioten dan die het nodig vonden om met name tijdens de rustige nummers een hele conversatie te moeten houden,... Grmbl!

Enorm genoten van veel van de nieuwe songs, en dan in eerste instantie van "Solo (So Low)", "Invisble Man" en "A Place in the Rain"..... en van de classics "One More Time" (!!!), "Cancer" en "Not here Not Now", maar vergeten we ook niet "it's different for Girls" en "On your Radio".
Met als absolute kippenvel-moment en hoogtepunt de afsluiter "A Slow Song" - ja ook nu weer!

De prima setlist zag er als volgt uit:

1. STEPPIN' OUT (Night and Day)
2. INVISBLE MAN (Rain)
3. TOO TOUGH (Rain)
4. NOT HERE, NOT NOW (Body and Soul)
5. CANCER (Night and Day)
6. AWKWARD AGE (Volume 4)
7. RUSH ACROSS THE ROAD (Rain)
8. ON YOUR RADIO (I'm The Man)
9. SOLO (SO LOW) (Rain)
10. THE UPTOWN TRAIN (Rain)
11. CHINA TOWN (Night and Day)
12. Rose Darling? - Steely Dan cover)
13. IT'S DIFFERENT FOR GIRLS (I'm the Man)
14. GOOD BAD BOY (Rain)
15. ONE MORE TIME (Look Sharp)
16. A PLACE IN THE RAIN (Rain)

*
Bis
*
17. YOU CAN'T GET WHAT YOU WANT ( TILL YOU KNOW WHAT YOU WANT ) (Body And Soul)
18. IS SHE REALLY GOING OUT WITH HIM? (Look Sharp)
19. A SLOW SONG (Night and Day)

Jackson speelt elke avond een andere cover. Vandaag was dat een nummer van Donald Fagen (Steely Dan). Ik vermoed dat dat "Rose Darling" was, maar helemaal zeker ben ik niet.

'k zag Jackson met een met Night & Day I & II in Antwerpen (2001), met "Volume 4" in Straatsburg (2003), vorig jaar (2007) in de Koningin Elizabethzaal, en vandaag was er dus het optreden van de Rain-tour in de AB....
Telkenmale een fijne avond met zeer fijne setlist ...

N & D, was misschien het indrukwekkendst....
Vol 4 het meest energieke...
Het optreden in de Antwerpen vorig jaar alsook dat vandaag zitten zowat in het zelfde straatje... en toch ook weer niet.... De intimiteit in Antwerpen leek groter, maar in de AB vanavond was een pak meer ambiance ....

En Joe: die betrapte ik nog geen enkele keer op schaamteloze routine of een slechte perormance !

maar - àls ik TOCH een top 4 zou moeten maken:
1. Vol 4 Tour - La Laiterie, Strassbourg - 2003
2. N & D tour - A'pen, Arenberg - 2001
3. in kon. elizabethzaal, A'pen - 2007
4. Rain tour - AB, Brussel, 2008

En zo zijn we alweer een fijn concertje verder in 2008

Gast
geplaatst: vandaag om 17:29 uur

geplaatst: vandaag om 17:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.