Enkele maanden geleden vernam ik dat MuMe-genoten Cygnus en yasper van plan waren dit concert te gaan vereren met een bezoek. Wel, ik kende niet heel erg veel van Joe, maar bluesgitaarvirtuozen kunnen live niet heel erg verkeerd zijn, en bovendien scheen de beste meneer live "ongelooflijk goed" te zijn. Ik hoefde niet te haasten, want het zou toch niet uitverkocht worden. Ik had toch maar vooraf een kaartje gekocht, en dat was maar goed ook, want ik kreeg gisteren het volgende in mijn pm-inbox:
Cygnus schreef:Kut, Bonamassa is uitverkocht vanavond...

En raad eens wie er geen kaartje had omdat hij dacht er nog wel een op de avond zelf aan de kassa te kunnen kopen?
Ik kom vanavond wel gewoon naar Eindhoven en probeer daar aan de deur nog een kaartje te fixen. Met kans dat ik dus niet binnenkom...
In dat geval kunnen jullie lekker over me roddelen...

Nadat ik uitgelachen was, schreef ik terug dat ik al bijna vergeten was dat dat concert zou plaatsvinden gisteravond.
Enfin, Frank heeft een kaart kunnen regelen en zo stonden we ruim op tijd in de zaal, met de bar in handbereik.
Ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal is gespeeld, maar ik ben behoorlijk overtuigd van de heer zijn kunnen. Niet alleen speelde hij enorm goed, ook speelde Joe een bijzonder gevarieerde set, harde rockers werden afgewisseld met lekkere rustige ballads, en het enige was ze gemeen hadden was de heerlijke jankende gitaar van Joe. Daarnaast speelde hij een minutenlange improvisatie op de akoestische gitaar... mijn hemel wat kan die man spelen. Het geluid was erg goed, dus mijn avond was geslaagd. Tijdens de encore hoorden we een riff die ons prog-lovers deed denken aan de laatste minuten van Yes' "Starship Trooper", maar Frank keek me vol ongeloof aan; Joe zou toch geen Yes gaan spelen?! Nou, eh, wel dus. Dat was even genieten geblazen zeg, en een feest der herkenning. Jasper snapte er niks van.
Ondanks het matige schrijfseltje is de boodschap wel duidelijk: leuk en prima concert. Muziek die je echt live moet horen.