MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / BeatallicA & Diabolo Blvd. in den Egger: Ambiance!

zoeken in:
Gisteren speelden Danzig, The Beatles en MetallicA... erh.. ik bedoel DIABOLO BLVD. en BEATALLICA in zaal Den Egger in Scherpenheuvel (B). Ambiance!

Niemand minder dan de hier in Vlaanderen bijna wereldberoemde ALEX AGNIEW mocht met zijn band DIABOLO BLVD. de aftrap geven. Als komiek kende ik Agnew al, maar dat ie ook zulks goed zanger was dat wist ik toch nog niet. 's Mans stem kwam soms angstaanjagend dichtbij die van Glenn Danzig. En laat Agnew nu ook net een hevige fan van Danzig zijn! En ja hoor, de potige (hard-rock 'n roll van DIABOLO BLVD. vertoonde wel degelijke ook invloeden van DANZIG met momenten, en naast de eigen goede nummers bracht het gezelschap o.m. ook een cover van Samhain en Misfits, 'toevallig' bands van Danzig...
Ook erg leuk was de cover van Guns 'N Roses' "Mr. Brownstone"....

Het was een aangename kennismaking met Diabolo Blvd. Stevige, korte maar krachtige set, met een top geluid, met als grootste sterkhouders Agnew's podiumpresence, humor en bovenal knappe stem en het knappe gitaarwerk, maar evengoed de overall goede sound..

Dat BeatallicA zou aantreden wist ik maar kort tevoren, in se ging ik kijken om Agnew eens aan het werk te zien, maar ik wou wel eens van de Beatles-Metallica-mashUp-gekte proeven...

Geheel getooid in de Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band-kostuums, verscheen BEATALLICA ten tonele. Wat zou volgen : geslaagde en minder geslaagde interpretaties van Beatles en Metallica-klassiekers, al dan niet in mekaar verweven. Soms werkte dat prima, maar even geweldig was het toch niet altijd...
Maar het moet gezegd: de gitaarsoli waren voortreffelijk en om, naar eigen zeggen, dronken op het podium te staan, was er aan goede speltechniek geen gebrek..
Grappig, hilarisch, amusant, was het altijd....

Zanger Jameyz klonk bijna net zoals James Hetfield, 's man's bindteksten waren al even "fijngevoelig" als die van Hetfield

Het truukje van BEATALLICA werkt, denk ik, alleen als je daadwerkelijk van beide bands (Beatles en Metallica) voldoende afkent, pas dan zie je het hele plaatje en kan je meegaan in het verhaal...

Ik kon dit wel smaken, maar of ik nu een CD hiervan zou kopen, en die dan meermaals zou draaien, dat is een heel ander verhaal..

Het leukste was wwel "WHILE MY GUITAR DEATHLY CREEPS". Jawel, het ondenkbare doen deze heren: "While My Guitar Gently Weeps (George Harrison) vermengen met Metallica's "Creeping Death"

én de afsluiter: "BLACKENED IN THE USSR" !

ook heel sterk: "Helvester Of Skelter"

Setlist, in grote lijnen:

SGT. HETFIELD'S MOTORBREATH PUB BAND
(originelen: "Sgt. Pepper's Lonely Heartsclub Band" - "Motorbreath")

PLEASE ME PLEASE ME OR I BEAT YOU
(Please Me Please Me Please Me)

MASTER OF MYSTERY TOUR
("Master Of Puppets" meets "Magical Mystery Tour")

HELVESTER OF SKELTER
("Helter Skelter" vs. "Harvester of Sorrow")

KTULU (HE 'S SO HEAVY)
("The Call of Ktulu" vs "I Want You(She's So Heavy)")

FOR HORSEMAN
("For No One" vs "The Four Horseman")

WHILE MY GUITAR DEATHLY CREEPS
("While My Guitar Gently Weeps" vs. "Creeping Death")

HEY DUDE
(duidelijk... "Hey Jude")

I SAW HER CRASHING THERE
("I Saw Her Standing There" - "Crash Course in Brain Surgery")

ALL YOU NEED IS BLOOD
("All You need is Love")

I WANT TO CHOKE YOUR BAND
("I Want to Hold Your hand")

BLACKENED IN THE USSR
("Blakened" vs. "Back in the USSR")

Na afloop van het optreden, wanneer er op gewezen dat ze iets gelijkaardigs dan Weird All Yankovic doen, luidde het antwoord: "ja, misschien, maar hij staat niet dronken op het podium"...

Rite..
Ach ja, het is ook een verdienste zeker ?
Het moe wel gezegd, dat het wonderbaarlijk was dat de heren konden blijven spelen, en vooral de zanger kon volhouden: de man dronk het ene zware belgische biertje na het andere uit het flesje. Maar goed: misschien heeft de man nu wel een kater om U tegen te zeggen...

BEATALLICA. Als je geen Beatles of Metallica-fan bent die niet over een flinke dosis humor en relativerigszin beschikt, ga je Beatallica wellicht niet apprecieren, maar wie zich eens goed wil amuseren kan wel eens zo'n BeatallicA-show bijwonen

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.