Muziek / MusicMeter Live! / R.E.M.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2008, 10:37 uur
Gisteravond 2 juli mijn eerste R.E.M. concert in Amsterdam. En ik luister al vanaf Murmer!
Gelukkig kon ik zonder speciaal bandje toch vlak voor het podium staan en heb werkelijk, twee uur genoten van dit uitstekend concert.
De nadruk lag vooral op de up-tempo rocksongs. Met veel van hun nieuwste album zoals: Living well is the best revenge, Hollow man, Supernatural, superserious, Houston, Accelerate, Horse to water. Maar ook de lekkere puntige rocksongs uit hun begintijd zoals: (doń'go back to) Rockville, These days, Pretty Persuation, The one I love en Seven Chinese Brothers en anderen . Helaas geen "Fall on me"(speelde ze wel in de v.s.) van mijn favoriete album: Life's rich peageant maar dus wel "These days"! ook mooi.
De avond werd afgesloten met onder andere de twee hits: Man on the Moon en Losing my religion.
Een geweldig en intens Rock concert.
De complete setlist :
1. Living Well Is the Best Revenge
2. What's the Frequency, Kenneth?
3. Bad Day
4. Drive
5. Man-Sized Wreath
6. Ignoreland
7. Accelerate
8. Walk Unafraid
9. Hollow Man
10. 7 Chinese Bros.
11. Driver 8
12. Houston
13. (Don’t Go Back To) Rockville
14. The Great Beyond
15. The One I Love
16. Until The Day Is Done
17. Let Me In
18. These Days
19. Horse To Water
20. Orange Crush
21. I'm Gonna DJ
22. Supernatural Superserious
23. Losing My Religion
24. Electrolite
25. Pretty Persuasion
26. Man On The Moon
Gelukkig kon ik zonder speciaal bandje toch vlak voor het podium staan en heb werkelijk, twee uur genoten van dit uitstekend concert.
De nadruk lag vooral op de up-tempo rocksongs. Met veel van hun nieuwste album zoals: Living well is the best revenge, Hollow man, Supernatural, superserious, Houston, Accelerate, Horse to water. Maar ook de lekkere puntige rocksongs uit hun begintijd zoals: (doń'go back to) Rockville, These days, Pretty Persuation, The one I love en Seven Chinese Brothers en anderen . Helaas geen "Fall on me"(speelde ze wel in de v.s.) van mijn favoriete album: Life's rich peageant maar dus wel "These days"! ook mooi.
De avond werd afgesloten met onder andere de twee hits: Man on the Moon en Losing my religion.
Een geweldig en intens Rock concert.
De complete setlist :
1. Living Well Is the Best Revenge
2. What's the Frequency, Kenneth?
3. Bad Day
4. Drive
5. Man-Sized Wreath
6. Ignoreland
7. Accelerate
8. Walk Unafraid
9. Hollow Man
10. 7 Chinese Bros.
11. Driver 8
12. Houston
13. (Don’t Go Back To) Rockville
14. The Great Beyond
15. The One I Love
16. Until The Day Is Done
17. Let Me In
18. These Days
19. Horse To Water
20. Orange Crush
21. I'm Gonna DJ
22. Supernatural Superserious
23. Losing My Religion
24. Electrolite
25. Pretty Persuasion
26. Man On The Moon
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juli 2008, 11:30 uur
En een enerverend optreden was het! Met 9 van de 11 songs was Accelerate misschien wat oververtegenwoordigd, maar in tijd uitgedrukt viel dat toch ook wel weer mee. Verder een mooie greep uit het eigen repertoire waarin op Around the Sun na (en als ik het wel heb ook op Murmur na
) elk album aan bod kwam. Opvallendste afwezigen: It's the End of the World as we Know it en Everybody Hurts... maar we kunnen zonder.
Mooie afwisseling tussen de meer simpele rockers en de wat diepergravende nummers. Verrassende akoestische versie van Let me In (die eigenlijk niet zonder noise kan, maar zo was hij toch ook wel erg mooi).
) elk album aan bod kwam. Opvallendste afwezigen: It's the End of the World as we Know it en Everybody Hurts... maar we kunnen zonder.Mooie afwisseling tussen de meer simpele rockers en de wat diepergravende nummers. Verrassende akoestische versie van Let me In (die eigenlijk niet zonder noise kan, maar zo was hij toch ook wel erg mooi).
0
geplaatst: 3 juli 2008, 12:16 uur
Is het nog droog gebleven?
Wel apart. De avond ervoor een concert met prachtig weer en dan op woensdag ineens vreselijk takkeweer.
Wel apart. De avond ervoor een concert met prachtig weer en dan op woensdag ineens vreselijk takkeweer.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 12:21 uur
Voor het concert vielen er een paar druppels. Tijdens het concert was het droog. Ik vind de Westergasfabriek, nieuw voor mij, een hele mooie lokatie. Je kan voor het concert er lekker eten en drinken en bijv. een gallery bezoeken.
0
geplaatst: 3 juli 2008, 14:12 uur
uit dit stukje van Marit Duin,
" Als enige minpuntje bij dit optreden kan aangedragen worden dat het bij vlagen voor de toeschouwer lastig lijkt de aandacht erbij te houden. De live vertolking van de songs verschilt haast niets van die van de albumversie en is daarom weinig bijzonder te noemen."
en
"Dit neemt hoe dan ook niet weg dat R.E.M. meer dan hun best gedaan heeft iedereen tevreden te stellen en er een geweldige avond van te maken en daar zijn ze zeker in geslaagd."
Is gewoon kul, de live versie had een eigen dynamiek en R.E.M. deed meer dan de luisteraars tevreden stellen. Als je geen feeling hebt met rock, schrijf er dan ook geen stukje over!
0
geplaatst: 3 juli 2008, 18:49 uur
Ik vond er weinig aan. Nogal introvert optreden. Ze maakten geen enkele contact met het publiek. In eider geval niet het publiek dat buiten de eerste ring stond.
"De live vertolking van de songs verschilt haast niets van die van de albumversie en is daarom weinig bijzonder te noemen.", Ik ben het eens met die kritiek. Weinig spannend allemaal..... Geluid stond ook te zacht voor een echte rock show.
Een van de minste concerten die ik zag. Wl je Rock, ga naar The Who!
"De live vertolking van de songs verschilt haast niets van die van de albumversie en is daarom weinig bijzonder te noemen.", Ik ben het eens met die kritiek. Weinig spannend allemaal..... Geluid stond ook te zacht voor een echte rock show.
Een van de minste concerten die ik zag. Wl je Rock, ga naar The Who!
0
geplaatst: 3 juli 2008, 22:50 uur
Vond het een leuk optreden maar niet heel bijzonder. Ben het wel eens met de recensie van Nu.nl.
De live vertoning van de nummers verschilt echt bijzonder weinig van de albumversies.. Contact met het publiek was er voldoende vond ik...Vond alleen het publiek juist timide en irritant.
Stond ook wat achteraan aangezien gezelschap niet al te groot was en anders niks kon zien. Maar ben er wel achter dat ik achterin niets te zoeken heb. Het publiek om me heen hield zich voor een groot gedeelte meer bezig met bier halen dan met het optreden. Echt de hele tijd mensen die ervoor langs liepen om drinken/eten te halen. Gasten voor me waren bij begin optreden vooral bezig met hun zak patat..
Nee, ben er wel achter dat bij zulke concerten de helft niet voor de muziek komt.. Best jammer dat de sfeer bij de wat grotere bands zo toch aanzienlijk minder is.
De live vertoning van de nummers verschilt echt bijzonder weinig van de albumversies.. Contact met het publiek was er voldoende vond ik...Vond alleen het publiek juist timide en irritant.
Stond ook wat achteraan aangezien gezelschap niet al te groot was en anders niks kon zien. Maar ben er wel achter dat ik achterin niets te zoeken heb. Het publiek om me heen hield zich voor een groot gedeelte meer bezig met bier halen dan met het optreden. Echt de hele tijd mensen die ervoor langs liepen om drinken/eten te halen. Gasten voor me waren bij begin optreden vooral bezig met hun zak patat..
Nee, ben er wel achter dat bij zulke concerten de helft niet voor de muziek komt.. Best jammer dat de sfeer bij de wat grotere bands zo toch aanzienlijk minder is.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juli 2008, 10:14 uur
Contact met het publiek vond ik ook prima eigenlijk... een zekere zweem van onbereikbaarheid hoort nu eenmaal bij dhr. Stipe. Zijn spaarzame droogkomische opmerkingen deden mij meer dan de gemiddelde clichépraat tussen de nummers door.
Dat veel livevertolkingen niet al te veel van de studioversies afweken (wat overigens vooral voor recent werk gold)... tja, je kunt wel overal een jazzversie van afleveren, maar daar komt het publiek ook niet voor.
Dat veel livevertolkingen niet al te veel van de studioversies afweken (wat overigens vooral voor recent werk gold)... tja, je kunt wel overal een jazzversie van afleveren, maar daar komt het publiek ook niet voor.
0
geplaatst: 5 juli 2008, 08:39 uur
Nou een beetje muziek maken kan geen kwaad. Ze hadden net zo goed kunnen play backen... Ik had een 10 minuten versie van Losing my religion of een ander nummer echt niet erg gevonden
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 juli 2008, 15:09 uur
Nogal introvert publiek

Trouwens... Walk Unafraid week ook nogal af, in de zin dat het drie versnellingen hoger gespeeld werd, wat ik geen aanwinst vond: het is juist die lome zwaarte die van Up zo'n ongrijpbaar prachtige plaat maakt. Materiaal daarvan paste eigenlijk in het geheel niet in de set (en ontbrak verder dan ook)
0
geplaatst: 3 april 2010, 03:30 uur
dit was de setlist dat ik REM voor het eerst zag , na een paar afgelaste pogingen.
set: Finest Worksong / These Days / Animal / What's The Frequency, Kenneth? / Fall On Me / Bad Day / Daysleeper / Imitation Of Life / I've Been High / The Great Beyond / Exhuming McCarthy / So. Central Rain / Country Feedback / So Fast So Numb / Losing My Religion / She Just Wants To Be / I Believe / Walk Unafraid / Man On The Moon
encore: Everybody Hurts / Favourite Writer (w/ Linda Hopper) / Cuyahoga / People Have The Power-It's The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
het leek op mn lijf geschreven met fall on me , cuyahoga , country feedback en exhuming mccarthy als favorieten.
zo ongeloofelijk genoten die dag
set: Finest Worksong / These Days / Animal / What's The Frequency, Kenneth? / Fall On Me / Bad Day / Daysleeper / Imitation Of Life / I've Been High / The Great Beyond / Exhuming McCarthy / So. Central Rain / Country Feedback / So Fast So Numb / Losing My Religion / She Just Wants To Be / I Believe / Walk Unafraid / Man On The Moon
encore: Everybody Hurts / Favourite Writer (w/ Linda Hopper) / Cuyahoga / People Have The Power-It's The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
het leek op mn lijf geschreven met fall on me , cuyahoga , country feedback en exhuming mccarthy als favorieten.
zo ongeloofelijk genoten die dag
0
geplaatst: 3 april 2010, 03:31 uur
oh een I've been high wat een prachtig nummer, ook het enige nummer van reveal dat ze moeten spelen ooit.....
* denotes required fields.