MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / LOU brengt "BERLIN" in de Bozar (16.07.08)

zoeken in:
Vanavond bracht LOU REED zijn album "BERLIN" ten gehore in de BOZAR in Brussel. Uw dienaar was erbij...

Verslag volgt later op "The Markec Files" (http://www.markec.be)

Voor het optreden de hele tijd in replay: "Like a Possom"

Aanvang optreden: 20.35
Einde Berlin-setlist: 22.05

Bis 1 -- 22.15 -22.40
Bis 2 -- 22.45-22.53

SETLIST:

1. SAD SONG OVERTURE
2. BERLIN
3. LADY DAY
4. MEN OF GOOD FORTUNE
5. CAROLINE SAYS
6. HOW DO YOU THINK IT FEELS
7. OH JIM
8. CAROLINE SAYS II
9. THE KIDS
10. THE BED
11. SAD SONG

TOEGIFT 1:

12. SATELLITE OF LOVE
13. WALK ON THE WILDSIDE
14. ROCK 'N ROLL / YOU KEEP ME HANGIN' ON

TOEGIFT 2:

15. THE POWER OF THE HEART

Het was best de moeite hoor... vele getalenteerde muzikanten, het meisjeskoor dat wondermooi paste in het "Berlin" verhaal en nooit melig werd gelukkig, strijkers, blazers...
En Lou Reed zelf kan nog steeds een aardig stukje gitaar en basgitaar spelen...

Zijn vocalen waren niet altijd super, al viel het bij de meeste "Berlin-songs" nog mee en zeker ook tijdens Rock & Roll .
Maar dat hij "SATELLITE OF LOVE" niet zelf zingt, zal zo wel zijn reden hebben... Wel jammer dat de bassist er een soort overdreven gospel van maakte...

Persoonlijke hoogtepunten waren zeker "ROCK "N" ROLL" (wel grappig hoe ie er Kim Wilde's "You Keep me Hangin' on" in verwerkte!!!) "THE POWER OF THE HEART" (waar Lou enorm goed bij stem was) - Kippenvel!, en van "Berlin" onthou ik vooral ijzingwekkende versies van "BERLIN", "THE BED" en "HOW DO YOU THINK IT'S FEELS" (met het meisjeskoor dat hier echt een toevoeging was)
Toch ook heel goed: "SAD SONG".

Bij "CAROLINE SAYS I & II" zong hij wel heel erg slecht.. "WALK ON THE WILDSIDE" was leuk maar zeker geen hoogtepunt...

Zowat alle Berlin-nummers en zeker ook Rock 'n Roll kregen extra lange versies aangemeten, en het waren - meestal - erg goede versies !

c-moon schreef:
Persoonlijke hoogtepunten waren zeker "ROCK "N" ROLL" (wel grappig hoe ie er Kim Wilde's "You Keep me Hangin' on" in verwerkte!!!)

Laat Diana Ross het maar niet horen

OOOPS.....

Mijn verslagje lees je nu op mijn blog "The Markec Flies"

Zo begint het:

"New York City man verhaalt Berlijn in Brussel

Woensdagavond (16/07) bracht LOU REED zijn album "BERLIN" (1973) ten gehore in de BOZAR in Brussel. Uw dienaar was erbij...

Het meesterwerk dat "Berlin" toch echt wel is, integraal live mee te maken, met toevoeging van strijkers, blazers en een heus kinderkoor. Ja, dàt wou ik toch wel eens meemaken. Al hàd ik vooraf bedenkingen bij het aspect "kinderkoor". Maar toch, zulke uitvoering... Dàt zou toch speciaal zijn. En dan in een zaal zoals de BOZAR. Dus, toch maar dat dure ticket gekocht. Ik zat dan ook op de zesde rij, beneden, wat vrij dichtbij is... En was het dan zo speciaal? Was het de moeite? Jazeker, dames en heren!

Was het perfect? Nee, dat niet. Maar bijna...

De Bozar binnenkomen had haast iets heiligs. De grote meneer uit New York zou hier zijn Berlijnverhaal komen brengen. Wow! De spanning was te snijden en je zag overal gezichten vol verwachting. Vijftigers, Zestigers zelfs, maar evengoed veertigers en hier en daar een verdwaalde dertiger zoals ondergetekende... door de zaal weerklonk een in ad infinitum herhalend "Like a Possom" (van Reed's album "Ecstasy", 2000)

>> Lees meer op THE MARKEC FILES ! => ook eventuele reacties zijn dààr meer dan welkom )"

http://markec.blogspot.com/2008/07/new-york-city-man-verhaalt-berlijn-in.html

Rock & Roll Groeten... ;-D

mml
c-moon schreef:
De spanning was te snijden en je zag overal gezichten vol verwachting. Vijftigers, Zestigers zelfs, maar evengoed veertigers en hier en daar een verdwaalde dertiger zoals ondergetekende...

En er waren er ook onder de 30 jaar

Maar wat ik me afvroeg is of Lou Reed niet meer zo goed bij stem is. Dat hij sommige dingen liet zingen door het koor of Satelite Of Love zelfs door de bassist. En Caroline Says I & II dat hij niet zo goed zong?

Versta me niet verkeerd, ik vond het een heel goed optreden. Het hoogtepunt van de avond vond ik Lady Day. Prachtig gezongen door het koor.

Lou Reed moet iedereen toch eens gezien hebben. Mooie solocarriere en het (of één van de) brein(en) achter de Velvet Underground.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.