Muziek / MusicMeter Live! / DEEP PURPLE @ Suikerrock - fantastisch!
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2008, 01:44 uur
Het....
Was...
geweldig..
met een Ian Gillan die super bij stem was (behalve misschien bij Black Night)....
Zalige gitaarpartijen van Steve Morse...
mooie keys van Airey...
Sttrakke Bas & Drum van Glover & Paice....
en een veel te korte maar sublieme set !
FIEREBALL
INTO THE FIRE
STRANGE KIND OF WOMAN
RAPTURE OF THE DEEP
*Morse Solo
SOMETIMES I FEEL LIKE SCREAMING
WRING THAT NECK
THE BATTLE RAGES ON
PERFECT STRANGERS
SPACE TRUCKIN'
HIGHWAY STAR
SMOKE ON THE WATER
# encore
HUSH
BLACK NIGHT
Persoonlijke hoogtepunten: gitaargod Steve Morse.... de goede stemvastheid van Ian Gillan.. een revelatie na de optredens van voorbije weken die ik zag van generatiegenoten of zelfs JONGER....
En kwa nummers:
PERFECT STRANGERS !!!
SPACE TRUCKIN !!!!
HIGHWAY STAR !!!!
SOMETIMES I FEEL LIKE SCREAMING !!!!!
Maar eigenlijk vond ik het allemaal goed
EDDY GRANT was zeker ook niet slecht....
En GORKI: na twee nummers ben ik gaan lopen richting terras en heb de eerste (voor mij) Mosselen van het jaar gegeten
Ik slaag er nooit in een Gorki-concert uit te zitten... Tussen mij en Luc De Vos komt het wellicht nooit goed
))
MILOW vond ik nogal slaapverwekkend... Bart Peeters deed hard zijn best maar kon mij niet beroeren.. en zijn flauwe poging tot "Smoke On The Water" ... Tja..
Maar ik wel kwijt dat Suikerrock een heel gezellig festival is
Een verslagje volgt wellicht nogwel, maar nu hoor ik mijn bedje roepen
))
Was...
geweldig..
met een Ian Gillan die super bij stem was (behalve misschien bij Black Night)....
Zalige gitaarpartijen van Steve Morse...
mooie keys van Airey...
Sttrakke Bas & Drum van Glover & Paice....
en een veel te korte maar sublieme set !
FIEREBALL
INTO THE FIRE
STRANGE KIND OF WOMAN
RAPTURE OF THE DEEP
*Morse Solo
SOMETIMES I FEEL LIKE SCREAMING
WRING THAT NECK
THE BATTLE RAGES ON
PERFECT STRANGERS
SPACE TRUCKIN'
HIGHWAY STAR
SMOKE ON THE WATER
# encore
HUSH
BLACK NIGHT
Persoonlijke hoogtepunten: gitaargod Steve Morse.... de goede stemvastheid van Ian Gillan.. een revelatie na de optredens van voorbije weken die ik zag van generatiegenoten of zelfs JONGER....
En kwa nummers:
PERFECT STRANGERS !!!
SPACE TRUCKIN !!!!
HIGHWAY STAR !!!!
SOMETIMES I FEEL LIKE SCREAMING !!!!!
Maar eigenlijk vond ik het allemaal goed

EDDY GRANT was zeker ook niet slecht....
En GORKI: na twee nummers ben ik gaan lopen richting terras en heb de eerste (voor mij) Mosselen van het jaar gegeten

Ik slaag er nooit in een Gorki-concert uit te zitten... Tussen mij en Luc De Vos komt het wellicht nooit goed
))MILOW vond ik nogal slaapverwekkend... Bart Peeters deed hard zijn best maar kon mij niet beroeren.. en zijn flauwe poging tot "Smoke On The Water" ... Tja..
Maar ik wel kwijt dat Suikerrock een heel gezellig festival is

Een verslagje volgt wellicht nogwel, maar nu hoor ik mijn bedje roepen
))
0
Father McKenzie
geplaatst: 28 juli 2008, 09:14 uur
Ik heb blijkbaar wat gemist, euh Suikerrock, ik vermoed in TIENEN of zo... Tja, teveel met de Tour de France in de weer geweest denk ik...
0
geplaatst: 28 juli 2008, 16:44 uur
Volgens de krant was het tegen de avond tijd voor Smoke on The Water en Child in Time
.
Als je een review schrijft ga dan tenminste kijken
.Als je een review schrijft ga dan tenminste kijken
0
geplaatst: 28 juli 2008, 17:38 uur
Tja, Jupilerman.. Dat is de pers he...
Ondertussen staat mijn verslagje online op mijn blog... en...
Wat hebben Mosselen met Deep Purple of Suikerrock te maken?
Niets eigenlijk... en toch is er een link in het verslagje...
Dieppaarse Pracht op Suikerrock: Deep Purple!

Gisteren mocht Deep Purple het Tiense stadsfestival Suikerrock afsluiten. Tienen davert wellicht nog steeds na.
Want, laten we meteen duidelijk zijn; de diep purperen heren waren gewoon.... geweldig!
Met een Ian Gillan in bloedvorm en enorm goed bij stem die beter leek te zingen dan ooit ...
Zalige gitaarpartijen van Steve Morse... Mooie korg keys en organs van Don Airey...... Strakke ritmesectie van Roger Glover & Ian Paice...
eep Purple, established 1968, maar anno 2008 nog lang niet versleten, bracht een sublieme maar veel te korte setlist. Eentje om duimen en vingers bij af te likken, met aandacht voor recent werk, wat minder recent materiaal alsook rasoude krakers van formaat! Wat dacht u van:
LEES VERDER OP "The Markec FIles":
http://markec.blogspot.com/2008/07/dieppaarse-pracht-op-suikerrock-deep.html
Ondertussen staat mijn verslagje online op mijn blog... en...
Wat hebben Mosselen met Deep Purple of Suikerrock te maken?
Niets eigenlijk... en toch is er een link in het verslagje...
Dieppaarse Pracht op Suikerrock: Deep Purple!

Gisteren mocht Deep Purple het Tiense stadsfestival Suikerrock afsluiten. Tienen davert wellicht nog steeds na.
Want, laten we meteen duidelijk zijn; de diep purperen heren waren gewoon.... geweldig!
Met een Ian Gillan in bloedvorm en enorm goed bij stem die beter leek te zingen dan ooit ...
Zalige gitaarpartijen van Steve Morse... Mooie korg keys en organs van Don Airey...... Strakke ritmesectie van Roger Glover & Ian Paice...
eep Purple, established 1968, maar anno 2008 nog lang niet versleten, bracht een sublieme maar veel te korte setlist. Eentje om duimen en vingers bij af te likken, met aandacht voor recent werk, wat minder recent materiaal alsook rasoude krakers van formaat! Wat dacht u van:
LEES VERDER OP "The Markec FIles":
http://markec.blogspot.com/2008/07/dieppaarse-pracht-op-suikerrock-deep.html
0
geplaatst: 28 juli 2008, 20:27 uur
Het was idd fantastisch, alweer........ Iedere keer sta ik weer versteld, hoe goed deze band live is. Hoewel voor velen Smoke on the Water of Black Night het hoogte punt van de avond was, was dat voor mij The Batlle Rages On wat werd dit ongelooflijk lekker gespeeld.
Opvallend is dat steeds meer jongeren op Deep Purple shows afkomen, ook in Tienen heel veel jongeren die de teksten mee stonden te "zingen". Deep Purple herontdekt.................
De mannen kunnen nog wel even mee en ons nog een paar keer verbazen met hun shows in de toekomst.
De Steve Morse solo gaat overigens door het leven als de Well Dressed Guitar en was ook van bijzondere schoonheid.
Naast Purple heb ik ook genoten van de Belgische enthourage, zo gemoedelijk zullen we het in Holland niet gauw vinden.
Opvallend is dat steeds meer jongeren op Deep Purple shows afkomen, ook in Tienen heel veel jongeren die de teksten mee stonden te "zingen". Deep Purple herontdekt.................
De mannen kunnen nog wel even mee en ons nog een paar keer verbazen met hun shows in de toekomst.
De Steve Morse solo gaat overigens door het leven als de Well Dressed Guitar en was ook van bijzondere schoonheid.
Naast Purple heb ik ook genoten van de Belgische enthourage, zo gemoedelijk zullen we het in Holland niet gauw vinden.
0
geplaatst: 29 juli 2008, 11:55 uur
Deep Purple heeft Child in Time niet nodig, ze hebben zoveel meer te bieden.
Denk overigens dat Gillan het nog wel aan kan hoor, maar dat is een oeverloze discussie die al te vaak gevoerd is.
Denk overigens dat Gillan het nog wel aan kan hoor, maar dat is een oeverloze discussie die al te vaak gevoerd is.
0
geplaatst: 30 juli 2008, 18:03 uur
Arno schreef:
Dat kan 's mans stem niet meer aan denk ik.
(quote)
Dat kan 's mans stem niet meer aan denk ik.
Gillan heeft in elk geval recent nog n interview zelf gezegd dat hij dat niet meer denkt aan te kunnen.. maar ook ik heb mijn twijfels, want tenzij er van die Bart "De Morgen wij zeggen wat u moet denken" De Morgen Steenhout-stront in mijn oren zit, op Suikerrock, kon hij duidelijk opperbest de hoogste regionen halen!
Gillan is anno 2008 veel beter bij stem dan die andere bekende (ex-Deep Purple en nu Whitesnake-zanger: David Coverdale.. Die zie ik zeker niet al te gauw nog MISTREATED brengen...
Misschien, is Deep Purple het gewoon BEU om "Child In Time" te spelen he
))
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 juni 2014, 19:04 uur
Sweet Lucy schreef:
Voor het laatst in 2001 of 2002 gespeeld, dacht ik. Ging toen al niet meer. Die hoge noten in bijv. 'Highway Star' klinken ook als een piepende hamster. Nee, de tijd van DP is wat mij betreft allang geweest.
* denotes required fields.