MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Degelijk Buffalo Tom, IJzersterke Scabs, en Fantastische Alanais Morrisette ! (Lokerse Feesten 10.08.08)

zoeken in:
De enige avond van de Lokerse Feesten die ik dit jaar kon meepikken was de laatste....

Met het (zogezegd - we zullen wel zien!) "allerlaatste optreden" van THE SCABS, de herenigde BUFFALO TOM en ALANAIS MORRISETTE...

Dat de Lokerse Feesten misschien wel het sympathiekste en wellicht het best georganiseerde festival is, mag toch wel eens gezegd worden. Over de programmering met om 0.00 nog een band op een zondagavond ben ik minder gelukkig. Want omdat sommigen onder ons moesten werken, zagen we ons genoodzaakt halverwege de set van THE SCABS te vertrekken, en zeggen dat de meesten onder ons voornamelijk kwamen voor THE SCABS...

Troost voor mij: ik zag ze al héél vaak in hun "hey days", er was het puike optreden op TW CLASSIC én het sublieme concert in de AB ....

De set van BUFFALO TOM was eigenlijk precies zoals ik het verwacht had. Goede mix van oud, ouder en wat recenter werk, met uiteraard publieksfavorieten zoals "I'M ALLOWED" en "TREE HOUSE". Maar we kregen ook songs zoals "KITCHEN DOOR" en "RACHAEL". En naar het einde van de set toe een zeer knap "CC AND CALLAS". De sound, maar dat gold voor de hele avond, was heel erg zuiver en ok. En ook al waren ze dan maar met drie, de BT-sound klonk erg "vol". Al geldt bij Buffalo Tom nog steeds: vele nummers lijken o zo veel op elkaar, en na een nummer of zes, zeven... ken je het truukje zo onderhand wel... maar de heren speelden een ei zo na feilloze set en ze bleken zelfs een woordje Nederlands geleerd te hebben: "Dankjoewel"

Het optreden van BT was gewoon goed, niet bijzonder. Maar toch blij dit trio nog eens aan het werk gezien te hebben....

Eigenlijk ging ik vooral voor BUFFALO TOM en THE SCABS. La Morrisette waar ik vroeger eigenlijk nooit veel mee had, nam ik er dan wel bij.....
Maar, wat zou dit mij goed bevallen !!! Wat een stem!!! Wat een show !!
Ik had dan ook niet kunnen vermoeden dat dit DE revelatie van de avond zou worden.... Ik weet het niet, maar om de een of andere reden, misschien omdat het toen onder mijn vriendekring NOT DONE was, misschien omdat het toen té veel geplugd werd ten tijde van Little Jagged Pill, whatever.... om de een of andere reden dus vond ik destijds La Morrisette absoluut niet goed...
Hoe fout kan een mens zijn ;...

La Morrisette blies Lokeren van zijn sokken !
Wat een performance !!!! Wat een stem....
Ze startte met een bloedstollende kippenvelversie van "UNINVITED".... en vanaf dan kon ze voor mij - bij wijze van spreken - eigenlijk al niets meer verkeerd doen !
Hoe knap was dit niet zeg...

Deze dame kan duidelijk goed haar vrouwtje staan live, en, nog eens: wat een stem ! RESPECT!
We kregen ook nog puike versies van songs zoals "HEAD OVER FEET", "YOU LEARN", "HAND IN MY POCKET" en de onvermijdelijke hits (die ik toen dus niet kon horen, haha) in knappe versies, "YOU OUGHTTA KNOW", "IRONIC" en (als afsluiter) "THANK YOU"....

Gisterenavond besliste ik me wat meer in het repertoire van deze dame te gaan verdiepen, ze heeft er een "fan" bij )

Om middernacht zouden THE SCABS dus aantreden. Maar het werd ruim een kwartier later. Zodra de heren er stonden, belsoten ze gelukkig om géén tijd te verliezen en knalden meteen een stevig "COME ON" er tegenaan, gevolgd door een "helloooooo..." LONESOME ! (HELLO LONESOME).... en in snel tempo volgenden "YOU DON'T NEED A WOMAN" en het ultra poppy "DON'T YOU KNOW"....

Swinnen vraagt het publiek of het zin heeft in een feestje? Jazeker. En we krijgen "LET'S HAVE A PARTY", gevolgd door een potig - "this song is about drugs" - "MEDICINE MAN".... "LITTLE LADY" is next, om dan een eerste rustpauze in te bouwen met een subliem "CRYSTAL EYES"...

Terwijl Swinnen en co "CAN"T CALL ME YOURS" inzetten moesten we ons helaas al naar de uitgang begeven, om onderweg nog de country-pastiche "FOUR ACES" en eens buiten het stevige "CRIME WAVE" te horen...

Maar hoe het verderging kan ik jullie helaas niet vertellen: maar ongetwijfeld bouwden Swinnen, Saenen, Lambrecht en Sijmons nog een stevig feestje, daar in Lokeren !
THE SCABS, anno 2008, staan er meer dan ooit, zéker en vooral als LIVE BAND, en het zou me dan ook niet verwonderen als dit "eenmalige" reunie-avontuur alsnog een staartje zou krijgen.... van mij màg het

Een fijne Lokerse Feesten-dag dus, met een degelijk Buffalo Tom, weerom Ijzersterke Scabs en revelatie ALANAIS MORRISETTE !!!!!

Alanis* Leuk verslag. Lokerse feesten hadden dingen die ik graag had willen zien, maar ik was helaas op vakantie

Paap_Floyd schreef:
Alanis* Leuk verslag. Lokerse feesten hadden dingen die ik graag had willen zien, maar ik was helaas op vakantie

Heb ondertussen ook al door dat ik er cum laude in geslaagd ben de gevierde zangeres haar naam compleet foutief te spellen )

Ja, Paap... de Lokerse hadden een heel sterke affiche... helaas kon ik ook slechts één van de vele avonden..

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.