Gegroet,
De Maanrock 08 affiche vind ik niet bepaald geweldig, maar toch valt er hier en daar wel wat interessants te beleven op de diverse podia, zowel op zaterdag als zondag...
Gisteren, zaterdag, bevond ik me eventjes op de Grote Markt, en verder vond ik mijn gading op de IJzerenleen en Botermarkt.
Genoten van de geweldige TRIGGERFINGER, smerige in-your-face rock 'n roll met flinke blues-injecties. Dirty Ass Rock 'n roll. Great hooks. Heavy Blues... Whatever: pure power. Een geweldig trio! Met als hoogtepunten zeer zeker hun CCR-cover, maar ook "Billy The Kid". Maar eigenlijk was de héle set geweldig goed. De heren werden ter elfder ure toegevoegd en zullen misschien wel één der hoogtepunten betekennen van 'mijn' Maanrockweekend!
Kippenvel bij het prachtige stemgeluid en de dito performance van TRIXIE WHITLEY, die al even getalenteerd als haar betreurde vader (Chris Whitley, RIP - (1960-2005) ) blijkt te zijn!!!! Fantastisch goed... Trixie begeleide zichzelf op gitaar, piano en heeft een echt goede stem. De muziekmicrobe heeft ze wellicht van haar vader meegekregen. Hopelijk mag zij méér erkenning krijgen dan haar vader, totaal ten onrechte, kreeg... Papa Chris Whitley wordt wel heel mooi eer betuigd met zijn getalenteerde dochter!
En zij was zeker, wat mij betreft de revelatie van Maanrock, dag 1, en zo blijkt misschien, van Maanrock '08, tout court..
Na het optreden een CD-singletje gekocht, zo kan ik thuis nog nagenieten. Dit meiske ga ik vanaf nu goed volgen, vanhaar wil ik zeker nog méér horen !!!
Eens goed ons laten gaan, en de jaren '80 opnieuw herbeleefd met LUNA TWIST. Met als énige kanttekening dat, ook al is Dirk Blanchart de Vlaamse Bowie, hun cover van Bowie's HEROES pijnlijk slecht was volgens deze Bowiefan!
En het was een leuk optreden, maar de '80s sound en goedkope synthesizer deuntjes klonken toch een weinig gedateerd....
Zeer hard de set van RAYMOND VAN HET GROENEWOUD geapprecieerd en gesmaakt... Toen ik hem laatst zag, had ie duidelijk een "off day", want met dezelfde setlist, nu ja, met hier en daar wat wijzigingen, maakte ie dit keer er wel een geweldige show van

)
Setlist van Raymond:
Hoe Zie Ik Eruit / Maria, Maria Ik Hou Van Jou/ Tegenwoordig/ De Helleveeg/ Warme Dagen/ Razernij/ Geweldig (Allumeuse)/ Twee Meisjes/ L'Etranger C'est Mon Ami/ Meisjes/ Gelukkig Zijn/ Jezus Was Sexy/ Cha Cha Cha/ Intimiteit/ Je Veux L'Amour/ Komaan Met Dat Lijf/// Liefde Voor Muziek/// Zij Houdt Van Vrijen.
Helaas ROLAND gemist. Die viel samen met Raymond...
LES TRUTTES hun trukje begint stilletjesaan wat te vervelen, maar als je het voor de eerste keer ziet, zal je het wellicht geweldig goed vinden
De afsluitende beats van GLIMMERS (wat heeft dat nog met "Rock" te maken.. ga dan naar een discotheek, denk ik dan) was duidelijk not my cup of tea, dus naar huis gefietst..;
*
Straks zak ik opnieuw af naar de binnenstad: op mijn programma dan:
THE SUBLIMO'S (Grote Markt)
THOU (Botermarkt)
PARANOIACS (IJzerenleen)
LADY LINN & HER MAGNIFICENT SEVEN (Vismarkt)
Géén Heideroosjes voor mij, dat vind ik een van de meest overschatte bands in hun genre.... KREUNERS komen ook WEER EENS dit jaar, en afsluiter wordt ROB DE NIJS... Kelken die ik aan mij laat voorbijgaan
Morgen of vannacht, wellicht een impressietje van "dag 2"