MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Maanrock, dag 2: Sublimo's, De Kreuners, PARANOIACS en Lady Linn !

zoeken in:
Zondagavond tegen 18.00 fietste ik opnieuw naar Maanrock.

De SUBLIMO'S meegepikt, de setlist was niet volledig mijn ding, al waren de vele linken naar jaren '80 hits wel leuk en de Sjarel en Rafke Van Brussel deden dat toch wel bijzonder goed... Pure ambiance dus, en goed gedaan, al zou ik er géén geld voor geven!. Van Bryan Adams "Run To You" tot en met Mika's "Relax" en Sylvester's "Do You Wanna Funk". Maar even goed Police, Tears for Fears als Technotronic waren aan de orde.. Moet kunnen

Tegen de planning en goede voornemens in toch DE KREUNERS meegepikt. En dat was niet bepaald geweldig. Walter kan blijkbaar nu hélémaal niet meer "zingen"..... en muzikaal klonk het vooral "braaf" en zeker niet rock "n" roll...
Toch wel lekker (stiekem) meegezongen met "Verliefd op Chris Lomme" en "Nu Of Nooit" ...
Verder op in de set ondermeer '"Cous Cous Kreten", "Layla", "Ja", "Nee Oh Nee", "Maak me Wakker Voor je Gaat" en "Ik Dans Wel Met Mezelf (org. Dancin' with Myself van Generation X). O ja, en ook:....

Nee, dan liever THE PARANOIACS die wel weten hoe ze moeten rocken !!! (al zal niet elkeen het met me eens zijn).
Hans, Rafke & Co waren weerom in form en gaven fameus van jetje, met gems zoals "Song for Debbie H", "I've been Waiting", "Back From Nowhere", "I Gotta Go", "Born A Sinner", "In The Eye", "Be With You Again" en natuurlijk ook het van EuroSong bekende "Shout It Out".....
En Rafke die nog even zijn tanden mocht zetten in "SONIC REDUCER"...
Het was dik in orde met de Paranoiacs!

Naar de Paranoiacs gaan was een keuze. Een moelijke, want hoezeer ik graag wil rocken, chanson smaak ik ook. En had dus héél graag ook EVA DE ROOVERE gezien. Maar tja. Sommige van de weinige goede acts op Maanrock waren dus tegelijkertijd geprogammeerd (zoals zaterdag ook Raymond en Roland!). Jammer!!!!
Maar ik ben er van overtuigd dat ook EVA DE ROOVERE heel goed geweest zal zijn!!!!

Maar hét hoogtepunt van de avond was toch wel LADY LINN AND HER MAGNIFICENT SEVEN. Waauw.. Een schoon meiske met een nog veel schonere stem die met een big band (allez, the Magnificent Sevent dan) een zeer knappe prestatie neerzette vol Jazz en doordrenkt met blues..... een zeer stijlvolle en sfeervolle wijze om Maanrock af te sluiten....

Een aantal verwachtte bekenden helaas niet gezien. Andere verwachtte (nog niet zo) bekenden gelukkig wel gezien! Plus: een aantal bekenden onverwachts wél gezien: Leuk

En zo zit Maanrock '08 er op. Een vreemde programmatie met momenten, maar toch hier en daar wat moois te rapen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.