MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands vs. Pukkelpop

zoeken in:
Hey ya,

Ik ben wel op lowlands geweest maar nog nooit op Pukkelpop.
Wat is het verschil tussen beide festivals? Is pukkelpop ook aan te raden? Hoe is de programmering?

gr Turbo-Frans

Pukkelpop heeft doorgaans een iets betere programmering (al overlapt het programma voor een groot deel) en Lowlands is leuker qua sfeer.
Tenminste, dat is mijn mening.

Zo heb ik het ook ervaren. Al was er op de Lowlands-editie waar ik bij was een hittegolf en op de Pukkelpop-editie juist dermate ernstig noodweer dat de camping ontruimd werd en veel mensen na een dag alweer naar huis gingen. Dus dat van die sfeer op Pukkelpop kan ook eenmalig zijn geweest.

Volgens mij zijn we op dezelfde Pukkelpop geweest... was dat het jaar met Guns 'n Roses?

Die kan ik me niet herinneren... Ik was er in 2003 met o.a. The Mars Volta, PJ Harvey, Fischerspooner, Mogwai, Donna Summer, etc.

Pukkelpop is gewoon dichterbij

herman schreef:
Die kan ik me niet herinneren... Ik was er in 2003 met o.a. The Mars Volta, PJ Harvey, Fischerspooner, Mogwai, Donna Summer, etc.

Dan is de camping vaker ontruimd, dus...

Op Pukkelpop wordt de camping wel eens ontruimd

Vlakbij het Pukkelpop-terrein is een sporthal waar je wel 's komt te slapen.

Ben nu op beide festivals geweest, en kan me vinden in het bovenstaande. Wil niet zeggen dat er op pukkelpop totaal geen sfeer is, maar het gaat meer om de bandjes.

Nadeel van pukkelpop is dat er geen nachtprogrammering is, en je in feite je tent al om 2.00 uur kan opzoeken (of 4.00 uur als je nog twee uur boilerroom doet). Ook zijn er geen feestjes als balkanbeats en dergelijke.

Grote voordeel van pukkelpop is dat in de straat het eten relatief goedkoop is en een supermarkt (Spar) dichtbij is.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.