MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Hoe laat begint een concert in de AB?

zoeken in:
Ik ben benieuwd of andere MuMe-vrienden eenzelfde ervaring hebben als ik.

Vanavond trad Calexico op in de AB te Brussel. Ik had een kaartje gekocht vanwege het voorprogramma Get Well Soon. En ach, dan zou ik Calexico er ook wel bij pakken.

De deuren zouden om 19.00 uur open gaan en het concert zou om 20.00 uur beginnen. Vanwege werk lukte het me om met mijn tong op mijn schoenen om 20.05 uur binnen te zijn. Ik dacht de eerste minuten van Get Well Soon te hebben gemist, maar na tien minuten was het afgelopen en bleek ik niet bij het begin binnen te zijn gekomen maar bij het einde.

Ik had er zo zwaar de pest in dat ik meteen naar huis ben gegaan. Die Calexico kon mijn rug op.

Heeft iemand ervaring met onduidelijke begintijden bij de AB? Want ik ging er vanuit dat het voorprogramma toch echt op tijd zou beginnen en niet stiekem een tijdje eerder. Sterker nog, meestal begint een concert veel later.

(Hopelijk werkt het ook enigszins therapeutisch om deze ellende te delen. Ik was vandaag op en neer naar Luxemburg voor werk en heb zitten pezen om Get Well Soon te zien. Je begrijpt hoe groot de frustratie nu is.)

Ik zal er dan even therapeutisch op reageren want ik heb er verder geen ervaring mee: dat hebben ze niet goed geregeld, shit voor je.

Meestal houden ze zich wel aan de timing. Maar veilig is om de dag zélf nà 12 uur de site www.abconcerts.be te checken, daar wordt vaak nog gedtaileerde info zoals: timing van die avond, op gecommuniceerd...

Wel jammer voor je dat je speciaal voor die support kwam en hem volledig moest missen...

De weinige keren dat ik voor het VOORPROGRAMMA ging (of was het de enige: Annihilator) bleek de timing wel te kloppen...

Meestal hoop ik dat er geen voorprogramma is
Ideaal was zoals zaterdag 4 oktober: Elliott Murphy die er om 20.05 aan begint om pas om 23.05 te stoppen )

het viel me inderdaad al op dat AB op hun site meldt dat de definitieve tijden om 12 uur bekend zijn. maar ja, calexico zou om 21.00 uur beginnen, ook te volgen via AB Video, dus dat leek te kloppen met de begintijd van 20.00 uur voor Get Well Soon.

En inderdaad, liever geen voorprogramma. Ik heb ook niet eerder een concert bezocht vanwege het voorprogramma. Denk ook niet dat ik dat snel nog eens doe

Troost je dan maar met de gedachte dat Get Well Soon als hoofdact anderhalf uur op het podium staat (en dat met 1 volwaardige cd op naam). Dat had je sowieso niet gekregen als voorprogramma

Ik heb het ook wel 's gehad in Ro-town (band begon een half uur voor de aanvangstijd en juist die keer was ik er niet al eerder) en 013 (anderhalf uur vertraging door storingen en daardoor support + helft hoofdact gemist). Zéér frustrerend, en al helemaal als je alleen voor de support komt!!

In 013 heb ik ook wel eens een band vrijwel helemaal gemist omdat ze te vroeg begonnen.

Sheplays
Geen idee hoe laat de concerten daar beginnen maar ik zoek een plekje om dit even kwijt te raken:

Op vrijdag 20 maart a.s zendt Radio 2 (Nederland) om 23.05 uur in het kader van "legendarisch live" een registratie uit van het concert in AB van 7 maart 1982 van XTC!

Helaas zenden ze niet het concert in Paradiso uit hetzelfde jaar uit maar in AB was het vast net zo goed!

Sheplays

Sheplays
Sheplays schreef:
Helaas zenden ze niet het concert in Paradiso uit hetzelfde jaar uit maar in AB was het vast net zo goed!

En dat was 't!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:21 uur

geplaatst: vandaag om 19:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.