MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Kaartverkoop enkel online

zoeken in:
haveman
Beste muziekliefhebbers,

Er is mij heel slecht nieuws ten ore gekomen vandaag. Net na de dramatisch verlopen kaartverkoop van ACDC afgelopen weekend lees ik nu dat Mojo vanaf 1 januari alleen nog maar kaarten via internet gaat verkopen.

De echte liefhebber komt als eerste naar het postkantoor lijkt mij toch veel beter en bovendien kan dit erg gezellig zijn.

Laat hier weten wat je ervan vindt. Ik zit erover na te denken een handtekeningenactie te beginnen, maar moet wel weten of mensen het met mij eens zijn.

Ik las het. Nu zal Mojo vast die 'servicekosten' niet meer berekenen

Ik vind overigens ook wel dat die mogelijkheid om ze in het postkantoor te kunnen halen moet blijven bestaan.

Probleem is echter dat postkantoren gaan sluiten...

Maar ik ben er ook niet blij mee! Ik heb nog te weinig vertrouwen in online kaartverkoop.

In Muziek > Nieuws > Concertkaarten ALLEEN nog on-line in de verkoop:

Ik heb in het journaal een item gezien dat de kaartverkoop op het postkantoor, gwk e.d. vanaf 1 Januari 2009 wordt beëindigd en dat het vanaf dat moment alleen nog maar mogelijk zal zijn om on-line kaartjes voor concerten te kopen.

Topics samengevoegd en topictitel aangepast.

haveman schreef:

De echte liefhebber komt als eerste naar het postkantoor lijkt mij toch veel beter en bovendien kan dit erg gezellig zijn.

Laat hier weten wat je ervan vindt. Ik zit erover na te denken een handtekeningenactie te beginnen, maar moet wel weten of mensen het met mij eens zijn.

Dat het erg gezellig kan zijn is zeker. Ik ga sinds 1980 naar concerten en heb bij voorverkopen (met name destijds bij NOZ in Utrecht) erg veel leuke mensen ontmoet en er enkele vrienden aan over gehouden. Mojo wil hiermee met name de zwarte handel in kaarten een halt toeroepen en daar zit wat in omdat zwarthandel dan veel moeilijker te organiseren is lijkt me.

Zelf ben ik er blij mee maar dan vooral omdat ik tegenwoordig geen zin meer heb om in ellenlange rijen te gaan liggen. Je bent bovendien vaak ook afhankelijk van de service van een postkantoor. Er zijn postkantoren die het echt perfect organiseren maar er zijn er ook die er een puinhoop van maken en schijt hebben aan mensen die lang in de rij liggen (door te laat in te loggen, eerst de koffie op te drinken etc. etc.). Feit is wel dat Mojo iets zal moeten doen aan een goede bereikbaarheid van de websites waar je de kaarten boekt (AC/DC was een puinhoop afgelopen zaterdag) en dat men bovendien bij zitplaatsen exact kan zien waar men komt te zitten op een duidelijke plattegrond (in Duitsland doen ze dit op het moment erg knap bij diverse zalen, zie www.eventim.de).

Er is dus nog een hoop werk te doen voor Mojo.

Dat laatste is inderdaad erg belangrijk. Als ik een theatervoorstelling online boek is dat namelijk wel het geval en dat is erg prettig.

Sietse
gaat dit voor al de concerten worden? Nee toch? Ik neem aan dat ik mijn paradiso kaartjes toch nog gewoon bij winkels kan kopen enzo?

Sietse schreef:
gaat dit voor al de concerten worden? Nee toch? Ik neem aan dat ik mijn paradiso kaartjes toch nog gewoon bij winkels kan kopen enzo?

Nee, alleen kaartjes van mojo-gerelateerde concerten die alleen via het postkantoor of via internet te verkrijgen waren.
Tenzij ik er nu naast zit. Eigenlijk komt het er op neer dat de mogelijkheid om ze in het postkantoor te halen nu vervalt.

Mij bevalt deze nieuwe aanpak ook niet! Ik vind de verkoop van concertkaartjes via internet nog te krakkemikkig gaan om het voor 100% te vertrouwen. Zoals dus bijvoorbeeld bij AC/DC afgelopen weekend! Ik hoorde van een vriend van me die er graag bij wilde zijn dat ticketservice er de halve dag uit lag! Ik heb er dus nog weinig vertrouwen in en ben bang dat zodra er grote namen in de voorverkoop gaan, ik en velen anderen met mij nog wel eens achter het net kunnen vissen.

Tja, bij grote concerten gaat dit toch echt problemen opleveren, ben ik bang. Nu is het simpelweg zo dat wie voorin de rij staat, mits het postkantoor een beetje meewerkt, als eerste kaartjes krijgt. Maar op internet kun je niet in de rij gaan liggen met je slaapzakje dus zal iedereen op het moment dat de verkoop begint tegelijkertijd proberen in te loggen op het systeem. En ik kan me niet voorstellen dat Mojo de zaakjes zo goed op orde heeft dat ze een systeem hebben dat daar goed mee om kan springen. Het wordt dus een grote roulette en je moet dan maar mazzel hebben om een kaartje te bemachtigen.

Ben ik even blij dat ik (zo goed als) nooit naar grote concerten ga

Bertus schreef:
dus zal iedereen op het moment dat de verkoop begint tegelijkertijd proberen in te loggen op het systeem

Levert nu al vaak problemen op. Maar ook voor mij geldt: blij dat ik meer naar de kleinere concerten ga.

Online is de boel nog gemakkelijker te saborteren.
Altijd leuk voor de zwarte markt.

Die servicekosten zijn inderdaad bij de konijnen af. €3,55 op een kaartje van €12,50 + €3 lidmaatschap. En dan zijn er (bij sluiting van de postkantoren) natuurlijk ook nog verzendkosten waardoor ik in totaal dus heel braaf 27% mag bijbetalen voor een kaartje voor de Melkweg (als je dat domme lidmaatschap meerekent kom je zelfs op 58% uit ).

Ik kan me over dit soort statistieken op een slecht moment behoorlijk kwaad maken. Eigenlijk zouden we met z'n alle Mojo gewoon moeten boycotten voor dit soort disrespect richting de klant, maar ja, dat wordt dan toch een flink compromis, kijkend naar hun marktaandeel.

Ik ben erg benieuwd wat er met die 'servicekosten' gaat gebeuren als er enkel nog per internet te bestellen valt. Niet zo veel, ben ik bang...

Die rekenen ze gewoon door, wees maar niet bang.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Levert nu al vaak problemen op. Maar ook voor mij geldt: blij dat ik meer naar de kleinere concerten ga.

Tja, misschien naïef van mij om te denken dat dat nog wel mee zou vallen, omdat nu iedereen braaf op tijd naar het postkantoor gaat Ik herinner me nog goed de kaartverkoop voor het enige 'grote concert' waar ik ooit bij geweest ben, Franz Ferdinand in Tivoli twee jaar geleden. Eigenlijk meer een grote band in een kleine zaal dus. Zowel voor Plato als voor het postkantoor stonden enorme rijen. Wij hadden het geluk net vroeg genoeg opgestaan te zijn om in de Plato een kaartje te kunnen bemachtigen, maar niet lang na ons waren de kaartjes op. Waarop de hele meute achter ons richting postkantoor denderde om te kijken of daar nog wel kaartjes te krijgen waren Dat kan op het internet jammer genoeg niet...

Bij de verkoop van de Stonesconcerten heb ik eens 8 kaarten gekocht en dan betaal je gewoon 8 keer 4 euro = 32 euro voor wat?
Reservering, administratie voor 1 handeling, tsja daar kun je je kwaad over maken. Vaak was het met organisatie ook droevig gesteld bij de postkantoren. Betere ervaring heb ik met de verkoop bij het GWK(grenswisselkantoor) in Hengelo, daar hadden ze al een voorraad kaarten uitgeprint en dat scheelde veel tijd en de sfeer was ook goed.
Ik vind wel dat je de mogelijkheid moet hebben om kaarten te halen bij een "" fysiek"" verkooppunt.
Ik ga meestal naar de kleinere zalen en dat bevalt goed en is ook meestal wat betaalbaarder.

Ben ik even blij dat ik meestal naar concerten ga waar geen hond op af komt !

haveman
Ik zat met de kaartverkoop voor ACDC achter de computer en had ook nog vier familieleden ingeschakeld. Niemand kwam er doorheen.

Eén keer was ik al bij het 'hoe te betalen scherm' en werd ik er alsnog afgeflikkerd.

Moet je nagaan als bijvoorbeeld U2 volgend jaar weer komt. Die verkochten vorige keer in no time 3 keer de arena uit. Dat zal leuk worden op internet.

Kef
Ik had gehoopt dat na Arrow verhuizen naar de polder mojo geen rare dingen meer zou doen, wel dus! Dit slaat toch weer helemaal nergens op. De klant tegemoed komen zeggen ze dan. Ze hebben alleen maar Euro tekens in hun ogen, de rest interesseert ze niet. Alleen via internet of telefoon, kom op zeg. Dit is gewoon triest.

Totdat de voorverkoop via Internet zijn intrede deed was het een kwestie van vroeg naar het verkooppunt gaan (in mijn geval Ben Noz) en dan had je (op een enkele keer na zoals U2 in 1987 De Kuip wat een heel apart verhaal is wat ik best ergens wil neerzetten maar waar?) in principe altijd wel kaarten omdat die gewoon met Ben s'morgens in een grote envelope meekwamen.

Met de intrede van het Internet weten we allemaal dat vroeg opstaan wel vaak maar zeker niet altijd kaarten garandeerde omdat in plaats van 6 landelijke verkooppunten het er ineens minimaal 150 werden plus de thuisinternetters. Met name bij U2 en ook de kleinere Springsteen optredens (en ongetwijfeld ook andere waar ik geen liefhebber van ben) was het in enkele gevallen zeer moeilijk of onmogelijk om aan kaarten te komen. Zelf ben ik er in ieder geval mee opgehouden en heb mij een enkele keer laten verleiden tot een (te) duur arrangement.

Voor de grote en zeer populaire stadionconcerten (ik denk meteen aan U2 en wellicht Led Zeppelin) zal het na 1 Januari 2009 ongetwijfeld een drama worden om via Internet aan kaarten te komen, laat staan behoorlijke kaarten.

Het lijkt mij dat je voor zalen als Paradiso en Tivoli na 1 Januari 2009 ook tot op zekere hoogte nog een aantal kaarten kunt halen bij locale platenboeren zoals in Utrecht Plato. Daarvoor zijn die zalen lokaal gezien toch veel te belangrijk??

Wat betreft Ahoy en de Heineken hal vind ik het een uitkomst (even taferelen als AC/DC vorige week daargelaten maar dat reken ik in feite onder de stadion concerten gelet op het aantal mensen dat daarheen wil gaan) als je tenminste op de hoogte bent van de zaalindeling.

Een enkel voorbeeld: enkele jaren geleden ging ik 2 kaarten halen voor CSN in de Pepsi Stage (naast HMH toen) en was goed op tijd. Er waren 4 mensen die ieder 2 kaarten nodig hadden en in plaats dat het dik de eerste 5 rijen had moeten worden besloot de postkantoormuts gemakshalve om in plaats van 4 x 2 kaarten 1 x 8 kaarten op te vragen hetgeen dus rij 15 werd. Het afgelopen jaar heb ik diverse keren prima kaarten on-line gekocht voor concerten in de Heineken Hal en Ahoy omdat ik de kaarten die ik niet wilde gewoon kon weigeren. Vanmiddag nog prima plaatsen gekocht voor Jackson Browne in de Bierhal.

Voor grote stadionconcerten (waar ikzelf nauwelijks nog naar toe te krijgen ben want ik zit liever met een Corona op de bank naar de live DVD te kijken dan 2e ring in de Arena) moeten ze echt iets beters bedenken want dat wordt anders één grote frustratie.

Ik ben er iig niet blij mee.
Ik heb om te beginnen geen creditcard, dus dan zal het -neem ik aan- al onmogeijk worden om online kaarten te bestellen.
Ik ga echt niet voor die ene keer per jaar/twee jaar dat ik naar een concert wil een dure creditcard nemen.
Ten tweede heb ik geen vaste telefoon, dus een uur of langer ticketservice -of de opvolger er van- bellen om er door te komen gaat me zeer veel geld kosten.
Tot nu toe ging ik altijd 's ochtends vroeg naar het GWK te Roosendaal en dan had ik altijd redelijk makkelijk kaartjes.

Thunderball schreef:
Ik ben er iig niet blij mee.
Ik heb om te beginnen geen creditcard, dus dan zal het -neem ik aan- al onmogeijk worden om online kaarten te bestellen.
Ik ga echt niet voor die ene keer per jaar/twee jaar dat ik naar een concert wil een dure creditcard nemen.

Lijkt me dat je ook met Ideal kunt gaan betalen

haveman schreef:
Ik zat met de kaartverkoop voor ACDC achter de computer en had ook nog vier familieleden ingeschakeld. Niemand kwam er doorheen.

Eén keer was ik al bij het 'hoe te betalen scherm' en werd ik er alsnog afgeflikkerd.

Moet je nagaan als bijvoorbeeld U2 volgend jaar weer komt. Die verkochten vorige keer in no time 3 keer de arena uit. Dat zal leuk worden op internet.

Ja dit gaat echt een drama worden, AC/DC en Metallica waren ook al een drama. Waar is die goeie oude tijd, gezellig in de rij leggen en je weet tenminste waar je aan toe bent als de kaartjes uitverkocht zijn. De zwarthandel is denk ik juist erger geworden, omdat er veel meer vraag is naar die kaartjes en je er moeilijker aan ken komen. Nog geen 5 minuten na de kaartverkoop van Metallica stonde er al kaartjes op internet Het gaat alleen maar om geld bij Mojo, want hun hebben nu minder kosten maar de kaartjes worden niet goedkoper!

En je mocht maar 2 kaartjes P.P. dus wordt het nog een hele opgave om te kiezen wie je mee wilt nemen! Het wordt er allemaal niet leuker meer op, zeker niet met de prijzen van nu!

Kaartjes voor concerten worden toch nog maar enkel on-line verkocht?

Nee, bij sommige concerten kun je ze ook nog gewoon via het postkantoortje halen.

Zag net dat je opeens 8 kaarten PP kunt halen in voor Coldplay in de Pre-Sale.. Nu opeens wel meerdere kaarten? Willen ze het goed maken ofzo die matennaaiers?

Thomzic schreef:
Nee, bij sommige concerten kun je ze ook nog gewoon via het postkantoortje halen.

in Nederland mss wel nog...

Antonio
MOJO begint steeds meer op Microsoft te lijken...

Het moet eens afgelopen zijn met hun dictatuur omtrent de kaartjesverkoop !
Meer en meer liefhebbers slagen er ''dankzij'' online kaartverkoop niet in om kaartjes te bemachtigen.

Servers lopen vast, mensen raken gefrustreerd en slagen niet in de aanschaf van hun teerbeminde kaartje en moeten daardoor NOG eens 2 X zoveel geld betalen aan duistere figuren die 10 kaartjes per keer kopen...wat een kutsysteem !!!

Stelletje geldgraaiende rattekoppen die gluiperds van MOJO, dat zijn het...
Ik heb zelfs nog meer respect voor de Belastingdienst !

Antonio
vin13 schreef:
Bij de verkoop van de Stonesconcerten heb ik eens 8 kaarten gekocht en dan betaal je gewoon 8 keer 4 euro = 32 euro voor wat?

Voor 4 zwaar overbetaalde circusapen die al ruim 45 jaar hetzelfde kunstje vertonen, voor een publiek dat niet in de gaten heeft dat ze zwaar bedonderd worden...

Heb je hoe dan ook te veel betaald

AGE-411 schreef:
(quote)

in Nederland mss wel nog...

In Belgie nu een grote zooi?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:35 uur

geplaatst: vandaag om 14:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.