MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Elbow

zoeken in:
VB1
Vandaag in Tivoli gezien, wat een fantastische live band. Nog meer mensen genoten van hun Nederlandse tour?

Vanavond zie ik ze in Brussel. Hun optreden op Pukkelpop deze zomer was in elk geval al super.

Ik ben gisteren bij het optreden in Groningen geweest. Ge-wel-dig! Wat is die Guy Garvey toch een fantastische zanger. Veel kippenvelmomenten, o.a. bij openingsnummer Starlings, Newborn, Some Riot...

Ik heb ze in Haarlem en Tivoli gezien deze tour. Eerder dit jaar al in Paradiso en op Lowlands. En er zat werkelijk geen slecht concert tussen!

Elbow is gewoon weg een van de beste live-bands van dit moment!

hogweed schreef:
Ik ben gisteren bij het optreden in Groningen geweest. Ge-wel-dig! Wat is die Guy Garvey toch een fantastische zanger. Veel kippenvelmomenten, o.a. bij openingsnummer Starlings, Newborn, Some Riot...

Daar was ik dus gisteren ook Erg goed optreden, de zang is tijdens het concert net zo zuiver als op de cd.

Spelen ze ook Friends of Ours? Dat vind ik zo'n mooi nummer.

Hendrix4live schreef:
Spelen ze ook Friends of Ours?

een jaar geleden?

Ze deden het bij elk concert in Nederland vorig jaar van wat ik me kan herinneren.

Op 14 November staat Elbow in een uitverkochte HMH, ik ben erbij en benieuwd hoe ze zijn live.
Alleen maar goede verhalen gehoord (over Pinkpop en Lowlands).

Ben d'r ook bij. Voor mij de eerste keer Elbow, ben benieuwd

Voor mij ook, Elbow kan eigenlijk niet teleurstellen

Lowlands was erg goed, stond vooraan bij het hek en heb genoten.

(afbeelding)

(afbeelding)

Even twee geslaagde foto's van het optreden erbij dan

Mooie foto's Linius! Ga je ook naar het concert?

Nope, na Lowlands moet ik toch wat keuzes maken. dEUS, Miles Kane en Seasick Steve zijn Lowlands acts die ik wel nogmaals bezoek dit jaar. Maar die schelen dan toch wat in prijs met Elbow. Ik neem aan dat Elbow zich na de huidige tour op een nieuw album gaat storten en dan zie ik ze in 2013 wel weer eens voorbij komen

Oke, ja het is toch wel een typische festivalband he

ThereThere
Gloeilamp schreef:
Oke, ja het is toch wel een typische festivalband he

Ben ik niet met je eens. Geloof graag dat ze op lowlands en Pinkpop een prima optreden hebben neergezet maar als solo act komen ze het beste tot hun recht. Krijg je ook een uitgebreidere setlist voorgeschoteld. Vind hun concert in paradiso na uitkomen van The Seldom Seen Kid memorabel. Kan me nog herinneren dat ik een recensie las dat ze ttv verschijnen leaders of the free world of asleep in the back in de Melkweg opkwamen van achteren uit de zaal, zichzelf belichtend met lampen. Moet geweldig zijn geweest, maar zoiets zul je nooit meemaken op een groot festival.
De HMH is mi ook al te groot.

Stijn_Slayer
Ik vind ze live juist minder goed tot hun recht komen (wel redelijk goed en constant). Hun albums met bijbehorende productie en samenhang bevallen me meer. Ik proef daarop meer sfeer.

Wil ze wel nog een keer live zien, maar ik vind 40 euro best gortig voor een dergelijke band (qua reputatie/status).

ThereThere schreef:
(quote)

Ben ik niet met je eens. Geloof graag dat ze op lowlands en Pinkpop een prima optreden hebben neergezet maar als solo act komen ze het beste tot hun recht. Krijg je ook een uitgebreidere setlist voorgeschoteld. Vind hun concert in paradiso na uitkomen van The Seldom Seen Kid memorabel. Kan me nog herinneren dat ik een recensie las dat ze ttv verschijnen leaders of the free world of asleep in the back in de Melkweg opkwamen van achteren uit de zaal, zichzelf belichtend met lampen. Moet geweldig zijn geweest, maar zoiets zul je nooit meemaken op een groot festival.
De HMH is mi ook al te groot.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Elbow ook als solo-act erg goed is.
Ik heb ze zelf alleen nog nooit solo gezien, en alleen op festivals

6 november gezien in de Lotto Arena, Antwerpen. Wat een geweldig optreden, wat een geweldige frontman en wat een aangename sfeer. Elbow is gewoon een topgroep.

Ik zie ze maandag, ben ook benieuwd naar het voorprogramma van Howling Bells!

Heeft iemand de nieuwe tracks al gehoord? Vooral Fly Boy Blue / Lunette doet me erg denken aan The Seldom Seen Kid, had daar zo op kunnen staan. Jesus wat mooi. New York Morning vind ik ook zeker niet verkeerd!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:05 uur

geplaatst: vandaag om 22:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.