MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Tori Amos

zoeken in:
Waren er nog meer mensen bij in Rotterdam?

Ik vond het mooi, maar de setlist nogal gewaagd. Ik herkende maar 3 nummers terwijl ik toch 5 CD's van haar heb... Ze speelden zeker erg veel van haar laatste 2 platen.

Verder blijft Ahoy een sfeerloze blokkendoos. Ik ga er alleen nog heen als Pearl Jam of New Order komt...

Ik had haar al eerder solo aan het werk gezien en dat pakte me iets meer, en dat had zeker met de songkeuze te maken. Toen speelde ze veel persoonlijke favorieten, nu veel minder.
Ze speelde juist veel oud werk i.p.v nieuw, dus niet zoals Herman dacht van de laatste 2 albums.
De setlist is iedere avond trouwens compleet anders: alleen de opener Original Sinsuality is hetzelfde, voor de rest doet ze gewoon waar ze zin in heeft. Ook de 2 covers in "The Piano Bar" zijn telkens anders, alhoewel ze Personal Jesus deze tour al eens eerder gespeeld heeft.

Toch weer een zeer goed optreden. Ik vind het knap hoe ze zo'n grote zaal zo stil weet te krijgen een heel optreden lang. Alleen ook nu weer konden mensen zich niet bedwingen aan het einde en renden naar voren (was de vorige keer ook al zo). Heel irritant en je zag dat mensen die vooraan zaten gewoon omver werden gelopen. Gelukkig zat ik op een perfecte plaats op de 1e ring
Ik herkende overigens alle nummers, dus dat viel wel mee. De covers Personal Jesus van Depeche Mode en A Case of U van Joni Mitchell waren erg goed, en Rattlesnakes (Lloyd Cole) tegen het einde beviel me ook uitstekend.

Voor jou de setlist Herman:

Original Sinsuality
Blood Roses
Icicle
Mother Revolution
Silent All These Years
Martha's Foolish Ginger
Bells for Her

Personal Jesus (Depeche Mode Cover)
A Case of U (Joni Mitchell Cover)

Barons of Suburbia
Tear in Your Hand
Northern Lad
Marianne
The Beekeeper

Little Amsterdam
Rattlesnakes (Lloyd Cole & the Commotions Cover)

The Power of Orange Knickers
Hey Jupiter

Overigens vond ik Tom McRae als voorprogramma erg goed. Hem wilde ik ook graag live zien. Jammer dat ie maar zo kort op het podium stond.

Bedankt voor de setlist!

Even resumeren:

Van Little Earthquakes: Silent All These Years, Tear In Your Hand

Van Under The Pink: Bells For Her, Icicle

Van Boys For Pele: Blood Roses, Little Amsterdam, Hey Jupiter, Marianne

Van From The Choirgirl Hotel: Northern Lad

Van Strange Little Girls: Rattlesnakes

Van The Beekeeper: Original Sinsuality, Mother Revolution, Martha's Foolish Ginger, The Power of Orange Knickers, Barons of Suburbia, The Beekeeper

Dus toch wel redelijk wat van het laatste album, maar inderdaad ook vrij veel van Boys For Pele. Ik begrijp niet dat ik die zo slecht herkend heb, want volgens mij is dat de CD van Tori Amos die ik het meeste draai... Maar goed, we zaten dan ook bijna helemaal achter in (achterin op de tribune) en dan is het toch wel erg moeilijk je aandacht erbij te houden... Ik denk niet dat ik ooit nog naar een zitconcert in Ahoy ga. Had jij wel goede plekken, Aero?

Ik had Tori trouwens ook al eens eerder gezien, op Pinkpop 1998, en dat pakte me veel meer. Dat was echt een geweldig optreden, maar toen stond ik ook redelijk vooraan en had ik goed zicht op het podium.

Tom McRae vond ik zeker niet slecht, maar het pakte me toch ook niet echt. Zijn teveel singersongwriters die ik beter vind, denk ik. Maar dat liedje met "If words could kill, i'd spell out your name", was wel weer mooi.

herman schreef:

Had jij wel goede plekken, Aero?

Uitstekend ja. 1e Ring en op zeer goede afstand van het podium.
Bovendien ook nog eens aan de goede zijde van de hal, want als ze achter de vleugel zat kon ik haar gezicht goed zien. En ze speelde toch het meest daarachter (m.a.w.: de overkant heeft haar rug wat meer gezien).

Ze speelde deze tour ook nummers als China, Amber Waves, 1000 Oceans en Jackie's Strength. Helaas kwamen die nu niet voorbij (ze negeerde deze avond zelfs Scarlet's Walk compleet: jammer).

Dat klinkt wel mooi. Voor ons was het een witrood popje in de verte...

Scarlet's Walk heb ik niet, vind jij dat een van haar betere?

herman schreef:

Scarlet's Walk heb ik niet, vind jij dat een van haar betere?

Ik zou zeggen: kijk naar mijn waarderingen
Nee, flauw. Ik vind hem niet een van de betere, maar ik zou hem beter waarderen als hij korter zou zijn geweest. Ik verkies de nieuwste dan ook boven Scarlet's Walk (en ja ook die is weer te lang vind ik, maar die kan ik wel in 1 keer uitzitten). Het debuut staat in mijn top 10 dus dat zegt al genoeg en ook Under the Pink vind ik beter. Maar slecht is ie zeker niet. Tijdens andere shows speelde ze wel nummers van Scarlet's Walk.

Ik vind wel meer van haar albums te lang eigenlijk.

Alleen Under The Pink en Little Earthquakes luister ik zonder op mijn klokje te kijken uit.

Het NRC was trouwens niet bijster enthousiast over zaterdag. Het kwam er op neer dat ze het concert te intiem vonden voor zo'n grote zaal.

Kan ik heel goed inkomen.

Ja, ik ook wel. Zeker als je zover naar achteren zit, valt het op hoe sfeerloos die hal eigenlijk is. Lelijke vloer, achter in de zaal is het gewoon koud, je kan zonlicht zien door sommige stukjes plafond, etc.

Bij normale concerten ga ik vaak ook zover mogelijk naar voren staan, zodat ik zo min mogelijk wordt afgeleid door randzaken. Helaas kon dat hier niet.

Bij Tom McRae vond ik dat overigens nóg storender. De kant waar ik zat baadde in het daglicht . En Tom hoort in kleine zaaltjes te staan met dit soort kwetsbare muziek. Hier verzoop hij letterlijk in de grote hal. Het verbaasde me eigenlijk dat hij zich toch heel goed staande kon houden in die vreselijke blokkendoos.
Normaliter wil ik daar ook zo min mogelijk nog komen, maar dit concert was een kado en blijkbaar zul je wel moeten wil je Tori zien.

Ja, Tom McRae had zeker meer verdiend.

In principe ga ik nooit meer naar Ahoy, tenzij er iets komt dat ik heel graag wil zien. Er zijn nu nog maar een paar artiesten waarvoor ik naar Ahoy zou gaan (Pearl Jam en New Order).

En Coldplay ?

Ik denk dat ik die na een half uur wel zat zou zijn.

Zo ging het laatst met die opnamen die MTV uitzond in ieder.

In Arnhem geloof ik ze wel, in Ahoy zou ik het misschien wel doen.

Maar er kan wel een slotje op dit topic he: blijkbaar zijn wij de enige 2 die naar Tori geweest zijn

Het lijkt er wel op. Maar laten we hem open houden voor het geval Tori nog eens naar Nederland komt.

Ze komt regelmatig: bij het verschijnen van elke nieuwe cd wel zo'n beetje

Moet ik me schamen als ik zeg dat ik nog nooit iets van haar heb gehoord?

Vast wel... en wederom een enorm gapend gat in mn o zo ontwikkelde muziekkennis ontdekt... YaY

Ach, schamen is ook zo wat he. Gezien je muzikale voorkeur (a.d.h.v. je stemmen) verbaast het me ook niet echt: het is duidelijk toch wel een andere categorie deze Tori Amos. Maar u never know. Misschien vind je het wel wat. Ben eigenlijk wel benieuwd. Wil je starten met een cd van haar doe dat dan met haar debuut Little Earthquakes. Stijl ? Denk aan Kate Bush

Shit.... anders ken je Kate Bush ook niet... Tori Amos zegt me nog wel wat qua naam, maar Kate Bush kan zelfs van dat voorrecht niet genieten...

Mss maar een keer sjekken in een cd-zaak... Little Earthquakes staat genoteerd!

Kate Bush zegt je niets ?

O jee: dan mankeert er echt wat aan je muziekkennis ja, of ik ben gewoon een oude vent aan het worden hahaha.

Verwacht geen hip hop he

www.toriamos.com (kun je wat samples luisteren van haar laatste album)

Haha, ik weet ik weet, ik ben een ramp... Ik heb t al onder ogen gezien en ik leer ermee leven, dus laten we het erop houden dat t aan mij ligt en niet aan jou

EDIT: wees maar niet bang, als ik 'Kate Bush' hoor zie ik geen hipperdehoppende vrouw op sneakers met een pet op haar kop, en een broek tot op haar knieen (damn, ik quote Jawat gewoon in mn gesprekken ) en een string die er een halve meter boven uit steekt terwijl ze over het podium rondwaggelt en met behulp van grof taalgebruik haar ding doet... Woeiiii, en toen had ik het prototype hipperdehopster beschreven.... Wie zei dat generaliseren niet leuk is?

http://www.toriamos.com/

Kun je wat samples luisteren van haar laatste album........... (maar of het wat voor jou is ???!!!!)

Plakband schreef:

EDIT: wees maar niet bang, als ik 'Kate Bush' hoor zie ik geen hipperdehoppende vrouw op sneakers met een pet op haar kop, en een broek tot op haar knieen (damn, ik quote Jawat gewoon in mn gesprekken ) en een string die er een halve meter boven uit steekt terwijl ze over het podium rondwaggelt en met behulp van grof taalgebruik haar ding doet... Woeiiii, en toen had ik het prototype hipperdehopster beschreven.... Wie zei dat generaliseren niet leuk is?

Verdomd hoe weet jij dat Tori er zo uitziet

Nee, denk eerder aan een wulps kronkelende vrouw achter 4 piano's / synths/ orgels (en dat is echt zo ).

Eughm... ok... duidelijk, dit is, zo op het eerste gehoor, niet echt iets voor mij... veeeeel te zoet, ben te hard geworden door muziek waar ik naar luister denk

Achja, t klinkt niet slecht, maar ik zou er niet lang naar kunnen luisteren denk... Toch thnxz voor de verwijzing naar de site!

Btw, mooie vrouwtje die Tori Amos

Hey daar hebben we een ander topic voor

Het gaat er nu om of je het mooie muziek vind !

Whoepsie, sorry dan!

Eughm, naja, een unaniem 'Nee, ik vind het verschrikkelijke muziek' zal je niet uit mijn mo... vingers zien komen, maar ik dig het niet echt moet ik zeggen... Maja, daar zijn smaken voor eh!

Ik sta perplex: dit had ik echt totaal niet verwacht

Tja, wat zal ik zeggen... life is full of surprises... ik ben dan ook zooo niet voorspelbaar wat betreft mijn muziekvoorkeuren.... *kuch*

Gast
geplaatst: vandaag om 08:57 uur

geplaatst: vandaag om 08:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.