MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Wat heb je dit jaar (2009) al live gezien

zoeken in:
02 mei Hans Dulfer - De Piek Vlissingen 4* (lekker funky getoeter)
05 mei Millow - Bevrijdings festival Vlissingen 3.5*
05 mei Room Eleven - Bevrijdingsfestival Vlissingen 3.5*
08 mei The Veils - Mezz Breda 4*
16 mei New Cool Collective & Jules Deelder - Schouwburg Middelburg 4.75* (Jazz, Funk, Latin, Blues, Poezie, Blue Grass al mixed up in een dampende en swingende setting)
21 mei Jazz Festival Breda hoogtepunt 1st dag Harriet Harris 4*
22 mei Jazz Festival Breda hoogtepunt 2e dag Supercharge 4*
23 mei Jazz Festival Breda hoogtepunten 3e dag Jazz Connection 4.5* en Motownhead 4.75*

16 mei New Cool Collective & Jules Deelder - Schouwburg Middelburg 4.75* (Jazz, Funk, Latin, Blues, Poezie, Blue Grass al mixed up in een dampende en swingende setting)
23 mei Jazz Festival Breda hoogtepunten 3e dag Jazz Connection 4.5* en Motownhead 4.75*
24 mei Jazz Festival Breda hoogtepunt 4e dag New Cool Collective 4.25*
Overall wardeering Jazz Festival Breda is een dikke 4* Goede progamering mooi weer en lekker gezellig druk.... Volgend jaar zeker weer

22/01 - Low - Catharinakerk, Eindhoven
10/02 - Mariee Sioux (+ Matt Bauer) - Paradiso, Amsterdam
17/03 - Animal Collective (+ Pantha du Prince) - Paradiso, Amsterdam
08/04 - Alela Diane (+ William Elliott Whitmore) - Paradiso, Amsterdam
03/05 - Antony and the Johnsons - Muziekcentrum Frits Philips, Eindhoven
07/05 - Andrew Bird (+ Phosphorescent en Laura Marling) - Paradiso, Amsterdam
16/05 - Polar Bear + Curios - Lantaren/Venster, Rotterdam

Vrij weinig tot nu toe helaas. Het was gelukkig wel erg goed allemaal.

net terug van sunn o))). heerlijk!

(afbeelding)

Charlezzz, ik hoop dat je niet veel telefoneert want je oren zullen wel lam zijn na zulks enen decibelspektakel.

Sheplays
Gisteravond Theatre of Hate/Spear of Destiny in de Kade, Zaandam.

(afbeelding)

(afbeelding)

vin13 schreef:
Charlezzz, ik hoop dat je niet veel telefoneert want je oren zullen wel lam zijn na zulks enen decibelspektakel.

nee, totaal geen last van. oordoppen en bier. werkt wonderwel.

YouTube - Sunn O))) playing in a church! A CHURCH!

odi
Afgelopen zaterdag The Pink Project gezien, was weer erg gaaf.

Overall wardeering Jazz Festival Breda is een dikke 4* Goede progamering mooi weer en lekker gezellig druk.... Volgend jaar zeker weer
29 mei Raskolnikov - Schuttershof Middelburg 4* (Jazz / Blues met een zanger waarvan de stem en uitspraaak behoorlijke overeenkomsten met Nick Cave vertoont)

29 mei Raskolnikov - Schuttershof Middelburg 4* (Jazz / Blues met een zanger waarvan de stem en uitspraaak behoorlijke overeenkomsten met Nick Cave vertoont)

30 mei Jazz Festival Middelburg DJ Grazzhoppa's DJ Bigband 3.25* (beetje statisch)
30 mei Jazz Festival Middelburg Dave Holland Quintet 4.25* (funky jazz op een mooie zomer avond)

06-02 Giant Sand (Doornroosje, Nijmegen)
13-02 Josephine Foster (Paradiso, Amsterdam)
27-02 Frank Turner + The Gaslight Anthem (Botanique, Brussel)
05-03 Elliott Brood (Burgerweeshuis, Deventer)
08-04 William Elliott Whitmore + Alela Diane (Paradiso, Amsterdam)
15-04 Slim Cessna's Auto Club (Merleyn, Nijmegen)
07-05 Daniël Lohues (Lux, Nijmegen)
16-05 Jeffrey Foucault + Crooked Still + The Beansprouts (Groene Engel, Oss)
28-05 Matt Bauer (Burgerweeshuis, Deventer)
29-05 NO Blues (Deventer Schouwburg, Deventer)
30-05 John Gorka + Wreckless Eric & Amy Rigby + Rachel Harrington & Zac Borden + Rory Block (Muziekcentrum Frits Philips, Eindhoven)

... en Neko Case in Paradiso als ze niet ziek was geweest.

Zojuist terug van Marissa Nadler in de Eureka in Zwolle, een zaal waar ik nog nooit geweest ben, maar die me erg positief verraste, erg fijne sfeer, niet gigantisch druk, maar aangenaam vol, en gewoon gezellige sfeer.

Het concert zelf bestond uit meerdere delen... waar ik van tevoren bang was dat het concert in de stijl van haar laatste plaat een vrij zouteloos geheel met een bandje erbij zou worden.. bleek dat ze zou beginnen met een solo-set op akoestische gitaar... met nummers als Annabelle Lee , Old Love Haunts Me in the Morning , en Mr. John Lee (Velveteen Rose) ging het meteen lekker...

Erna volgde een set met band erbij, die bestond uit de voormalig bassist van Earth, de drummer van White Magic en de gitarist van Tulsa (mij onbekend).. die me duidelijk maakten dat de nieuwe songs niet heel geweldig zijn, maar live wel beter tot hun recht komen dan op plaat... er zat maar een nummer bij waar ik echt nauwelijks naar kon luisteren.... aan het eind hiervan stapte de band van het podium, en begon ze nog even solo...

"I Remember You Well..".. een cover van Chelsea Hotel #2 van Leonard Cohen dus, die bij mij in zeer goede aarde viel... vervolgens nog een cover, wel zeker net zo goed.. I'm On Fire van Springsteen, die dus echt een andere sfeer kreeg dan het origineel...

Vervolgens nog enkele toegiften die ook aardig waren, maar neit zeer spetterend.. maar toch een zeer leuke avond gehad.. en maar zo eens op tidj thuis.. hoop dat er meer van zulke concerten in Zwolle volgen

30 mei Jazz Festival Middelburg DJ Grazzhoppa's DJ Bigband 3.25* (beetje statisch)
30 mei Jazz Festival Middelburg Dave Holland Quintet 4.25* (funky jazz op een mooie zomer avond)

31 mei Jazz Festival Middelburg The New Orpheans feat. Eric Vloeimans & Jeroen van Vliet 4.5*
31 mei Jazz Festival Middelburg Feen Brothers & Ben Boogaard 4*
31 mei Jazz Festival Middelburg Mona Lisa Overdrive 3.75*
31 mei Jazz Festival Middelburg Courtney Pine's Jazz Warriors 4.75* (geweldige tenoor saxofoonist, sopraan saxofoonist, basklarinet haalde echt alles uit zijn instrumenten met zeer goede band speciale vermelding voor de vioolist Omar Puente)

Mostly Autumn - P60 Amstelveen
Gazpacho - de Boerderij Zoetermeer
Quidam -de Boerderij Zoetermeer
After... - de Boerderij Zoetermeer
Pure Reason Revolution - de Boerderij Zoetermeer

31 mei Jazz Festival Middelburg The New Orpheans feat. Eric Vloeimans & Jeroen van Vliet 4.5*
31 mei Jazz Festival Middelburg Feen Brothers & Ben Boogaard 4*
31 mei Jazz Festival Middelburg Mona Lisa Overdrive 3.75*
31 mei Jazz Festival Middelburg Courtney Pine's Jazz Warriors 4.75* (geweldige tenoor saxofoonist, sopraan saxofoonist, basklarinetist haalde echt alles uit zijn instrumenten met zeer goede band speciale vermelding voor de vioolist Omar Puente)

1 juni Jazz Festival Middelburg Hein van de Geyn feat. Fay Claasen 3.5* (eazy listening Jazz niet helemaal mijn ding, maar kwalitatief wel goed)
1 Juni Jazz Festival Middelburg Gino Vannelli 2.75* en dan ben ik noch mild (plichtmatig optreden, snap ook niet wat de organisatie bezield heeft om deze act op het programma te zetten en zeker niet als afsluiter)
Overall wardeering Jazz Festival Middelburg 4* en dan komt vooral door Dave Holland Quinited, The New Orpheans en Eric Vloeimans & Jeroen van Vliet en Courtney Pine's Jazz Warriors.
Ze pretenderen in Middelburg om in de toekomst het kwalitatief 2e Jazz Festival van Nederland te worden achter North Sea Jazz. Mooie doelstelling, maar dan moet er wel wat aan de progamering worden gedaan (iig. geen suffe, overjarige zichzelf helemaal geweldig vindende, weinig met Jazz te maken hebbende act als afsluiter programeren.)

Kef
Kef schreef:
(quote)

Update: 01/05: Threshold & Beyond the labyrinth, de Pul Uden.

Update:

16/05: Cypher, Carach Angren & Dictated - de Loods Aalten/Barlo.

20/05: Forbidden & After All - de Pul Uden.

FatBottomedGirl
2201 Oasis (HMH)
2002 Emiliana Torrini (Paradiso)
1403 Vive La Fete (Patronaat)
2103 Presidents Of The United States Of America (Paradiso)
0505 Beirut (Paradiso)
1305 Black Crowes (HMH)
2105 Chairlift (Paradiso)
2405 Dan Auerbach (Melkweg)
2705 Cristina Branco (Concertgebouw)
3105 De Staat, The Rifles, White Lies, Pendulum, Placebo (Pinkpop)

Kef schreef:
(quote)

Update:

16/05: Cypher, Carach Angren & Dictated - de Loods Aalten/Barlo.

...

Cypher, die Nederlandse melodieuze death/thrash-band? Erg goede liveband, heb ze eens in Gent mogen bekijken.

Gister nog Carusella @ Downstage, Vera. Geinig duo, coole rockchick, maar ze speelde vooral als ze zong behoorlijk slordig gitaar, de nummers misten nét dat wat het leuk kon maken...Zij ging wel uit haar dak, maar leek dat nogal plichtsbewust te doen en niet echt plezier te hebben. Dat had het weinige, en stugge, publiek ook nauwelijks...
Ik vond het echt zo'n nét niks concert. Niet hetzelfde vuur als landgenoten Monotonix en TV Buddhas...Helaasch.

Stijn_Slayer
Harry Sacksioni en Neil Young.

Stijn_Slayer schreef:
Harry Sacksioni en Neil Young.

Gisteren had ik me verheugd op Sacksioni in Almelo, maar op het laatste moment zegde hij af. Heel jammer maar verder was het gisteren gezellig druk in Almelo, Jan Vayne en Carel Kraayenhof waren er wel.

Eggfest 6--6-09 was top met The Lucifer Principle en Rotting Christ.

Stijn_Slayer
Ah, dat is erg jammer. Sacksioni is geweldig om een keer gezien te hebben.

Sir Spamalot (crew)
Weet iemand wanneer Amorphis in de lage landen en liefst niet te ver van Oostende komt? Die laatste maakt zo'n indruk op me dat ik dat live wel eens wil meemaken. De prijzen zullen wel goedkoper zijn dan bij Oom Neil .

Stijn_Slayer
@ Sir Spamalot:

26/06 (vr) - 28/06 (zo) Tuska Open Air 2009 (Helsinki, Finland)

13/08 (do) - 15/08 (za) Summer Breeze 2009 (Abstgmund)

09/10 (vr) Amorphis & Supports - De Pul (Uden)

Dit vind ik op Podiuminfo.

Sir Spamalot (crew)
Stijn_Slayer, bedankt voor de rappe info. Hm, niet direct in de omtrek zie ik, maar ongetwijfeld komen er nog data bij. Skyforger is een beest van een album en het is al zo lang geleden dat ik nog een live-optreden heb meegemaakt.

Neil young in het sportpaleis: de max!
ZZ-top in vorst: grandioos
Bob Dylan vorst: beetje tegenvallend, minste keer van de drie die ik gezien heb van hem in Vorst.
AC/DC in het sportpaleis: top 3
Tina Turner sportpaleis: Leuk optreden (vooral Stones medley viel bij mij in de smaak)

Nu donderdag naar de Eagles, verwacht ik veel van!

Gisteren Sacred Reich in Hedon , Zwolle.
Fan-tas-tisch!!!!

Antonio
Afgelopen dinsdag in de Amsterdam Arena heb ik de ouwe mannen van AC/DC mogen aanschouwen en het is zonder twijfel 1 van de meest indrukwekkendste optredens die ik tot nu toe heb gezien

Heb 2 uur lang de longen uit mijn lijf geschreeuwd en mij verbaasd over het feit dat 5 van zulke kleine mannetjes zo'n joekel van een stadion nagenoeg vol krijgen en gedurende 2 uur vele tienduizenden mensen als 1 persoon meekrijgt op de spijkerharde, onverwoestbare en onsterfelijke backbeat, zang, teksten en gitaarriffs.

Angus is elk jaar lelijker om te zien, met zijn vlassige struikje haar...het is net Gollem uit LOTR, maar wat gaat die man op zijn leeftijd nog immer als een beest tekeer, onvoorstelbaar !!!

Al ruim 35 jaar hetzelfde kunstje, maar wat een genot om mee te mogen maken

sq
25-01 Jazz & Blues festival, Brothers Bunnik
Giovanca, Focus, Livin' Blues Xperience, Kraak & Smaak, Zuco103

05-02 Chaka Khan, Paradiso Amsterdam

22-03 Declan De Barra, Mezz Breda

21-04 Ayo, Paradiso Amsterdam

30-04 Skinny Boy, Averechts Utrecht

05-05 Beirut, Capillary Action, Paradiso Amsterdam

11-06 De Dijk, Tivoli Utrecht

26-06 Xynix Opera ´King Arthur´, Fort Rhijnauwen Bunnik

10-01: Hallo Venray, Paard, Den Haag
04-11: Overmars, We vs. Death, Stöma, LVC, Leiden
23-04: Bonnie Prince Billy, Susanna, Paradiso, Amsterdam
24-04: diverse dingetjes, Berlin Ruft An, Paard, Den Haag
25-04: Zu, Bazart, Den Haag
29-04: Yeah Yeah Yeahs, Paradiso, Amsterdam
09-05: 65daysofstatic, de Regentes, Den Haag
11-06: Yo La Tengo, Bimhuis, Amsterdam
13-06: Elle Bandita, Grote Markt, Den Haag
22-06: M83, Tivoli de Helling, Utrecht
26-06: Vive la Fete, Grote Markt, Den Haag

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.