MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Brilliante Byrne charmeert Koning Elisabethzaal.

zoeken in:
Geheel in het wit gekleed, net zoals alle muzikanten en dansers (!)... heerste David Byrne met zijn geweldige composities en dito uitvoeringen.. de danspasjes waren ook best leuk...

Een geweldige setlist met een zeer knappe mix van de songs van "Everything that happens will Happen Today", het album dat hij vorig jaar met Brian Eno opnam, ook dat andere Byrne-Enowerkstuk "My Life In the Bush Of Ghosts" kwam ook (zij het bescheiden) aan bod... en ook Talking Heads onbraken niet in de mix !

(afbeelding)

Dit moet ongeveer de Setlist geweest zijn:

1. Strange Overtones
2. I Zimbra” (Talking Heads)
3. One Fine Day
4. Help Me Somebody” (My Life in the Bush of Ghosts)
5. My Big Nurse
6. My Big Hands (Fall Through the Cracks)
7. Heaven” (Talking Heads)
8. Home
9. Life Is Long
10. Crosseyed And Painless (Talking Heads)
11.
12. Once In A Lifetime (Talking Heads)
13. Life During Wartime (Talking Heads)
14. I Feel My Stuff

#encore:
15. Take Me To The River (Talking Heads)
16. The Great Curve (Talking Heads)

#Encore 2:
17. Air (Talking Heads)
18. Burning Down the House (Talking Heads)

#Encore 3:
19. Everything That Happens

(afbeelding)

(afbeelding)

Geweldige versies van "Crosseyed and Painless" en "Life During Wartime", maar niet te vergeten: wat waren de live-jasjes van de recente Byrne-Enosongs goed! Met vooral dan "Strange Overtones", "Home", "I Feel My stuff" en de haast-hymne "Everything that happens will happen today"...

Wat een mooie setlist zeg.

Ziet er uit als iets waar ik bij had willen zijn...

24 Maart in Vredenburg, hé.

Ondertussen heb ik de setlist compleet:

1. Strange Overtones
2. I Zimbra” (Talking Heads)
3. One Fine Day
4. Help Me Somebody (My Life in the Bush of Ghosts)
5. Houses In Motion (Talking Heads)
6. My Big Nurse
7. My Big Hands (Fall Through the Cracks)
8. Heaven (Talking Heads)
9. Home
10. Life Is Long
11. Crosseyed And Painless (Talking Heads)
12. Born Under Punches (The Heat Goes On) (Talking Heads)
13. Once In A Lifetime (Talking Heads)
14. Life During Wartime (Talking Heads)
15. I Feel My Stuff

#encore:
16. Take Me To The River (Talking Heads)
17. The Great Curve (Talking Heads)

#Encore 2:
18. Air (Talking Heads)
19. Burning Down the House (Talking Heads)

#Encore 3:
20. Everything That Happens

VB1
levenvergeten schreef:
24 Maart in Vredenburg, hé.

Als ik die setlist zie baal ik heel erg dat dat is uitverkocht ja! Had niet op zo veel talking heads gerekend.

Ik baal ervan dat ik zo lang heb gewacht met het kopen van een kaartje. Echt heel stom.

VB1
Yes alsnog een weten te bemachtigen voor een normale prijs!

Sheplays
Koning Elisabeth?

Sheplays schreef:
Koning Elisabeth?

Koningin moest het zijn...

Maar ik als TOTAAL NIET koningsgezind persoon, die deze fout maak: zou het toeval zijn? )

(toch wel hoor: domme tikfout...)

VB1
En ook in Utrecht was het fantastisch!

De setlist was vrijwel dezelfde als die in België. Op de helft van het concert stond de hele zaal (althans voor zo ver ik kon zien) te dansen. Was ook eigenlijk raar dat het een zitconcert was. Toen tijdens crosseyed and painless de eerste mensen naar voren kwamen om te dansen haalde de security nog weg. Maar toen David Byrne tijdens Once In A Lifetime zei dat het ''ok'' was om te dansen, kon het niet meer gestopt worden .

Byrne had een geweldig goede band bij elkaar gebracht. De nummers van Talking Heads en van zijn laatste album zorgden voor een goede afwisseling. De show stak goed in elkaar, leuk ook die dansers er bij! En de nummers van Talking Heads zijn nog steeds enorm relevant en komen live nog steeds erg goed uit de verf. Ook het nummer van Life in the Bush of Ghosts was leuk, waar in Byrne de samples zelf uitsprak.

Concert van 2009 so far wat mij betreft.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:11 uur

geplaatst: vandaag om 16:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.