MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Sigur Ros@Paradiso

zoeken in:
Waren er nog meer MuMe'rs? Ik vond het erg, erg mooi. Het was alweer mijn vijfde concert van Sigur Ros, maar elke keer is weer geweldig. Ik was ook blij met het laatste nummer, de afsluiter van ( ). Toch wel het ultieme nummer van SR.

Voor de niet aanwezigen: er werden veel nieuwe nummers gespeeld en ook veel werk van Agaetis Byrjun. Verder nog 1 nummer van het debuut en dus het laatste nummer van ( ).

Het nieuwe werk klonk echt heel erg mooi. Wat minder donker dan ( ).

Ook erg gaaf was het doorzichtige gordijn dat tijdens het eerste nummer voor het podium hing. Je kon de band wel zien, maar door de belichting (gave schaduwen!) leek het wel alsof ze achter een waterval stonden. Het deed me een beetje denken aan de doorzichtige blaadjes uit het boekje van ( ). Ik had nog nooit zoiets gezien bij een concert.

Het voorprogramma, Amina, was ook ontzettend mooi. Achterin het publiek werd er wel geouwehoerd (het zal eens niet), maar de muziek was echt betoverend en de vier dames hadden er duidelijk schik in.

Ik heb de muziek van Sigur Ros eigenlijk net deze week pas ontdekt (Agaetis Byrjun - kippenvel!), dus kwam er zodoende nét iets te laat achter dat ze vanavond in Paradiso speelden . Maar leuk, ik grijp de volgende kans zéker!

Het was al veel langer uitverkocht (ik wist niet dat ze zo veel groter waren dan een paar jaar geleden toen ze nog in de Melkweg speelden), dus niet getreurd. Ik denk dat ze nog wel 's terugkomen, volgens mij was dit al de 5de keer in NL ofzo.

En luister ook 's ( ), die vind ik zelf nog wat beter dan Agaetis Byrjun.

Het was inderdaad ontzettend mooi, hoewel ze naar mijn mening misschien teveel nieuwe nummers speelden. Ik moet de nummers van Sigur Ros toch altijd meerdere keren horen voordat ik er een beetje vertrouwd mee ben. De nummers van Agaetis Byrjun vond ik dan ook absoluut het mooiste. Vooral Svefn-G-Englar en Viõrar Vel Til Loftárasa, wat ik toch al hun beste nummers vind, waren fantastisch. Echt kippenvel. Ook die beelden op het witte doek hadden zeker een meerwaarde. Oh, en een betere afsluiting dan het laatste nummer van ( ) was natuurlijk ondenkbaar.

Amina vond ik ook geweldig. Ik had nog nooit van ze gehoord, maar het was echt cool zoals die vier dames uit de meest uiteenlopende instrumenten de mooiste melodieen toverden. Hun plezier werkte ook erg aanstekelijk.

Een onvergetelijke avond in ieder geval.

Waarom wordt Amina op de site eigenlijk Aminamina genoemd? Is dat hun echte naam?

Een erg mooi concert. Jammer dat ze weinig speelden van ( ). Ik miste nummer 3 en 4 van deze plaat.

Ook ik was erbij. Fantastisch concert, had dit voor geen goud willen missen. Helaas het voorprogramma gemist i.v.m. file

Maar wauw, wat klinkt Sigur Rós live mooi zeg. Het gaat echt door merg en been. Ondanks het snikheet in de zaal was toch heel vaak kippenvel gehad.

Leuk om te zien dat ze telkens van instrument verwisselde en ook die rare fratsen die ze ermee uithalen. De zanger die opeens in zijn gitaar stond te zingen om een echo achtige zang te creeëren

Inderdaad veel nieuwe nummers, het volgende album gaat weer mooi worden. Ik vond vooral het eerste nummer wat ze speelde super, wat een opener.

Ik zat stiekem al te hopen dat ze het laatste nummer van ( ) speelde...en damn, ongelofelijk wat geweldig om dat nummer live mee te maken, had het niet meer. Het langdurige applaus aan het eind was ook hartstikke terrecht.

De band leek me ook heel symphatiek, ze stonden zo bescheiden te genieten van het applaus

Het had charme dat ze tot twee keer toe terugkwamen voor een gezamenlijke buiging. Net als bij een klassiek concert gebeurt > niet terugkomen voor een toegift maar het applaus in ontvangst nemen. Vond t wel grappig.

Jammer dat ik het gemist heb. Gelukkig kan ik nog teren op concert als voorprogramma van Radiohead zes jaar geleden.
Wanneer komt die nieuwe cd trouwens uit? Was dit een voorproefje van het over-vijf-maanden te-verwachten nieuwe album?

we can now announce that the title of the new sigur rós album is takk..., which is icelandic for "thanks". it will be released september 12th on EMI records. we at sigur-ros.co.uk got a chance to listen to the album recently and for our money it's the best thing the band has ever released. we can't wait for the world to hear it. the tracklist on takk... is as follows:

1. takk...
2. glósóli
3. hoppípolla
4. með blóðnasir
5. sé lest
6. sæglópur
7. mílanó
8. gong
9. andvari
10. svo hljótt
11. heysátan

En of het een voorproefje was? Tja, ze speelden wel een aantal nieuwe nummers, voorproefje dus

titan (crew)
dajando schreef:
it's the best thing the band has ever released.

Hoe vaak hebben we dat al niet gehoord?

Geen idee, hoe vaak?

Jaja, voorproefje dus, maar als ze nog eens terugkomen wat Herman suggereert, dan wordt dat wel de echte voorstelling van de plaat.. (dat hopen we dan maar, om ons zelf gerust te stellen)

titan schreef:
(quote)

Hoe vaak hebben we dat al niet gehoord?

Maar Sigur Ros heeft het wat mij betreft tot nu toe elke keer waar gemaakt. Elke CD was weer beter dan de vorige...

Mochten mensen nog vrije tijd over hebben, het concert staat hier online en klaar om gedownload te worden door u allen. De geluidskwaliteit is niet subliem, maar het is goed luisterbaar.

Jammer dat er geen beeld bij zit

http://www.oor.nl/deruit_conce...

Verslag van OOR. Raar dat de foto die erboven staat nieteens paradiso is

En een paar hele mooie foto's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zelf gemaakt? Knap hoor!

Nee, niet zelf gemaakt Kwam ze tegen op een forum.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.