MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Dir en grey @ Tivoli (Utrecht) 10 Juni

zoeken in:
MDV
Dir en grey speelt op 10 Juni in Tivoli, oude gracht.
Zijn er hier nog meer mensen die naar het concert van deze geweldige progressieve metalband gaan?

Het concert is onderdeel van de tour 'Feast of V Senses' die in Japan al een paar maanden aan de gang is.

(afbeelding)
Ze komen van de zomer naast Nederland ook naar Engeland, Frankrijk, Duitsland, Polen, Tsejchië, Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden; zowel voor festivals als one-man shows.

De band zal waarschijnlijk vooral veel nummers van Uroboros gaan spelen, met hier en daar iets van Withering to Death en The Marrow Of A Bone erdoor, en Obscure natuurlijk. Een voorprogramma is er niet, kaartjes kosten dacht ik 20 piek.

Dus, iemand enthousiast?

Lijkt me opzich wel leuk, Uroboros vond ik toch wel lichtjes geniaal. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik van een live optreden van ze moet verwachten.

Op internet zie ik namelijk van die verhalen van verkleedpartijen en zelfkastijding op het podium, maar ik neem aan dat ze dat inmiddels ontgroeid zijn? Iemand die ze eerder al aan het werk heeft gezien en zijn ze live net zo goed als op cd(of beter )?

MDV
Die verkleedpartijen zijn al jaren verleden tijd, maak je daar maar geen zorgen over. Die zelfkastijding is inmiddels ook al iets van het verleden, de band is een beetje volwassen geworden en is tegenwoordig vooral bezig met muziek maken.

Ik heb ze al een eerder live gehoord en toen speelden ze voortreffelijk, ik kwam de zaal in als iemand die ze wel goed vond en verliet de zaal als een obsessieve fan. Ik moet wel toegeven dat zanger Kyo live een beetje wisselvallig is, maar de laatste tijd maakt hij steeds minder fouten (waarschijnlijk omdat hij met die achterlijke stunts is gekapt).

Instrumentaal is Dir en grey live absoluut beter dan op de plaat, ze zijn vooral goed in improviseren, als ze live spelen gooien ze vaak allerlei solo's en dergelijke leuke dingetjes door hun nummers heen die op de plaat niet te horen zijn. Zanger Kyo heeft ook zijn eigen solo's die een beetje klinken als de zang van een Imam of zo iets, mysterieus en oosters, het is wel spannend om te horen.

Op youtube zijn veel live filmpjes te vinden maar de meesten zijn een beetje misleidend. Dit is ongeveer wat je kan verwachten:

Bedankt voor de info. Goed om te horen dat ze die debiele fratsen niet meer uithalen.

In die filmpjes zie je inderdaad meteen verschil in de zang. Eerste filmpje komen er behoorlijk wat valse stukken langs en de laatste gaat eigenlijk helemaal prima. Instrumentaal klinkt het inderdaad goed. En lol, die bassist met zn gitaar zowat op de grond... het is maar wat je prettig vindt.

MDV
Het is maar wat je prettig vindt ja, die drummer heeft zijn bekkens vaak ook heel erg hoog staan, volgens mij is dat ook alleen maar onhandig.

Maar denk je dat je gaat?

Ik ben nooit zo goed in vooruit plannen, maar ik heb er zin in dus waarschijnlijk wel. Ook maar even kijken of ik nog iemand anders kan omhalen om dr naar toe te gaan.

Tivoli is goed bezig trouwens, ik kijk net op hun site vanwege dit concert staat er op 21 juni ook een geweldige band: Clutch. Die moet ik eigenlijk ook eens live gaan zien...

MDV
Clutch, ik heb veel goede dingen over ze gehoord maar hun muziek ken ik niet echt, ik zal er eens achteraan gaan..

Ik heb geen zin om te gaan. Stel je voor dat ze weer inzichzelf snijden ofzo..

MDV
Dat heeft hij sinds november 2007 al niet meer gedaan -_-

Hunter
Dir en Grey Rocks.

Maar enig idee waarom Kyo zich sneed eigenlijk?
ben wel benieuwd

MDV
Waarschijnlijk gewoon voor de show, Iggy pop deed vroeger precies hetzelfde. Kyo deed er alleen een jaartje of 2 over om er achter te komen dat de mensen het helemaal niet leuk vinden dus wellicht zit er meer achter.

MDV
Nog maar een weekje en het is zover! Hebben jullie (lol, twee mensen) nog voorkeuren voor nummers die ze moeten spelen?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:56 uur

geplaatst: vandaag om 02:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.