Muziek / MusicMeter Live! / U2 in Amsterdam
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2005, 13:24 uur
Ik hoor de laatste tijd lovende berichten over de U2 concerten in de Arena. Zelf ben ik afgelopen zaterdag geweest en het was inderdaad een aangenaam concert. Buiten het feit dat de geluidskwaliteit echt beneden peil was ben ik ook van mening dat U2 eigenlijk al jaren geen meesterwerk meer heeft gemaakt en dat was toch wel een minpuntje. Zeker 50% van de playlist was namelijk van de laatste 2 cd's. Naar mijn mening is een concert met hoofdzakelijk "Whoohoo" refreintjes niet top. Het gevoel wat ik dus heb is eenm leuk en professioneel concert, met jammergenoeg te veel mindere liedjes.
Hoe hebben jullie het concert ervaren?
Hoe hebben jullie het concert ervaren?
0
geplaatst: 18 juli 2005, 15:01 uur
Compleet anders. Ik vond de geluidskwaliteit nog goed te doen na de verhalen die ik erover had gehoord. Ik vond ook juist dat ze een zeer afwisselende setlist hadden met nummers van vele verschillende albums. (8 in totaal). Verder vond ik miss sarajevo en 40 twee zeer verassende nummers die het nog net iets specialer maakte. Ik heb een geweldige avond gehad en vond echt een sensationeel goed concert.
0
geplaatst: 18 juli 2005, 15:06 uur
Unos, Dos, Tres, Catorce !
We zijn zaterdag de 16e om zeven uur 's morgens vertrokken, kwamen om elf uur aan in Amsterdam en hebben tot die tijd in de rij gezeten/gelegen/gestaan om vervolgens om 16.00 uur helemaal vooraan te kunnen staan, slechts een paar meter van het podium verwijderd. En om een uurtje of negen was het dan zover ...
U2 kwam op en de sfeer zat er meteen goed in, het was echt adembenemend. De nummers die ze speelden waren echt grandioos (Electric Co was het enige nummer dat ik niet helemaal mee kon zingen) en ze maakten er echt een geweldig spectaculaire show van.
Vooral erg verrassend toen U2 de nummers Who's Gonna Ride Your Wild Horses, Miss Sarajevo (de allereerste keer zonder Pavarotti) en "40" (aan het einde) speelden. Ook kregen we zaterdag voor het eerst in de geschiedenis van U2 een andere gitaarsolo van The Edge bij het nummer New Year's Day te horen, waarvan hij aan het eind van het nummer vertelde dat dit per ongeluk ging. De overige nummers waren stuk voor stuk echt super goed, er zat naar mijn mening geen minder nummer tussen. En dan heb je ook nog het geweldige decor met een geweldige lichtshow, deze was ook onvoorstelbaar mooi.
De bandleden zelf waren ook erg op dreef en wat me vooral opviel was dat Adam Clayton net als The Edge en Bono dit keer ook veel in het rond liep over het podium (iets dat ik hem bij andere concerten eigenlijk weinig heb zien doen). Ook de drumsolo van Larry Mullen Jr. aan het einde, nadat de drie andere heren al vertrokken waren, was echt om kippenvel van te krijgen.
Al met al was dit concert in één woord geweldig, een gigantisch spektakel van de grootste rockband aller tijden; U2 ...
We zijn zaterdag de 16e om zeven uur 's morgens vertrokken, kwamen om elf uur aan in Amsterdam en hebben tot die tijd in de rij gezeten/gelegen/gestaan om vervolgens om 16.00 uur helemaal vooraan te kunnen staan, slechts een paar meter van het podium verwijderd. En om een uurtje of negen was het dan zover ...
U2 kwam op en de sfeer zat er meteen goed in, het was echt adembenemend. De nummers die ze speelden waren echt grandioos (Electric Co was het enige nummer dat ik niet helemaal mee kon zingen) en ze maakten er echt een geweldig spectaculaire show van.
Vooral erg verrassend toen U2 de nummers Who's Gonna Ride Your Wild Horses, Miss Sarajevo (de allereerste keer zonder Pavarotti) en "40" (aan het einde) speelden. Ook kregen we zaterdag voor het eerst in de geschiedenis van U2 een andere gitaarsolo van The Edge bij het nummer New Year's Day te horen, waarvan hij aan het eind van het nummer vertelde dat dit per ongeluk ging. De overige nummers waren stuk voor stuk echt super goed, er zat naar mijn mening geen minder nummer tussen. En dan heb je ook nog het geweldige decor met een geweldige lichtshow, deze was ook onvoorstelbaar mooi.
De bandleden zelf waren ook erg op dreef en wat me vooral opviel was dat Adam Clayton net als The Edge en Bono dit keer ook veel in het rond liep over het podium (iets dat ik hem bij andere concerten eigenlijk weinig heb zien doen). Ook de drumsolo van Larry Mullen Jr. aan het einde, nadat de drie andere heren al vertrokken waren, was echt om kippenvel van te krijgen.
Al met al was dit concert in één woord geweldig, een gigantisch spektakel van de grootste rockband aller tijden; U2 ...
0
geplaatst: 18 juli 2005, 15:22 uur
Mijn eerste punt van kritiek was:
-de middelmatige kwaliteit van de nieuwere nummers
Mijn tweede punt:
-ik zat op de tribune aan de overkant van het podium, daar was de geluidskwaliteit echt heel slecht.
Ik ga nooit meer naar zo'n stadion als er andere mogelijkheden zijn.
De woensdagavond show zou mij meer hebben getrokken. Beter voorprogramma en een setlist met enkele van mijn favorieten, zoals running to stand still.
Mijn tweede punt:
-ik zat op de tribune aan de overkant van het podium, daar was de geluidskwaliteit echt heel slecht.
Ik ga nooit meer naar zo'n stadion als er andere mogelijkheden zijn.
De woensdagavond show zou mij meer hebben getrokken. Beter voorprogramma en een setlist met enkele van mijn favorieten, zoals running to stand still.
0
geplaatst: 18 juli 2005, 16:39 uur
Ik kan mezelf niet echt een U2 fan noemen, maar was wel onder de indruk van het concert (op het matige geluid na inderdaad) zaterdag.
Muzikaal goed, Bono zat er nergens naast, geweldige lichtshow, mooie setlist (zie beneden) met toch best wel een aantal oudere nummers, en naarmate het donkerder werd werd het sfeertje steeds beter.
Bijzondere avond.
Setlist (zaterdag):
Vertigo
I Will Follow
Electric Co.
Elevation
New Year’s Day
Beautiful Day
Still Haven’t Found What I’m Looking For
Wild Horses
City of Blinding Lights
Miracle Drug
Sometimes You Can’t Make it On Your Own
Love and Peace
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky
Miss Sarajevo
Pride in the Name of Love
Where the Streets Have No Name
One
Zoo Station
The Fly
With or Without You
All Because of You
Original of the Species
Yahweh
40
Muzikaal goed, Bono zat er nergens naast, geweldige lichtshow, mooie setlist (zie beneden) met toch best wel een aantal oudere nummers, en naarmate het donkerder werd werd het sfeertje steeds beter.
Bijzondere avond.

Setlist (zaterdag):
Vertigo
I Will Follow
Electric Co.
Elevation
New Year’s Day
Beautiful Day
Still Haven’t Found What I’m Looking For
Wild Horses
City of Blinding Lights
Miracle Drug
Sometimes You Can’t Make it On Your Own
Love and Peace
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky
Miss Sarajevo
Pride in the Name of Love
Where the Streets Have No Name
One
Zoo Station
The Fly
With or Without You
All Because of You
Original of the Species
Yahweh
40
0
geplaatst: 18 juli 2005, 19:03 uur
bloempje24 schreef:
Dat is natuurlijk puur persoonlijk. Ik vind er weer een paar toppertjes bijstaan.
Mijn tweede punt:
Heb ik al meer gehoord. Op onze plaats was het heel aardig vond ik alleen bij de stukken dat bono iets zei was het moeilijker te verstaan.
Oh nee ik ben erg blij dat ik het concert van zaterdag had. Hoor overal dat dat het beste was en ook de al eerder genoemde verrasingen in de stelist kon ik zeer waarderen.
0
geplaatst: 20 juli 2005, 11:21 uur
Zaterdag was idd het meest verrassende en langste van de drie.
"40" hebben ze trouwens pas tijdens de show besloten om te spelen omdat op de playlist voor de technici nog gewoon Vertigo stond.
bloempje24, Running to stand still is mijn favoriete U2 nummer. Maar als ik in plaats daarvan een primeur zoals Miss Sarajevo kan meemaken, neem ik dat graag voor lief.
Ik vroeg me zaterdag meteen al af of U2 binnenkort naar Italië gaat en dat klopt idd. Maandag hebben ze in Zurich opnieuw Miss Sarajevo gespeeld en nu reizen ze door naar Italie. Kijk er niet raar vanop als Luciano zelf nog een keer het podium zal beklimmen.
Die lichtshow viel me juist (het eerste uur) nog een beetje tegen. Het was ook heel lang te licht in de Arena.
Bij Zoo Station en The Fly was het meeste licht/beeld/geluid spektakel waar te nemen waardoor ik terug moest denken aan de (ZooTV) Zooropa tour.
Als ik daaraan terug denk, blijft dat imho toch de beste tour van de band tot nu toe.
"40" hebben ze trouwens pas tijdens de show besloten om te spelen omdat op de playlist voor de technici nog gewoon Vertigo stond.
bloempje24, Running to stand still is mijn favoriete U2 nummer. Maar als ik in plaats daarvan een primeur zoals Miss Sarajevo kan meemaken, neem ik dat graag voor lief.
Ik vroeg me zaterdag meteen al af of U2 binnenkort naar Italië gaat en dat klopt idd. Maandag hebben ze in Zurich opnieuw Miss Sarajevo gespeeld en nu reizen ze door naar Italie. Kijk er niet raar vanop als Luciano zelf nog een keer het podium zal beklimmen.
Die lichtshow viel me juist (het eerste uur) nog een beetje tegen. Het was ook heel lang te licht in de Arena.
Bij Zoo Station en The Fly was het meeste licht/beeld/geluid spektakel waar te nemen waardoor ik terug moest denken aan de (ZooTV) Zooropa tour.
Als ik daaraan terug denk, blijft dat imho toch de beste tour van de band tot nu toe.
0
geplaatst: 20 juli 2005, 13:22 uur
Het derde concert in de arena of het tweede in milaan zal waarschijnlijk op dvd uitgebracht worden. Ik hoop natuurlijk dat van zaterdag in de arena.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 10:03 uur
In Arena zijn geen opnames gemaakt volgens mij.
Tweede en derde concert in Dublin en in Milaan zijn DVD opnames gemaakt.
bron: u2.com
Tweede en derde concert in Dublin en in Milaan zijn DVD opnames gemaakt.
bron: u2.com
0
geplaatst: 21 juli 2005, 11:27 uur
Op interference.com stond dat het ging tussen milaan en amsterdam. Maar inmiddels is het inderdaad dat het milaan wordt. Op zich aan 1 kant ook wel fijn want het is een open stadion dus het geluid zal waarschijnlijk beter zijn.
0
geplaatst: 21 juli 2005, 15:57 uur
dvd is toch een soundboard opname. Dus altijd stukken beter dan wij hoorden in het stadion!
0
geplaatst: 23 juli 2005, 16:55 uur
Ik vond het het beste wat ik ooit live gezien heb! Ik was bang dat het geluid slecht zou zijn, want tja, daar staat de Arena nou eenmaal om bekend en ik heb het daar ook meerdere malen mee gemaakt. Ik heb vrijdag de 15de geen slecht geluid ervaren. Ik stond dan ook in het veld in het voorste vak en een collega van mij zat op de tribune en daar scheen het af en toe wel slecht geluid te zijn. Maar ik heb het concert alleen positief ervaren, in alles. Gewoon een TOP show, met hoog kippenvel gehalte.
0
geplaatst: 24 juli 2005, 11:27 uur
Nou, zoals ik lees hebben de echte fans het uitstekend naar de zin gehad. Daar gaat het natuurlijk om. Dat U2 niet helemaal mijn ding is is meer een "probleem" voor mij dan voor U2.
* denotes required fields.