MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lloyd Cole speelt 'brave' set in Mechelen (15.05.09)

zoeken in:
Vrijdag 15 mei beëindigde Lloyd Cole zijn UK/Europe Tour in het auditorium van het Cultuurcentrum Mechelen. Het was een redelijk goed en ingetogen optreden. Misschien té ingetogen... ik had het hele optreden lang het gevoel dat er méér in zat. Maar tegelijk ook dat Cole's zangcapaciteiten eigenlijk nogal beperkt zijn. Of althans, dat was mijn indruk. Maar misschien was Lloyd gewoon moe van het lange toeren?

(afbeelding)

Een ontspannen, ingetogen, braaf optreden van Cole. Dat in gewoon goed was, maar nooit echt dat ietsje meer had. Te braaf, zojewil. Eén man, één (akoestische) gitaar: het kan nochthans ook 'vonken' geven... Zo niet bij Cole. Soms onhandige, meestal gewoon goede versies van de liedjes. Nergens een kippenvel- of 'waauwmoment' en dat vond ik toch wel jammer.

Maar Cole speelde een foutloos parcours en deed zeker zijn best, al was ik, toegegeven, op geen enkel moment écht onder de indruk. Het was me allemaal 'te ingehouden' en ik miste power (en jawel, dat kan ook akoestisch. Ga bijvoorbeeld eens een optreden van Declan de Barra of Luka Bloom bijwonen). Er kwam maar geen vaart in het optreden.

Aan knappe liedjes nochtans geen gebrek, getuige de setlist. Al bleek ook dat de Commotions-nummers niet echt altijd gebaat waren bij de akoestische interpretaties...

Al bij al toch genoten van liedjes zoals "Man overboard", "Old enough to know better", "2CV", "Late Night, Early Town"", "Lost Weekend" en vooral: "Are you ready to be Heartbroken", waarmee veelbelovend de tweede set geopend werd, alsook de bevlogen versie van "Undressed". "Er komt schwung in" dacht ik, maar dat was dus het laatste nummer....

Op de set o.m.:

FOOL YOU ARE
TOWER OF SONG (Leonard Cohen)
RATTLESNAKES (Lloyd Cole & The Commotions)
EVERYSONG
DON'T LOOK BACK
BRAND NEW FRIEND (Lloyd Cole & The Commotions)
OLD ENOUGH TO KNOW BETTER
THAT BOY
MAN OVERBOARD
NO BLUE SKIES

= pauze =

ARE YOU READY TO BE HEARTBROKEN? (Lloyd Cole & The Commotions)
JUST DON'T KNOW WHAT TO DO WITH MYSELF
CUT ME DOWN (Lloyd Cole & The Commotions)
BUTTERFLY
LATE NIGHT, EARLY TOWN
NO MORE LOVE SONGS
HEY RUSTY (Lloyd Cole & The Commotions)
DON'T TELL ME HOW THE STORY ENDS (Kris Kristofferson)
THE IMPOSSIBLE GIRL
LOST WEEKEND (Lloyd Cole & The Commotions)
PERFECT SKIN (Lloyd Cole & The Commotions)
THE YOUNG IDEALISTS
UNHAPPY SONG

# Bis
2 CV (Lloyd Cole & The Commotions)
UNDRESSED

Er ontbreken nog enkele nummers... maar dat wordt nog wel aangevuld..

De afspraak met een van mijn jeugdhelden viel dus een beetje tegen: in die zin dat ik er veel meer van verwacht had... Echt slecht was het natuurlijk nooit, en ben wel blij Cole aan het werk gezien te hebben. Nee: gewoon goed, maar niets meer.

Enne... Misschien volgende keer toch maar weer eens een begeleidings band meenemen, Lloyd?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.