MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / David Gray in NL?

zoeken in:
Heeft iemand een idee of David Gray naast de concerten die hij in UK en Ierland geeft, ook nog naar NL komt? Lijkt mij dat die concerten een voorproefje zijn voordat hij echt gaat touren?

Betekent dat dan ook dat hij een nieuw album op komst heeft? (juij)

Yep, het komt 13 sept uit en heet "Life in Slow Motion"

Geweldig!! Dit wordt echt een topjaar!!! Of dat is het gewoon al...

Oeps, ik zie deze post te laat.

Eh, ja, David komt naar Nederland. Op 24 januari 2006 in 013, Tilburg. Ik heb mijn kaarten al aan het keukenbord hangen, maar ben bang dat het inmiddels uitverkocht is.

Sorry.

Voorprogramma: Gabriella en Rodriguez ? Tweemaal accoustische gitaar met lekkere latino ritmes. Zoals ze zelf overduidelijk meldden: ze zijn uit Mexico, dames en heren. lekker ontspannen half uurtje dus. Klonk erg leuke, vooral een heel erg interessante uitvoering van Stairway to Heaven.

Dan David Gray. Volle zaal en binnen een halve minuut heeft hij de boel al plat als de krachtige en zuivere stem 013 vult. Het wordt een wandeling langs enkele van zijn mooiste nummers.

Setlist
Alibi
Nos Da Cariad
Sail Away
My Oh My
The One I Love
Long Distance Call
Disappearing World
Please Forgive Me
Ain't No Love
Lately
Hospital Food
Baltimore
Silver Lining
Freedom

-----

Shine
Now And Always
This Years Love
Babylon

Zonder uitzondering komen de nummers beter over dan op zijn albums, die soms toch wel wat naar de saaie kant neigen. De band staat als een huis en heeft duidelijk veel plezier in wat men doet. En dat vertaalt zich meteen weer in kwaliteit. De drummer is een wat bijzonder type, die zowel in de band als in de zaal nogal eens de lachers op zijn hand krijgt door de manier waarop hij zich inleeft in de muziek.
Alleen jammer dat David zelf pas laat in het concert zich echt met het publiek bemoeit.

Voor wie de kans heeft laten lopen: volgende keer echt gaan.

Wat was ik hier graag bij geweest

Nou Angeliquek, naar Pinkpop gaan dus...

Life in Slow Motion heb ik echt heeeeelemaal grijs gedraaid;) Zon goeie plaat! Ongeloofelijk. Ik wacht op een nieuwe was te laat met tickets:S Maar ja, zet me er overheen dan maar ? Een vriend van mij ging naar Pinkpop maar heeft geen David Gray gezien... Moet ik zeggen dat ie eigenlijk voor Tool ging.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:19 uur

geplaatst: vandaag om 21:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.