MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Morrissey live in Antwerpen

zoeken in:
fastpulseboy
Ongelofelijke zaal in Antwerpen. Was gewoon een sjieke schouwburg! Met dito personeel. Heel aparte tegenstelling met zaterdag!
Heb je kaartjes voor de eerste rij, dus niks geen dringen, beetje hangen/slapen bij dat suffe voorprogramma, dan gewoon weer ff naar de foyer lopen, weer terugkomen en op je plaats gaan zitten.
Geen dranghekken, nauwelijks security.......Als dat maar goed gaat dacht ik....
Concert begint en de eerste twee rijen gaan meteen tegen het podium aanstaan. "security" (beetje oubollig schouwburgpersoneel) gaat wat panieken, zegt dat iedereen moet gaan zitten. Duh, natuurlijk niet. Dus concentreren ze zich maar op de overige rijen. Die wonder boven wonder gewoon blijven zitten hehehe (Belgen zijn zo netjes!)
Kreeg wel even ruzie met een mannetje over foto's maken. Dat mocht ineens niet meer, terwijl ze bij de ingang nog zo schattig zeiden dat ik em wel mee mocht nemen, maar dan zonder flits alstublieft he? Tuuuuuuuuuurlijk hahaha. Man wilde dat ik maar even meeliep. No way, zei ik, het mocht zeiden ze bij de ingang. Okee, zand erover was het commentaar, maar het mocht wel niet meer.
Aan het eind toch een aantal stage invaders....Het was ook te makkelijk! Alleen werden ze wel echt hardhandig eruit geflikkerd door de Moz-crew.
Al met al een vreemde gewaarwording. Drie keer een hand gehad van de meester, dat wel, maar het leek allemaal te makkelijk. Hij stond soms op 10 cm afstand. En de entourage klopte niet, het leek ook een beetje de bejaardensoos.
Zaterdag in Rotterdam zei hij nog dat hij niet in een "seated theatre" speelde omdat ie een "hairy assed rocker is" Gister was hij dat dus niet meer hahaha. Maar het geluid was goed, de sfeer was goed en al met al een zeer bijzondere ervaring.

fastpulseboy
Iemand anders trouwens ook geweest?

fastpulseboy schreef:
Iemand anders trouwens ook geweest?

Nog veel te veel aan het nagenieten van zaterdag

Maar hoe zat het met de setlist, de stem en het humeur van de man (die zaterdag opperbest was)?

Ja, fastpulseboy - ik was erbij! Zag bijna niemand zitten hoor, daar beneden in de frontlinie (wel op de balkons). Wij hadden rij D, prima plek om alles (ook staand en dansend) te zien.
Na alle verhalen over het fouilleren in Rotterdam, vreesde ik het ergste maar viel erg mee, reuze relaxed die Belgen. Wat een maf intermezzo na het voorprogramma, trouwens - ook wel grappig.
Vond het geluid niet geweldig maar heb erg genoten van de show. Na de 'kruipende' opkomst knalde het er gelijk lekker in met This Charming Man en wat is nou een betere afsluiting dan dan First Of The Gang. Oud en nieuw werk en vanalles er tussen in. Hij was goed bij stem, had er nog steeds zin 'an en prima lichtshow. De nummers van Years of Refusal stonden als een huis, deden in niets onder voor z'n andere werk. Hij kan nog behoorlijk rocken, die oude baas.
En daarna was het in Kelly's Irish Pub ook nog erg gezellig, met doorlopend beelden van oudere optredens!
Ben trouwens errug benieuwd naar je foto's, zijn die ergens te zien???

fastpulseboy
aERodynamIC schreef:
(quote)

Nog veel te veel aan het nagenieten van zaterdag

Maar hoe zat het met de setlist, de stem en het humeur van de man (die zaterdag opperbest was)?

stem en humeur waren weer prima!

setlist drie nummers veranderd; Geen "something is squeezing my skull", "One day goodbye will be farewell", All you need is me"
Maar daarvoor in de plaats; "Crashing Bores", Let me kiss you" en "Best friend on the payroll"
Ook de bekende setlist veranderingen dus over de hele tour, geen grote verassingen.

fastpulseboy
Kiek schreef:
Ja, fastpulseboy - ik was erbij! Zag bijna niemand zitten hoor, daar beneden in de frontlinie (wel op de balkons). Wij hadden rij D, prima plek om alles (ook staand en dansend) te zien.
Na alle verhalen over het fouilleren in Rotterdam, vreesde ik het ergste maar viel erg mee, reuze relaxed die Belgen. Wat een maf intermezzo na het voorprogramma, trouwens - ook wel grappig.
Vond het geluid niet geweldig maar heb erg genoten van de show. Na de 'kruipende' opkomst knalde het er gelijk lekker in met This Charming Man en wat is nou een betere afsluiting dan dan First Of The Gang. Oud en nieuw werk en vanalles er tussen in. Hij was goed bij stem, had er nog steeds zin 'an en prima lichtshow. De nummers van Years of Refusal stonden als een huis, deden in niets onder voor z'n andere werk. Hij kan nog behoorlijk rocken, die oude baas.
En daarna was het in Kelly's Irish Pub ook nog erg gezellig, met doorlopend beelden van oudere optredens!
Ben trouwens errug benieuwd naar je foto's, zijn die ergens te zien???

In Kelly's was het wel gezellig! (Hoorde dat Boz er ook nog geweest was, maar niet gezien) Was niet echt wat ik van een "afterparty" gewend ben, maar was wel leuk zo.
niet echt super gelukte foto's, moor voor een kleine impressie;
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Dank je wel voor de foto's! Hoorde in Kelly's op een gegeven moment wel een gejuich, dat zal dan wel voor de entree van Boz geweest zijn. We zagen zelf een van de andere bandleden bij een van de bussen zitten, net na het optreden. Niet aangesproken ofzo, vond het ook wel prima zo. Had wel zelf graag All You Need Is Me gehoord. Dat nummer wordt nogal afgekraakt maar is stiekem een van mijn favorieten van YoR. En nou maar afwachten of ie nog eens in de lage landen komt optreden.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.