Muziek / MusicMeter Live! / Levende Legendes regeren op Suikerrock: THE SCABS/ SIMPLE MINDS
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 02:30 uur
Voor zij die het kan interesseren...
Net terug van SUIKERROCK...
De levende legendes (The Scabs waren officieel dood, maar blijven hun comeback dit jaar velengen) regeerden over Suikerrock vandaag: THE SCABS en SIMPLE MINDS...
SETLIST van het zeer goede SIMPLE MNDS OPTREDEN:
0. introtape
1. MOSCOW UNDERGROUND (Graffiti Soul)
2. ROCKETS (Graffiti Soul)
3. SEE THE LIGHTS (Real Life)
4. I TRAVEL (Empires and Dance)
5. WATERFRONT (Sparkle in the Rain)
6. BIG SLEEP (New Gold Dream)
7. DON’T YOU FORGET ABOUT ME
8. PROMISED YOU A MIRACLE (New Gold Dream)
9. GLITTERING PRIZE (New Gold Dream)
10. SOMEONE SOMEWHERE IN SUMMERTIME (New Gold Dream)
11. NEW GOLD DREAM (81 82 83 84) (New Gold Dream)
12. ALIVE AND KICKING (Once Upon A Time)
# encore
13. HOME (Black & White 050505)
14. SANCTIFY YOURSELF (Once Upon A Time)
15. GHOST DANCING / GLORIA (Once Upon A Time/ Them-cover)
Een setlist, kort want een festival, met vele hits, vooral uit NEW GOLD DREAM ook omdat de show meekadert in de "30 YEARS LIVE TOUR" waar ze vooral uit NGD putten.. En een aangename verrassing was dat ze openden met "MOSCOW UNDERGROUND", gevolgd door "ROCKETS" uit het nieue album "GRAFFITI SOUL" (op deze tour openen ze meestal met "WATERFRONT".
Jim Kerr heeft last van rugproblemen, maar een spuit en massage bleken wonderen te doen want hoe de man zich over het podium bewoog (!!!)
Goede show, zeker voor een festival. En met een fantasisch publiek daar in Tienen. Goed, heel goed. Natuurlijk niet magisch zoals maandag in Taormina (zie www.markec.be voor een verslagje daarvan).
Voor SIMPLE MINDS speelden THE SCABS.
THE SCABS doen het "eenmalige reunieverhaaltje" van vorig jaar nog eens over. In Tienen en straks ook Lokeren..
We kregen een goede show die nogmaals bewees dat deze heren helemaal nooit hadden moeten stoppen! Enkele leuke verrassingen, zoals Drummer Frankie Saenen die CCR's "FORTUNATE SON" zong...
Knappe versies van "CRIME WAVE", "I NEED YOU" en niet te vergeten "MATCHBOX CAR" en "LET'S HAVE PARTY"...
En een 'overal' goede setlist...
En opnieuw bijgestaan door Danny Caen, Alain Tant (vocals) en Jan Hautekiet (keys)...
Een fijn rock en roll-feestje met deze setlist:
1. CREDIT CARDS (Skintight)
2. DON'T YOU KNOW (Jumping The Tracks)
3. YOU DON'T NEED A WOMAN (Royalty in Exile)
4. I NEED YOU (Royalty in Exile)
5. MONEY MAKING (Skintight)
6. LET'S HAVE A PARTY (Skintight)
7. LITTLE LADY (Royalty In Exile))
8. SHE'S JIVIN' (Dog Days Are Over)
9. NOTHING ON MY RADIO (Jumping The Tracks)
10. HARD TIMES (Royalty In Exile)
11. BARKEEP (Royalty In Exile)
12. FORTUNATE SUN (CCR) - sang by the drummer
13. MATCHBOX CAR (Here's To You Gang)
14. CRIME WAVE (Royalty In Exile)
15. ROBBIN' THE LIQUOR STORE/ THE MAGNIFICENT SEVEN (Jumping the Tracks/ The Clash: Sandinista!)
Beide feestjes doen we volgende week, zei het niet op dezelfde dag, nog eens over
)
Voor nu: Slaapwel!
Een - al dan niet uitgebreid - verslag, mét foto's verschijnt eerstdaags op www.Markec.be
Mark
Net terug van SUIKERROCK...
De levende legendes (The Scabs waren officieel dood, maar blijven hun comeback dit jaar velengen) regeerden over Suikerrock vandaag: THE SCABS en SIMPLE MINDS...
SETLIST van het zeer goede SIMPLE MNDS OPTREDEN:
0. introtape
1. MOSCOW UNDERGROUND (Graffiti Soul)
2. ROCKETS (Graffiti Soul)
3. SEE THE LIGHTS (Real Life)
4. I TRAVEL (Empires and Dance)
5. WATERFRONT (Sparkle in the Rain)
6. BIG SLEEP (New Gold Dream)
7. DON’T YOU FORGET ABOUT ME
8. PROMISED YOU A MIRACLE (New Gold Dream)
9. GLITTERING PRIZE (New Gold Dream)
10. SOMEONE SOMEWHERE IN SUMMERTIME (New Gold Dream)
11. NEW GOLD DREAM (81 82 83 84) (New Gold Dream)
12. ALIVE AND KICKING (Once Upon A Time)
# encore
13. HOME (Black & White 050505)
14. SANCTIFY YOURSELF (Once Upon A Time)
15. GHOST DANCING / GLORIA (Once Upon A Time/ Them-cover)
Een setlist, kort want een festival, met vele hits, vooral uit NEW GOLD DREAM ook omdat de show meekadert in de "30 YEARS LIVE TOUR" waar ze vooral uit NGD putten.. En een aangename verrassing was dat ze openden met "MOSCOW UNDERGROUND", gevolgd door "ROCKETS" uit het nieue album "GRAFFITI SOUL" (op deze tour openen ze meestal met "WATERFRONT".
Jim Kerr heeft last van rugproblemen, maar een spuit en massage bleken wonderen te doen want hoe de man zich over het podium bewoog (!!!)
Goede show, zeker voor een festival. En met een fantasisch publiek daar in Tienen. Goed, heel goed. Natuurlijk niet magisch zoals maandag in Taormina (zie www.markec.be voor een verslagje daarvan).
Voor SIMPLE MINDS speelden THE SCABS.
THE SCABS doen het "eenmalige reunieverhaaltje" van vorig jaar nog eens over. In Tienen en straks ook Lokeren..
We kregen een goede show die nogmaals bewees dat deze heren helemaal nooit hadden moeten stoppen! Enkele leuke verrassingen, zoals Drummer Frankie Saenen die CCR's "FORTUNATE SON" zong...
Knappe versies van "CRIME WAVE", "I NEED YOU" en niet te vergeten "MATCHBOX CAR" en "LET'S HAVE PARTY"...
En een 'overal' goede setlist...
En opnieuw bijgestaan door Danny Caen, Alain Tant (vocals) en Jan Hautekiet (keys)...
Een fijn rock en roll-feestje met deze setlist:
1. CREDIT CARDS (Skintight)
2. DON'T YOU KNOW (Jumping The Tracks)
3. YOU DON'T NEED A WOMAN (Royalty in Exile)
4. I NEED YOU (Royalty in Exile)
5. MONEY MAKING (Skintight)
6. LET'S HAVE A PARTY (Skintight)
7. LITTLE LADY (Royalty In Exile))
8. SHE'S JIVIN' (Dog Days Are Over)
9. NOTHING ON MY RADIO (Jumping The Tracks)
10. HARD TIMES (Royalty In Exile)
11. BARKEEP (Royalty In Exile)
12. FORTUNATE SUN (CCR) - sang by the drummer
13. MATCHBOX CAR (Here's To You Gang)
14. CRIME WAVE (Royalty In Exile)
15. ROBBIN' THE LIQUOR STORE/ THE MAGNIFICENT SEVEN (Jumping the Tracks/ The Clash: Sandinista!)
Beide feestjes doen we volgende week, zei het niet op dezelfde dag, nog eens over
)Voor nu: Slaapwel!
Een - al dan niet uitgebreid - verslag, mét foto's verschijnt eerstdaags op www.Markec.be
Mark
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 02:43 uur
Interesante set van The Simple Minds kijken of zie die ook zo doen op de Lokerse Feesten zaterdag 8 aug.
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 03:10 uur
thelion schreef:
Interesante set van The Simple Minds kijken of zie die ook zo doen op de Lokerse Feesten zaterdag 8 aug.
'k ben ook benieuwd... dat ze aub MOSCOW UNDERGROUND in de set laten !!
En de nieuwe introtape is ook best wel knap...
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 12:09 uur
Wij hebben ze live in Bonn gezien op 21 juni, en dat was toch nog wat anders. Alhoewel het publiek in Tienen best meeviel....
Graag meer nummers uit "Graffiti Soul", en in tegenstelling tot wat ik ergens anders heb gelezen : laat "See the lights" in de setlist !!
Tenminste in die prachtige uitvoering die we in Bonn zagen !!
En "Don't you forget" is voor de echte fans allang horizontaal geclasseerd !!
Als ze in Lokeren komen, zitten we in de Provence ! Maar op 28 november tekenen we wel present in Vorst !!
Graag meer nummers uit "Graffiti Soul", en in tegenstelling tot wat ik ergens anders heb gelezen : laat "See the lights" in de setlist !!
Tenminste in die prachtige uitvoering die we in Bonn zagen !!
En "Don't you forget" is voor de echte fans allang horizontaal geclasseerd !!
Als ze in Lokeren komen, zitten we in de Provence ! Maar op 28 november tekenen we wel present in Vorst !!
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 22:42 uur
t is echt een eeuwigheid geleden dat ik de Simple Minds live zag (ik zag ze tweemaal). Ghost Dancing was toen het nieuwste dat ze brachten van de LP die toen net uit was. Ik vond het toen het beste nummer van het concert, ook veel dynamischer dan op de plaat. Het is niet echt een sleutelnummer van ze geworden (geen single geweest ook), maar voor mij is het altijd een van mijn favoriete nummers van ze gebleven. Leuk om te zien dat dit kennelijk nu dus als toegift wordt gespeeld, en ik verbeeld me zelfs dat ik me kan voorstellen hoe een overgang naar ´Gloria´ geweest moet zijn.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 12:08 uur
@SpaceFace: Zal ook wel leuk in Bonn geweest zijn.. TIENEN was héél goed, maar niet zo MAGISCH als TAORMINA (Sicilië) maandag 27/07 
"See The Lights": ja meningen kunnen verschillen, maar voor mij mogen ze dat inderdaad achterwege laten, zeker als Jim dan begint te sukkelen met de lyrics zoals in Ciney en in Edinburgh
)
Wat DYFAM betreft: dat is voor mij telkens een moment om even te rusten van het vele meezingen en dansen
)
@SQ:Hey SQ, als je over een echt magisch Simple Minds-concert wil horen...
Dat was in Taormina, vorige week maandag 27.07. Uw diennaar was daar en schreef een verslagje op zijn blog:
The Markec Files
Ja, "Gloria" hangen ze live al lang aan "Ghostdancing", ik denk sinds 2002.... Ondertussen ben ik het wat beu en zie ik ze liever eens wat anders doen

"See The Lights": ja meningen kunnen verschillen, maar voor mij mogen ze dat inderdaad achterwege laten, zeker als Jim dan begint te sukkelen met de lyrics zoals in Ciney en in Edinburgh
)Wat DYFAM betreft: dat is voor mij telkens een moment om even te rusten van het vele meezingen en dansen
)@SQ:Hey SQ, als je over een echt magisch Simple Minds-concert wil horen...
Dat was in Taormina, vorige week maandag 27.07. Uw diennaar was daar en schreef een verslagje op zijn blog:
The Markec Files
Ja, "Gloria" hangen ze live al lang aan "Ghostdancing", ik denk sinds 2002.... Ondertussen ben ik het wat beu en zie ik ze liever eens wat anders doen

* denotes required fields.