MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Morrissey 9 november in Nijmegen

zoeken in:
handsome_devil
nog 1 nachtje! hij is gisteren weggelopen toen iemand een beker bier op em gooide, dus hopelijk gaat morgen alles gewoon normaal

fastpulseboy schreef:
(quote)

Doornroosje - Programmadetails

Toch nog maar eens snel even vermelden.

handsome_devil
woei, morrissey was leuk, afterparty was leuk

Na 10 jaar eindelijk weer eens naar een concert van mijn jeugdheld geweest en ook nog in mijn eigen woonplaats. Voorprogramma Doll & the Kicks was best goed, maar wel ontzettend luid (met name de gitaar) en na 7 van de 10 nummers was het eigenlijk wel mooi geweest. De set van Morrissey was eveneens up-tempo en krachtig. Komt ook doordat zijn huidige band van raggen houdt; drumbeest Matt Walker ramt als een Duracell konijn op zijn trommels en zeker Smiths nummers als This Charming Man, Cemetry Gates en Death at One's Elbow worden door deze slager genadeloos door de gehaktmolen gehaald. Dan mis ik soms toch wel de variatie en subtiliteit van Spencer Cobrin of Andrew Paresi. Het publiek had er duidelijk zin in en ging los op First of the Gang to Die, The Loop en een waanzinnige uitvoering van How Soon is Now

Andere nummers die gespeeld werden zijn Ganglord, Teenage Dad on His Estate, Because of My Poor Education, Black Cloud, I'm Throwing My Arms Around Paris, When Last I Spoke to Carol, One Day Goodbye Will Be Farewell, I'm OK by Myself, Irish Blood English Heart, The World is Full of Crashing Bores, Something is Squeezing My Skull (encore) en de altijd heerlijke classics Is It Really So Strange en Ask.

Grappig momentje was toen Morrissey opmerkte dat ze bij geen enkele Nederlandse platenzaak zijn laatste cd waren tegengekomen en aan de zaal vroeg of we nu zelfmoord zouden plegen of het maar even zouden uitstellen. Iemand in het publiek antwoordde dat hij het album al had, waarop Morrissey zei dat we ons verder geen zorgen meer hoefden te maken.

fastpulseboy
Ja! Mooie avond!
Was al aan het duimen door die stomme actie in Liverpool, maar gelukkig is alles goed gekomen.
Afterparty was ook super! Zeer mooie opkomst, ook voor een maandag!
Bedankt voor alle dansjes en zangkunsten met de karaoke! Ik heb me uitstekend vermaakt

handsome_devil
Wanneer weer?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.